{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

hjælp! ang: træk snor og inst. af tomg {{forumTopicSubject}}

Jeg har anskaffet mig en helt ny nitro bil og skal igang med at køre den til. ( skal sige at den ikke er købt af en butik, så jeg har igen vejledning til den)

1 Tank er gået fint- jeg stopper den ved at klemme slangen.
nu vil jeg så igang med 2 tank men nu kan jeg ikke hive i træk snoren.... den sidder helt fast!!!!

ang. tomgang så sker der ikke noget når jeg har tændt for det hele og jeg så skruer ind og ud.... intet at se eller mærke.

dette er ved at blive en dårlig oplevelse smiley
hjælp....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp! ang: træk snor og inst. af tomg
  • #1   8. maj 2009 nu skruer du vel på tomgangs skruen, ? smiley det kan være dit stempel har sat sig, hvis du kører med for tynd blandning
    , også lige det sidste, den bedste mode at stope en nitro bil på er at sæte en sko imod sving hjulet, så ødeleger du ikke noget

• #2   8. maj 2009 prøv event. at skrue gløderør af og se om du kan hive i snoren

• #3   8. maj 2009 1. Tak for svaret.
    2 ja jeg har prøvet at skrue gløderøret af men uden held.
    3 hvad koster det pis at få lavet? hvis jeg ikke selv kan??

øv øv øv

• #4   8. maj 2009 har hørt noget ligne, prøv først at tage din trækstarter af og se om den virker som den skal, ellers er der ikke andet for end at tage motoren og skille den ad og se om stemplet har sat sig da du lukker for nitroen, køre du den jo tør? og den får ingen smørelse!

det med at tomgangen ikke gør en forskæl når du skruer på kabuen, har jeg ingen anelse om, men hvis jeg skulle gætte et meget dårligt et, så skru dem begge helt ud hvis du kan og se om der er den lille "Not" for enden af den,

kender ikke det store til nitro motore da jeg kun har haft min benzin motor skilt helt af desværre..

• #5   8. maj 2009 hvad er det for en bil/motor har du kørt den til?

• #6   8. maj 2009 vedr. det med at stemplet har sat sig ..
    Varm din motor op og prøv igen..
    gør sådan her:
    1. tag en hårtørrer og varm på dit kølertårn til den når en tempratur af 60 grader
    2. prøv at riv i trækstarteren igen
    3. sørg for at fede din blanding bare en lille smule op
    4. kør smiley

• #7   8. maj 2009 puha så gik den løs...... men man mærker tydeligt hvor den har sat sig....
    det er motor er en vx-16

ja det er en "bilka" model. noget der hedder kl models. men den kostede mig kun 250 kr.

tak for svarene...
    dog er jeg stadig noget i tvivl ang. tomgang. Der sker simpelthen intet ved at skrue på tomgangs skruen. og den sidder lige under kaburatoren.... fatter det ikke.

• #8   8. maj 2009 Lad den gå varm først.. stil så på den med 1/4 omgange af gangen og så kør lidt mellem du stiller på det smiley

• #9   8. maj 2009 Tak for hjælpen til alle..... det var pengene værd at melde sig til her. tak igen.

mvh nybegynderen der nu har lært noget nyt.

• #10   8. maj 2009 Må vi ikke lige høre hvordan du fik løst problemet :D?
    Men det var så lidt smiley

• #11   8. maj 2009 Jeg får den ikke lige prøvet af i aften.
    jeg har fået den "fri" og smurt den godt i after run oile og mont. den igen.

men det pisser ned og jeg vil ikke afprøve den i regnen... jeg skal nok lige skrive om jeg nogensinde får liv i det "billige lort" igen
    Ellers må jeg spare sammen til noget nyt og bedre. Men penge er sgu ikke lige det jeg vælter mig pt.

smiley

• #12   8. maj 2009 Det altid bedre med noget kval..
    kan kraftigt anbefale Traxxas eller HPI..
    T-maxx, revo, savage osv..

Men hvordan løsnede du lortet :D?

• #13   8. maj 2009 Jeg må erkende at hårtørren nåede ikke frem....

