{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Lader + AA batterier {{forumTopicSubject}}

HEj drenge jeg har siddet og søgt lidt i forum + på internettet og jeg mangler sku lidt råd til nogle AA genopladelige batterier. . Jeg har fundet følgende hvad siger I til det:

(link fjernet)

http://www.batteribyen.dk/gp_2700_mah_aa_genopladelige_batterier__8_stk____gp_1000_mah_aaa_genopladelige_batterier__4_stk_-p-4343.html?osCsid=97156bc5740e9860f1807274426115aa

som sagt det jeg mangler er nogle genopladelige AA bat + en god oplader der ikke smadrer batterierne. Så er det vel en god idé ikke at tage hurtig ladere ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lader + AA batterier
  • #1   19. apr 2009 Har også kigget på den her pakke:

(link fjernet)

Batterier er til min xbox 360 + RC sender + RC modtager + Min Blade mcx Sender og oplader

• #2   19. apr 2009 Til xbox findes der et specialt genopladeligt, og så bare et stik i xboxen og det lades, meget lettere

• #3   19. apr 2009 opladelige batterier i en sender er ik særligt smart. spændingen er 2,4 volt for lav. det er bedre med standard aa celler, længere rækkevidde etc.

det samme er ofte tilfældet med modtager, Her er en passende humppack langt bedre.

men hvis du stadigt vil have aa celler skal du have en lader som denne, eller lignende.
    http://www.batterier.dk/
    Seperat styring til hver celle + aflade mulighed.

Hvis du har en ordentlig multilader til race packs etc kan du købe en holder til aa batterier og lade den derigennem istedet.

• #4   19. apr 2009 her er det rigtige link.
    http://www.batterier.dk/index.htm?mw6178.htm

• #5   19. apr 2009 Jeg købte en highspeedlader i Silvan til en hund ink 4 stk 2300 mAh batterier, den fungerer faktisk glimrende. Kan lade 2x2 batterier ad gangen.

Ellers har jeg brugt en
    http://www.holte-modelhobby.dk//shop/product_info.php?cPath=117&products_id=12006
    en 4 og / eller 8 cellers batteribox hvor jeg loddet tamiya stik
    lader dem med 1A, broger samme lader til Spektrum Dx3.0 hvor jeg har 8 stk NiMH baatterier. De giver tilsammen ca. 10,6V i Laaaaaang tid.

• #6   20. apr 2009 Hej.
    Nu ved jeg ikke hvilken fjernstyring du har, og hvad du selv er i stand til at lave smiley
    Men der er nogen fjernstyringer som er meget nemme at ombygge så man kan sætte et køre batteri i stedet for det oprindelig.

I min robbe FX-18 skulle jeg bar skrue den gamle batteriholder af, og lave en ny lidt mindre batteriholder som passer til mine 3 cellers LiPo som jeg i forvejen har, og som er langt billiger og bedre end robbe´s eget batteri smiley

Resultatet er at min fjernstyring nu kan holde strøm i over et døgn og er blevet mere stabil.
    Men du kan jo se det i mit fotoalbum ”Små åndssvage ting, og andet jeg går og laver”. På de sidste 5 billeder smiley

FX-18 Batteri tun.
    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4914

Resultatet er blevet så godt at jeg er gået i gang med det samme system på min Spektrum DX6i som får en udvendig batteriholder til 2 cellers LiPo smiley

• #7   20. apr 2009 Nu vil jeg sige at jeg bestemt ikke er tilhænger af hurtigladere da de sjældent magter at lade et NiMh batteri op til dets fulde kapacitet der imod en lader som lader dine betterier op langsomt (typisk 12-14 timer der bliver batterierne ladet med en langt mindre spænding og derved får du en betydelig bedre og mere holdbar ladning på dine celler.

Lad mig prøve at visualisere det for dig
    du har et tomt glas det er dit batteri som er afladt
    så har du en 1½ liter coca cola flaske det er din lader

okay vi illustrere hurtigladeren først.
    du stiller glasset i vaske for ikke at svine klart nok hehe gælder for begge forsøg... Nå videre med illustrationen.

Forsøg 1.
    godt glasset står tomt så tager du og vender bunden af colafalske i vejeret og hælder cola i og i det sekund at skummet og KUN skummet når kanten af glasset vender du flasken op igen med en hurtig bevægelse. Så ser du hvor meget cola der rent faktisk er kommet ned i glasset efter at skummet har lagt sig. vi snakker 1/3 - 2/5 dele af glasset som er fyldt det er det du ser er colaen som representere den mængde strøm som en hurtig lader får puttet på dit batteri.

Forsøg 2.
    vi tager et rent glas og finder colaen frem igen.
    denne gang hælder du stille og roligt cola i glasset uden alt for meget skum dannes og du kan nu se at mængden af cola som kommer i glasset er langt størrer end ved forsøg 1.

Derfor vælg en god langsom lader eller digital lader og lad med lav spændning typisk en 10 del af batteriets skrevne kapacitet Feks. har du et batteri der står 2500 mAh på ska du max lade den med 250 mAh for at sikre en god ladning.

Håber det hjælper lidt med hva du ska vælge af lader til dine batterier.

• #8   20. apr 2009 Danny V: Som elektrikerlærling vil jeg godt have lov at rette lidt på dig. Lader du, som du skriver i slutningen, dit batteri med 1/10 af dets foreskrevne spænding vil du aldrig få strøm på batteriet, du skal derimod lade med 1/10 af dets kapacitet i Ah.
    Spænding måles i Volt.
    Strøm i Amperre,.

• #9   20. apr 2009 Og en Lille rettelse mere Anders. Der skal lades med 1/10 i A ikke Ah.

Det er også bedre at lade langsomt er bedre at lade hurtigt, da betterier ikke bliver varme.

Jeg har nu målt lidt på den Prolux Ultrapeak lader som jeg bruger, som er digital, med en micro,

Typisk funtion er at den lader med den instilede strøm f.eks 1A i en tid. derefter holder den pause i 5 sek. Dvs den pulslader, spændingen over batteriet er 1.5V pr celle Ladestrømen er dog noget lavere end de angivne 1A men det kan justeres med en trimmer i laderen,. træls da den kun vil passe med 1A
    indstillingen.

Med andre ord, hvis du vil være 112 % sikker på ladestrøm, så brug en rigtig strømforsynning hvor man kan instille max strømmen trinløst , dvs man lader med en kpntant strøm og en Amperemeter som måler strømmen. Det kan gøres analogt ( med en digital udlæsning af strømmen)

• #10   20. apr 2009 Jeg har nogen tilsalg som kun lige har været testet!.. der er 4 2700 og 4 2100

• #11   20. apr 2009 tak for rådene med AA batterier samt lader, jeg vil finde mig nogle genopladelige batterier samt en "langsom" lader.

Hvad angår batterier til min sender samt modtagerm bruger jeg almindelige alkaline batterier i begge dele. . Men jeg har batteri pacs til både sender og modtager. Måske i gider kigge i min profil under min CEN onroad der er 2 billeder af de batteri pacs også give mig et godt råd til en lader der kan bruges til disse ? ?

Kommentér på:
Lader + AA batterier

Annonce