697 visninger
|
Oprettet:
15. jul 2008 Følger: 77 Følgere: 72 RC-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 7
min baja gider ikk starte hjælp!!!!! {{forumTopicSubject}}
min baja gider ikke starte og jeg har skilt den ad og den gider stadig vik ikke skal jeg bare købe en ny motor eller hved skal jeg gøre??
jan 2007
Følger: 28 Følgere: 27 RC-enheder: 5 Emner: 62 Svar: 479
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 5 Emner: 34 Svar: 362
feb 2005
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 2 Emner: 4 Svar: 52
Hvis den ikke starter så er tændrøret måske kaput-måske får den ikke benzin, eller tændingen er flyttet.
Hvis du ikke forstår enkel benzin motor teknik, burde du holde dig til el biler.
Der er ikke noget der hedder; min bil gider ikke starte.
Min kniv gider ikke skære
osv.
jun 2006
Følger: 31 Følgere: 30 RC-enheder: 1 Emner: 18 Svar: 194
jun 2006
Følger: 31 Følgere: 30 RC-enheder: 1 Emner: 18 Svar: 194
nov 2005
Følger: 24 Følgere: 23 RC-enheder: 1 Emner: 31 Svar: 176
tjek dit tændrør-
skru det ud sæt det i hætten tryk det ned mod blokken mens du holder den med et isoleret stykke værktøj er der gnist for den nok ik benzin.
er der nogle mislyde,kompression er den stadig hård at trække igang som den plejer eller "lettere"
tjek de ting.
mvh devil h
aug 2008
Følger: 23 Følgere: 21 RC-enheder: 1 Emner: 127 Svar: 603
åske dit tændrør der er færdigt? Evt. skift det ud...
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 20 RC-enheder: 1 Emner: 34 Svar: 659
og ja, man burde sgu at ah bestået en test før man købte brændstof biler, der er så mange der siger at de er gået over til el, fordi de har så mange problemer med nitro, SÅ LÆR DOG HVORDAN DEN VIRKER FØR MAN KØBER
apr 2004
Følger: 60 Følgere: 58 RC-enheder: 20 Emner: 7 Svar: 471
Benzin motorer er noget af det nemmeste der findes. egentlig er en FG eller HPI noget nær den perfekte begynder bil, da motoren er let at justerer og starte.
Der hvor 90% går galt i byen er:
Gnist på tændrør SKAL være hvid eller blå, og ikke orange.
Justering er grundjustering i følge manual og maks ½ omgang til hver side. overholder du det og der kommer benzin frem til motoren. starter den med sikkerhed.
Har du en CRAP kina kopi kan jeg ikke udtale mig om gnist skal være som jeg har nævnt....
Stiller man den for fed vil tændrøret sode til hurtigt, og bruger man samtidig BENZIN med olie i stedet for EKS.ASPEN går det meget hurtigere. det e rikke sværer at holde en BENZIN kørene end have en el bil med LiPo og hurtig motor, der er flere ting der kan gå galt med EL
Men nitro er noget HØ hvis man ikke er en haj til det..... og kan ikke sammenlignes med benzinbiler.
Så ud med tændrør og tjek gnist, ved at holde tændrøret mod cylinderen, og trække...
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.628
Justering er grundjustering i følge manual og maks ½ omgang til hver side. overholder du det og der kommer benzin frem til motoren. starter den med sikkerhed.*
Hvad hvis der ikke er kompression nok ? så starter den ofte heller ikke, eller går ihvertfald meget dårligt, hvis den starter. Tændingen kan også stå forkert, det giver s¨en svagere gnist, hvilket også gør at den ikke starter, så let er det heller ikke med en benzinmotor
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 1.667
Men udover gnist og benzin, kan det jo da også være at den tager falsk luft et sted..
jul 2005
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 1.667
jul 2005
apr 2004
Følger: 60 Følgere: 58 RC-enheder: 20 Emner: 7 Svar: 471
så den er i første omgang ikke sansynlig. og at nævne det skal ikke ende igen i en renovation af en motor uden grund som jeg kender en der har gjort. ikke noget du har anbefalet......
min baja gider ikk starte hjælp!!!!!