Jeg afmont. motoren og tog køletårn/ topstykke af og drejede på "kobling?" tandhjulet og så gik den løs.... altså rå muskel power.. smiley

der er et mærke på forringen/cyllinder der hvor den har været "sat" men den glider bedre nu.
    jeg håber på det bedste , at den går igang og jeg kan komme ud og køre.
    Men om ikke andet så lære jeg meget omkring disse små bæster- dog ville jeg ønske der var nogen her i byen der visdte noget om dem. (postnr. 7200)

• #14   8. maj 2009 der er nok røget nogle liter, men what the fuck.. det skal nok virke smiley

• #15   8. maj 2009 en anden gang når du skal stope den, så gør det enten med en sko på svinghjulet, eller bloker udstødning og drukn den, smiley

• #16   8. maj 2009 yes det er præcis hvad jeg nu har lært af en bitter erfaring..... smiley

Men det er sgu fedt at få alle disse tips fra jer alle sammen... det holder modet oppe.

TAK!

• #17   9. maj 2009 Preben .. du opretter bare et emne ..
    så snart du virker interesseret for at samarbejde om at finde problem og du gør det hele seriøst.. kan dette forum godt udarbejde nogle seriøse svar..
    for os der ikke kører hbx XD

• #18   11. maj 2009 Jeg plejer at lade min bil køre tør sidste tankfuld jeg kører med den, så er al brændstof brændt ud af motoren og så får den et ordentlig læs afterun. og kører bane med min og er på 2. sæson nu. den har nok kørt 30 liter ca.

Tror at grunden til at stempel satte sig er pga at cylinder og stempel er konisk og den nemt sætter sig under tilkøring. specielt hvis du står og skruer på livet løs. køb og læs nitrobogen, og så tror jeg helt bestemt det er den forkerte skrue du justerer på. du kan tage luftfilter af og så se om du kusterer på gassplædet.

• #19   30. maj 2009 SÅ!!!! Efter meget læsen til en eksame har jeg nu været ud og starte min bil igen, efter den havde sat sig.

det gik fint og smerte frit.

dog har jeg stadig balade med min tomgangsskrue......
    Der sker simpelthen intet når jeg skruer på den....

• #20   31. maj 2009 tag dit luftfilter af og kig om den skrue du justerer på rent faktisk flytter dit spjæld i kaburatoren, du kan se det hvis du skruer på skrue, så skal spjældet flytte sig.

• #21   1. jun 2009 det har jeg prøvet.... Skåret ud i pap.... der er 3 skruer:

1. "høj" skruen.... sidder som den øverste ned i et slags rør. den har jeg styr på

2. "lav" skruen sidder på siden af kaburatoren med en lille pind på til gas stangen. den skulle jeg også have styr på.

3. Tomgangs skruen er lige under luftfilteret. og det er der det hele er noget lort. jeg kan have bilen startet og skrue skruen hel ud eller ind og der sker bare intet..... lile nu justere jeg "tomgangen" med gassen... men det er jo bare ikke optimalt.

• #22   1. jun 2009 hvis du ikke kan skrue spældet åbent eller lukket på en af de nederste skruer så tror jeg der er noget galt! Skal ikke kunne sige det 100% da jeg ikke er helt så sikker på nitromotor området, men alle mine motore har reageret på at jeg skruede på den, også så jeg kunne se det visuelt.

• Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #23   1. jun 2009 Man kunne begynde at tro, at der er slidt hul i spjældet der hvor skruen stopper, eller at enden af skruen er slidt. Du siger jo at det virker via gassen. Prøv at kig på det.

• #24   1. jun 2009 igen tak for de gode råd.... jeg vil prøve at kigge på det, men jeg er jo selv ret ny i det.

håber at en kammerat evt kan hjælpe mig.

• #25   4. jun 2009 SÅ! Det lykkes nu at få tomgangsskruen til at virke. tak til en god hjælp fra kenneth.
    Vi splittede kaburatoren ad og fandt nogle små ridser som fik spjældet til at gå uhyggeligt stramt.

Nu skulle den i teorien bare køre derud af.

Igen en stor tak til alle indlæg herinde!!!!!
    Hermed er sagen afsluttet. mvh Preben

Kommentér på:
hjælp! ang: træk snor og inst. af tomg

Annonce