{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Lars S
Lars S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Opgradering af blitzer beetle {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har besluttet for at jeg vil opgradere min blitzer beetle, det skal ikke være så voldsomt at den konstant vil gå i stykker, men det ville være rart hvis der kom lidt mere fart i den.

Jeg har ikke så meget forstand på det, men har prøvet at sætte mig en smule ind i det ved at læse lidt i diverse forum.

Hvilken motor vil i anbefale?
Hvad er forskellen på Tamiya Superstock TZ og RZ?
Hvornår bør jeg begynde at overveje en anden fartregulator?
Hvornår bør jeg overveje en anden gearing?

hvor hurtigt vil den blive hvis man blot købte en Tamiya Superstock motor uden at ændre andet ved bilen?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgradering af blitzer beetle
  • #1   27. dec 2008 Jeg havde en Tamiya Superstock RR 23 turns motor i min, og så et 15t. pinion, og der kørte den fint og ca. 45 km/h.

Jeg kørte også med en Mtroniks sonic sport plus esc, men du kan nok finde billigere esc´er end det.

• #2   27. dec 2008 Du kan roligt montere en Tamiya Superstock RZ og køre den med std. gearing og regulator. Forskellen på TZ og RZ er, såvidt jeg ved, at TZ har mere "torque", altså bundtræk, og RZ er mere "RPM-orienteret", men jeg har en RZ i min Wild One, og den går temmelig godt med den motor.. Ligeledes er de ret slidstærke, og giver meget god valuta for pengene..

• #3   27. dec 2008 jeg havde en blitzerbeetle med 12T motor for et par år siden, der var den ihvertfald alt for hurtig, og motoren var aaaaalt for varm.

vil nok anbefale omkring 21-23T med standart gearing.

• Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    dec 2008

#4   27. dec 2008 Tak for de mange og hurtige besvarelser, det rejser dog nogle nye spørgsmål fra en rookie som mig, i øvrigt hat jeg lige målt den til at køre 23 km/t, så det er jo ikke prangende.

Jeg havde umiddelbart regnet med en Tamiya Superstock RZ, de lader også til at være ret billige på ebay.

Hvad beskriver T´et når i snakker om 12T 23T osv. Og vil det sige at alt over ca. 20T er passende så længe de andre dele er standard?

Hvad vil det sige at den er brushless?
    jeg læste i et andet forum, at hvis man ville købe en lille brushless, kunne man ligeså godt købe en traditionel med kul, mht. prisen

Hvad er pinion? Og ezrun? Har det noget med geraing at gøre?

Jeg håber i er lidt tålmodige indtil jeg lige har fået opbygget lidt viden indenfor feltet, men det lader allerede til at dette er stedet for et lyn kursus.

• #5   27. dec 2008 ezrun er et billigt brushless sæt, af ganske udemærket kvalitet - bruger selv sådan et sæt i min drifter.

med standart gearing vil det nok sende din blitzer afsted med omkring 60km/t og masser af bundtræk (såfremt du har nogle ok batterier)

(link fjernet)

• Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    dec 2008

#6   27. dec 2008 Ok det lyder lækkert, jeg troede slet ikke er bilens gearing kunne holde til sådan noget.
    Kan du forklare mig hvad brushless betyder, samt hvad det vil sige at det er en 9T motor?

• #7   27. dec 2008 brushless betyder børsteløs.
    de er meget kraftigere
    med det der ezrun og det rigtige batteri så går den nemt på baghjul.
    og 9t betyder 9turns

-peter

• Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    dec 2008

#8   27. dec 2008 Ok tak for svaret

Jeg kan godt oversætte det til, at det må betyde børsteløs, men jeg er interesseret i hvad menningen med det er. Ligeledes hvad betyder 9turns, har det noget med vindinger, eller tænder på tandhjul?

• #9   27. dec 2008 børster= kul
    brushless motorer har længere levetid og højere på lidelighed

og turns er hvor mange viklinger der er i motoren.

-peter

• #10   27. dec 2008 Jo lavere turns jo hurtigere.

• bjarne h
    bjarne h Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #11   27. dec 2008 hej Lars s.Jeg så lige tilfældigt det indlæg..Jeg har en masse dele og 2-3 bile af din slags der ligger fra en gang hvor jeg ig et par kammerarte kørt det er ret meget motore, regulatore, hjul , nogle dæk og og en masse løs dele er du eller andre interesseret er i/du helkommen til at skriv..prisen er ikke høj da det bare ligger og jeg kommer ikke til at køre mere..

• bjarne h
    bjarne h Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #12   27. dec 2008 Kan tage nogle billeder og sende en af dagene

• Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    dec 2008

#13   27. dec 2008 Hej bjarne H

Det lyder godt du må meget gerne uddybe hvad du har liggende.

Det jeg umiddelbart er mest interesseret i er dæk og motor, men jeg er klar på at gøre en handel, evt med noget regulator. Kan du skrive en liste over hvad du har inkl specs?

• Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    dec 2008

#14   27. dec 2008 hej JL FGLVR [ aalborg ]

Startede du ikke med at skrive at du havde en 12T motor i din som var alt for hutig og alt for varm, og så i et snere indlæg anbefalder du et link med en 9 turns motor.
    Vil denne ikke være endnu mere voldsom, jævnfør (Jesper K Skrevet: 27-12-2008 18:13:14)?

• #15   27. dec 2008 den 12T jeg havde i var med kul, altså en gammel type... den 9T jeg linker til er brushless og programmerbar, der følger et kort med så man faktisk selv kan bestemme hvilken type kraft den skal levere og sådan.

indviklet, den 9T er med esc, billig og et rigtig godt begynder sæt, jeg tror der vil passe godt til din bil.

grunden til at den 12T brændte varm var at den var meget hurtig, men havde meget lidt træk, så den hele tiden var på overarbejde i sådan en offroader, det vil være svært at rende ind i samme problem med en 9T brushless, da den er meget stærkere end en tradiotionel kul motor

Kommentér på:
Opgradering af blitzer beetle

Annonce