{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opladning af Ni-CD batterier..
  • #1   21. maj 2009 Du skal bare lade den op den har dog godt af at blive afladet helt en gang imellem

  • #2   21. maj 2009 I princippet skal du behandle det på samme måde som du plejer med NiMH. Der er dog en lille forskel.

    NiCd batterier har, som Preben skriver, godt af at blive afladet helt en gang imellem. Det skyldes at de lider af en såkaldt memory-effekt, som gør at den brugbare kapacitet på batteriet indskrænkes efterhånden som batteriet bliver opladet og afladet mange gange. Kapaciteten kan dog genvindes ved at aflade batteriet helt for derefter at lade det helt op.

    En anden forskel er også at deltapeak-værdien er forskellig på NiCd og NiMH. Dine NiCd batterier lades bedst med negativ delta-peak; altså ladespændingen skal falde lidt for hver celle inden batteriet er fuldt opladet. NiMH batterier har 0-deltapeak, altså når ladespændingen er højst, er batteriet fyldt op. Nye computerladere har forskellige programmer til NiCd og NiMH, og styrer derfor selv dette.


  • #3   21. maj 2009 Jeg afladede dem altid hver gang jeg havde kørt med dem da jeg kørte med NiCd..................Ved hjælp af en bilpære.

Kommentér på:
Opladning af Ni-CD batterier..

Annonce