{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brushless vs kul motor...
  • #1   15. jan 2009 De skal afdrejes, og der skal skiftes kul jævnligt mener jeg

• #3   15. jan 2009 kommer også an på antal turns osv i den kulmotor..

køber du en billig til 99 kr i kul, vil de fleste bare køre til den er ved at være død og købe en ny..

køber du en til 500 kr og op, og har 10 stk's i forskellige turns, så vil folk nok oftere dreje dem af jo..

og specielt motorer med små turns bliver mere slidt, og skal derfor afdrejes oftere end dem med mange turns..

men læs om det, der står meget om det rundt omkring..

søg bare på afdrejning af kul

• #4   15. jan 2009 man behøver ikke dreje commutatoren.. man kan godt nøjes med at skifte kullene når de er slidt.. men på bane og konkurrence brug drejer man af commutatoren hver gang man har kørt hvis det er på højt plan, og der skifter man også kul hver gang. men det er slet ikke nødvendigt til sjov og ballade..

du ska køre meget hidsigt og voldtage motoren med meget hårde kul-fjedre og bløde kul for at den virkelig bliver smadret på commutatoren så det er nødvendigt med en af-drejning

• #6   15. jan 2009 ja, hvis du vil ha den ska yde max. men en begynder der ræser rundt på vejen mærker nok ikke den store forskel på om den er nydrejet eller ikke..

du drejer jo heller ikke commutatoren af på for.eks. en vinkelsliber når du skifter kullene...

• #7   15. jan 2009 men vi er helt enige om at det er bedst af få drejet den af når kullene engang ska skiftes.

alternativt kan man købe en commutator stick, og rense com. med..

• #8   16. jan 2009 der er lidt vedligeholdelse ved kul motorere men med brushless kører du bare

• #9   16. jan 2009 Problemet er, at hvis du ska ha noget der er hurtigt, indenfor kulmotore, så er du nede i noget 12 turns. Sådan kører måske 5 opladninger og så er en renovering nødvendig. En brushless motor kører bar, konstant. Der kan gå et par lejer, men der er rigtig rigtig mange opladninger inden det sker.

Altså, til bashing, hvor det ska gå stærkt, der er brushless det eneste rigtige. Jeg har fået brushless i sommers og det er det eneste jeg vil kører med nu.

• #10   16. jan 2009 Det andet er at virkningsgraden i en Brushless oftest er bedre end i en kulmotor.
    Mange højtydende børstede motorer ligger på omkring 70% hvor de børsteløse ligger på 85%.
    Det betyder at tager du en børstet og en børsteløs, der begge trækker 200W fra batteriet, så vil den børsteløse levere 170W til fremdrift, hvor den med børster leverer 140W. dvs. den børsteløse leverer ca. 20% mere effekt, eller hvis output er ens, så kan den køre ca. 20% længere, på samme batteri.

• #11   16. jan 2009 Det skal lige siges at der kun er tale om bane kørsel med en 1:10. Ved ikke om det ændre noget, For der er noget forskellige meninger, lige fa at man nærmest skal have drejet af hvergang man har været oppe at køre til at man nærmest ikke behøver hvis ikke man satser på at køre på elite plan.. Jeg satser kun på at køre klub hygge plan. Hvilke motor bruge i de forskellige klasser og hvor meget døje erder så med dem hvis jeg ikke sætte kæmpe krav til at alt skal yde 100% optimalt...

• #12   16. jan 2009 du kan få et ganske fint bl kit til 720 kr inkl esc..

så hvis du skal ud og købe nyt vil jeg faktisk slet ikke bekymre mig om at tænke i kul motorer..

en god esc ned til 19 turns koster omkring 300 kr, også en 100-300 kr for motor alt efter hvor god den skal være..

det bl kit kan programmeres så du kan få bilen til at yde lige det du vil, også så den er til at styre for en begynder...

og de fleste roser det billige kit, selv folk som normalt kører med langt dyrere grej..

• #14   16. jan 2009 Ville helt klar vælge en Brushless motor smiley Da der er mere power og mindre døje med den smiley

• #15   17. jan 2009 var også bare et pris forslag..

hvis han ikke vil afdreje kan en af de helt billige også sagtens bruges..

min tamiya kører med en ansmann til 100 kr, og gør det ganske fint, men ja du får ikke samme kvalitet i så billig en motor, og i forhold til turns er den heller ikke vildt hurtig..

Kommentér på:
brushless vs kul motor...

Annonce