{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
248 visninger | Oprettet:

Hjæælp til at starte min Rex-x!!! {{forumTopicSubject}}

Igår da jeg skulle til at køre min bil til startede jeg den selvfølgelig, men pludselig begyndte den bare at køre, men jeg tror jeg ved hvorfor og det var fordi min fjernbetjening manglede strøm, så nu har jeg ladet det hele op hele natten.

Og nu til problemet, idag kan jeg ikke starte bilen. Jeg havde taget slangerne ud og gløderøret ud for at se om det virkede og det gjorde det.

Hvad skal jeg gøre, kan det være fordi jeg har druknet bilen? og hvad skal jeg gøre hvis det er det.?

Eller skal jeg instille på "topskruen" eller de andre.? og hvad skal jeg instille dem til..?

Eller kan det være noget helt andet.?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, for jeg er lidt ked af det nu når det er min første bil og det er første gang jeg startede den.!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjæælp til at starte min Rex-x!!!
  • #1   30. dec 2004 Hmm.. Hvis den er druknet BURDE du kunne mærke det når du trækker i snoren.. Prøv at skrue gløderøret ud og med vatpinde suge det evt. brændstof op..

Min kan heller ikke starte lige for tiden smiley

• #2   30. dec 2004 Stoooop.

Flere ting: Hvis du vil tilkøre den her i det kolde vejr vil jeg kraftigt anbefale at du napper buggyen inde fra sturtemperatur og får noget liv i den med det samme (ja jeg ved det er et problem nu, men det løser sig)
    Næste ding: Kontroller at nålene er stillet rigtigt fra start af. Det står i manualen hvad de skal stå til (et givent antal gange ud fra lukket). Dem nulstiller jeg altid, da jeg endnu ikke har haft en bil imellem hænderne (mine egne eller andres) hvor det har stået rigtigt fra fabrikken. Du skruer dem helt i (ikke overstramme, specielt HSN) derefter det antal gange ud som manualen foreskriver. JEg kender ikke tallet for en rex-x

Druknet eller ej. Ud med gløderøret , bunden i vejret på buggyen, og træk i snoren (elstart eller hvad du nu har på) og overflødigt nitro vil ryge ud.

HAv alle tind laget op (men det har du jo)

Under tilkøringen skal du holde øje med temperaturen. Den skal helst være over 60-70 graderC (200F). Og med nedkøling efter hver tank(i det kolde vejr = indenfor med den)
    Kan du ikke opretholde denne temperatur (du skal kunne holde på kølehovedet hele tiden) så er det på med en sok eller lignende over kølehovedet (bare vent til sommer er det varmen der er problemet)

Det er muligt at du skal stoppe og starte flere gange for hver tank hvis temperaturen bliver for høj.

1 tank = klods bilen op og lad den stå i tomgang (bliver nok varmest her, da stempel/foring ikke er tilkørt, samt der ikke er nogen fartvind til at køle motoren)

2-3 tank. Køre stille og roligt i 8 taller f.eks.

4-7 tank (tankene er ca. mål, kør dem ikke helt tomme) laver dy blandingen tyndere med 1/8 omgang på HSN nålen (MED uret)

Det "normale" er at tomgangen bliver lidt højere jo mere motoren får tygget sig igennem de første tanke, so den skal nok justeres lidt ned løbende. Der er ikke nogle omgange at henvise til, der må du høre efter motorgangen selv.

Sidst. Regn med at dit gløderør fejler under tilkøringen, og hvis det overlever, så ville jeg skifte det efter tank 7 ca da den meget fede blanding tager livet af dem. Hav altid et par stykker liggende.

allersidst.. pas på olien der spytter ud alle vejne til at starte med.

• #3   30. dec 2004 Tak..

Men hvordan kan det være at den ikke vil starte jeg havde den startet igår og idag kan jeg ikke, jeg synes at jeg har tømt den helt for nitro..!

Så hvad skal jeg gøre, Håber jeg kan få noget hjælp til at starte den.!

Og foresten hvor har du købt din el-starter og for hvor meget.? Starter den hver gang.?

• #4   30. dec 2004 HAr du tjekket gløderøret. ?? Hold det med en spidstang og sæt det imod din glødestarter og se om det lyser kraftigt orange/gult...... hvis ikke er den nok ikke lad top og eller røret er færdigt. Kan sagtens ske på første tank.

Min elstarter fulgte med mine biler undtagen T-maxen hvor jeg har købt en løst.

• #5   30. dec 2004 Nej.. Mit gløderør virker fint.!

Kan det være noget med Topskruen eller de to andre.?

Jeg ved ikke hvad det kan være..!

Hvor mange gange skal man trække i starteren.? jeg gjode det 15-20 gange, og det virkede ikke.!

• #6   30. dec 2004 HAr du gjort det jeg sagde med at stille skruerne til fabriksindstillingerne ??? Det er bedste udgangspunkt.

Kommer det nitro til karburatoren ???

Du skal trække en del gange når motoren er ny, men du kan jo trække i uendeligheder hvis der ikke kommer nitro til f.eks. smiley

PAs på ikke at trække for meget ud. Kun 20-30cm, og i hurtige ryk, så burte den sætte igang..

Tålmodighed.. de kan drille.

• #7   30. dec 2004 Jeg har gjort alt det du har sagt, men jeg kan lige instille Top og Bundsruerne igen.!

Men hvordan skal man tømme sin motor for nitro.?

Jeg tror jeg har kommet til at drukne den.!

Kommentér på:
Hjæælp til at starte min Rex-x!!!

Annonce