Opgradering af blitzer beetle {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har besluttet for at jeg vil opgradere min blitzer beetle, det skal ikke være så voldsomt at den konstant vil gå i stykker, men det ville være rart hvis der kom lidt mere fart i den.
Jeg har ikke så meget forstand på det, men har prøvet at sætte mig en smule ind i det ved at læse lidt i diverse forum.
Hvilken motor vil i anbefale?
Hvad er forskellen på Tamiya Superstock TZ og RZ?
Hvornår bør jeg begynde at overveje en anden fartregulator?
Hvornår bør jeg overveje en anden gearing?
hvor hurtigt vil den blive hvis man blot købte en Tamiya Superstock motor uden at ændre andet ved bilen?
På forhånd tak
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
Jeg kørte også med en Mtroniks sonic sport plus esc, men du kan nok finde billigere esc´er end det.
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
feb 2006
Følger: 29 Følgere: 61 RC-enheder: 1 Emner: 12 Svar: 163
vil nok anbefale omkring 21-23T med standart gearing.
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg havde umiddelbart regnet med en Tamiya Superstock RZ, de lader også til at være ret billige på ebay.
Hvad beskriver T´et når i snakker om 12T 23T osv. Og vil det sige at alt over ca. 20T er passende så længe de andre dele er standard?
Hvad vil det sige at den er brushless?
jeg læste i et andet forum, at hvis man ville købe en lille brushless, kunne man ligeså godt købe en traditionel med kul, mht. prisen
Hvad er pinion? Og ezrun? Har det noget med geraing at gøre?
Jeg håber i er lidt tålmodige indtil jeg lige har fået opbygget lidt viden indenfor feltet, men det lader allerede til at dette er stedet for et lyn kursus.
feb 2006
med standart gearing vil det nok sende din blitzer afsted med omkring 60km/t og masser af bundtræk (såfremt du har nogle ok batterier)
(link fjernet)
dec 2008
Kan du forklare mig hvad brushless betyder, samt hvad det vil sige at det er en 9T motor?
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 12 Emner: 75 Svar: 559
de er meget kraftigere
med det der ezrun og det rigtige batteri så går den nemt på baghjul.
og 9t betyder 9turns
-peter
dec 2008
Jeg kan godt oversætte det til, at det må betyde børsteløs, men jeg er interesseret i hvad menningen med det er. Ligeledes hvad betyder 9turns, har det noget med vindinger, eller tænder på tandhjul?
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 12 Emner: 75 Svar: 559
brushless motorer har længere levetid og højere på lidelighed
og turns er hvor mange viklinger der er i motoren.
-peter
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 76 RC-enheder: 105 Emner: 78 Svar: 1.604
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
dec 2008
Det lyder godt du må meget gerne uddybe hvad du har liggende.
Det jeg umiddelbart er mest interesseret i er dæk og motor, men jeg er klar på at gøre en handel, evt med noget regulator. Kan du skrive en liste over hvad du har inkl specs?
dec 2008
Startede du ikke med at skrive at du havde en 12T motor i din som var alt for hutig og alt for varm, og så i et snere indlæg anbefalder du et link med en 9 turns motor.
Vil denne ikke være endnu mere voldsom, jævnfør (Jesper K Skrevet: 27-12-2008 18:13:14)?
feb 2006
indviklet, den 9T er med esc, billig og et rigtig godt begynder sæt, jeg tror der vil passe godt til din bil.
grunden til at den 12T brændte varm var at den var meget hurtig, men havde meget lidt træk, så den hele tiden var på overarbejde i sådan en offroader, det vil være svært at rende ind i samme problem med en 9T brushless, da den er meget stærkere end en tradiotionel kul motor
Opgradering af blitzer beetle