{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 lader - 2 lipo batterier på en gang?
  • #1   13. sep 2008 Det ligner jo lort det inlæg, men håber i kan tyde det smiley

  • #2   14. sep 2008 Ja du bruger jo ballancer til 4 celler og sætter volten til 14,8 så kører det.

  • #3   14. sep 2008 Du skal bare helst bruge 2 ens batterier, det er ikke hamrende nødvendigt. Hvis det skal kunne betale sig for dig at lade dem på den måde skal der være lige stor afladning på begge batterier. hvis det ene batteris celler når 4,2v før det andet sænker laderen ladespændingen. Dvs. det kan tager mange timer at lade 2 batterier på den måde. Jeg har den så jeg kan lade 2 x 3 celler, men bruger den stort set aldrig.

  • #4   14. sep 2008 Batterierne er helt ens, og skal køre i en e-maxx. Så de må blive afladet lige meget, vil jeg da mene..

    Og skulle jeg finde på at bruge en af dem i min onroad, er det vel bare at lade den op på den "almindelige " måde igen?


  • #5   14. sep 2008 Det kan du bare gøre jo.
    En anden ting er at det ikke helt er til at holde styr på hvor mange mah. du putter tilbage på batterierne, men så længe du ved hvor meget du kan køre på en ladning er det fint nok. Når jeg lader mine 2200mah. batterier tager det ca. 65 min da de også bliver balanceret. Bruger jeg så den fordeler og lader 2 batterier tager det omkring 120 min. selvom stændingen var tæt på den samme. Når cellerne på det ene batteri er opladet sænker den ladespændingen til ca. 0,3 amp. Så tager det jo et stykke tid før de andre celler bliver fyldt.


  • #6   14. sep 2008 Holder laderen ikke styr på hvor meget der kommer på batterierne selvom fordeleren er der?
    Er sgu ik så meget inde i det lipo endnu.. Så lige nu findes der ingen dumme spørgsmål..:-)


  • #7   14. sep 2008 Jo det gør den på sin vis. Den vil jo se dine 2 batterier som et, altså et 4 cellers batteri. Du vil så til slut kunne aflæse hvor mange mah. der er puttet på de celler der har fået mest da du aldrig vil ramme præcis den samme afladning af de 2 batterier.
    Det skal lige siges at jeg er glad nok for den jeg har, men det giver ikke meget hurtigere ladetider. Har du god tid virker den fint.


Kommentér på:
1 lader - 2 lipo batterier på en gang?

Annonce