940 visninger
|
Oprettet:
Lader + AA batterier {{forumTopicSubject}}
HEj drenge jeg har siddet og søgt lidt i forum + på internettet og jeg mangler sku lidt råd til nogle AA genopladelige batterier. . Jeg har fundet følgende hvad siger I til det:
(link fjernet)
http://www.batteribyen.dk/gp_2700_mah_aa_genopladelige_batterier__8_stk____gp_1000_mah_aaa_genopladelige_batterier__4_stk_-p-4343.html?osCsid=97156bc5740e9860f1807274426115aa
som sagt det jeg mangler er nogle genopladelige AA bat + en god oplader der ikke smadrer batterierne. Så er det vel en god idé ikke at tage hurtig ladere ?
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 16 Svar: 69
(link fjernet)
Batterier er til min xbox 360 + RC sender + RC modtager + Min Blade mcx Sender og oplader
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
det samme er ofte tilfældet med modtager, Her er en passende humppack langt bedre.
men hvis du stadigt vil have aa celler skal du have en lader som denne, eller lignende.
http://www.batterier.dk/
Seperat styring til hver celle + aflade mulighed.
Hvis du har en ordentlig multilader til race packs etc kan du købe en holder til aa batterier og lade den derigennem istedet.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
http://www.batterier.dk/index.htm?mw6178.htm
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.336
Ellers har jeg brugt en
http://www.holte-modelhobby.dk//shop/product_info.php?cPath=117&products_id=12006
en 4 og / eller 8 cellers batteribox hvor jeg loddet tamiya stik
lader dem med 1A, broger samme lader til Spektrum Dx3.0 hvor jeg har 8 stk NiMH baatterier. De giver tilsammen ca. 10,6V i Laaaaaang tid.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Nu ved jeg ikke hvilken fjernstyring du har, og hvad du selv er i stand til at lave
Men der er nogen fjernstyringer som er meget nemme at ombygge så man kan sætte et køre batteri i stedet for det oprindelig.
I min robbe FX-18 skulle jeg bar skrue den gamle batteriholder af, og lave en ny lidt mindre batteriholder som passer til mine 3 cellers LiPo som jeg i forvejen har, og som er langt billiger og bedre end robbe´s eget batteri
Resultatet er at min fjernstyring nu kan holde strøm i over et døgn og er blevet mere stabil.
Men du kan jo se det i mit fotoalbum ”Små åndssvage ting, og andet jeg går og laver”. På de sidste 5 billeder
FX-18 Batteri tun.
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4914
Resultatet er blevet så godt at jeg er gået i gang med det samme system på min Spektrum DX6i som får en udvendig batteriholder til 2 cellers LiPo
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 128 RC-enheder: 10 Emner: 128 Svar: 5.159
Lad mig prøve at visualisere det for dig
du har et tomt glas det er dit batteri som er afladt
så har du en 1½ liter coca cola flaske det er din lader
okay vi illustrere hurtigladeren først.
du stiller glasset i vaske for ikke at svine klart nok hehe gælder for begge forsøg... Nå videre med illustrationen.
Forsøg 1.
godt glasset står tomt så tager du og vender bunden af colafalske i vejeret og hælder cola i og i det sekund at skummet og KUN skummet når kanten af glasset vender du flasken op igen med en hurtig bevægelse. Så ser du hvor meget cola der rent faktisk er kommet ned i glasset efter at skummet har lagt sig. vi snakker 1/3 - 2/5 dele af glasset som er fyldt det er det du ser er colaen som representere den mængde strøm som en hurtig lader får puttet på dit batteri.
Forsøg 2.
vi tager et rent glas og finder colaen frem igen.
denne gang hælder du stille og roligt cola i glasset uden alt for meget skum dannes og du kan nu se at mængden af cola som kommer i glasset er langt størrer end ved forsøg 1.
Derfor vælg en god langsom lader eller digital lader og lad med lav spændning typisk en 10 del af batteriets skrevne kapacitet Feks. har du et batteri der står 2500 mAh på ska du max lade den med 250 mAh for at sikre en god ladning.
Håber det hjælper lidt med hva du ska vælge af lader til dine batterier.
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 1.667
Spænding måles i Volt.
Strøm i Amperre,.
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.336
Det er også bedre at lade langsomt er bedre at lade hurtigt, da betterier ikke bliver varme.
Jeg har nu målt lidt på den Prolux Ultrapeak lader som jeg bruger, som er digital, med en micro,
Typisk funtion er at den lader med den instilede strøm f.eks 1A i en tid. derefter holder den pause i 5 sek. Dvs den pulslader, spændingen over batteriet er 1.5V pr celle Ladestrømen er dog noget lavere end de angivne 1A men det kan justeres med en trimmer i laderen,. træls da den kun vil passe med 1A
indstillingen.
Med andre ord, hvis du vil være 112 % sikker på ladestrøm, så brug en rigtig strømforsynning hvor man kan instille max strømmen trinløst , dvs man lader med en kpntant strøm og en Amperemeter som måler strømmen. Det kan gøres analogt ( med en digital udlæsning af strømmen)
nov 2008
Følger: 78 Følgere: 73 RC-enheder: 1 Emner: 106 Svar: 736
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 3 Emner: 16 Svar: 69
Hvad angår batterier til min sender samt modtagerm bruger jeg almindelige alkaline batterier i begge dele. . Men jeg har batteri pacs til både sender og modtager. Måske i gider kigge i min profil under min CEN onroad der er 2 billeder af de batteri pacs også give mig et godt råd til en lader der kan bruges til disse ? ?
Lader + AA batterier