Helikopter indstilling af rudder pitch {{forumTopicSubject}}
Jeg har trimmet min heli så den flyver perfekt nu men jeg er lidt bekymret over at når jeg hover med helien er hale pitchen nææsten helt over til den ene side.
I manualen står der den skal justeres til at stå i midten men så snore helien rundt.
Mit spørgsmål går på om det kan være rigtigt den skal være næsten helt over i den ene side for at holde halen stille ? Hvis ikke hvad kan så skyldes at der er for stor rotering i helikopteren ?
En anden ting er også at helien "lovre" med halen når hoved rotoren er på ved op i fart. Jeg går ud fra problemet her også ligger i hale pitchen for hvis jeg retter pitchen op til 0 grader under opstart "lovre" den ikke....
Hvad har i af gode ide`er ?
sep 2006
Følger: 6 Følgere: 6 RC-enheder: 9 Emner: 32 Svar: 120
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 3 Emner: 38 Svar: 119
Virker din heading lock så når du har trimmet den helt ud?
sep 2006
Gyroen har ikke headlock. Men har noget andet som hedder AVCS hvilket jeg ikke har helt styr på hvad er.
sep 2006
Jeg har lige læst det her emne hvor du (Dion) har linket til et ganske godt forklarende pdf dokument. Så det må jeg lige arbejde lidt på.
http://rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=53212
Jeg syntes at forstå på dokumentet at man ikke kan komme uden om at hale pitchen skal stå lidt til den ene side og at den SKAL stå lidt til den ene side.
Og når helien ikke har headlock syntes jeg også jeg har forstået at man ikke kan trimme den 100% helien altid vil drifte så den hænger mod vinden.
Super dokument du har linket til der dion.
Så har jeg et sidste spørgsmål:
Jeg syntes jo mere pitch hovedrotoren for (jo mere højde) så passer trimningen af rudder pitchen ikke, Dvs så begynder helien at snurre igen. Er det fordi gyro følsomheden er for lav eller hvad skyldes det ? hvis ja, så har jeg jo igen et problem da "lovren" opstår ved for følsom gyro indstilling så vidt jeg har forstået, eller hvad ?
sep 2006
Jeg har ændret den eksesterende idle 0 hvor gas og pitch følges ad, den har jeg ændret så de første 30 % af pinden giver gas og her holdes gassen så på omkring 50% gas. Så begynder pitchen at dreje på resten af pindens flytten. Dvs faktisk det samme som der sker med thr. hold. bare kun med pitch fra 0 til 10 grader positivt og ingen negativ pitch endnu.
sep 2006
der er kun meget lidt "lovren" tilbage så jeg tror justeringen er ved at være tilendebragt....
sep 2006
Jeg vil sige at jeg syntes det er federe at flyve uden HH i phoenix simulatoren.
sep 2006
Helikopter indstilling af rudder pitch