solid axel til TT-01 {{forumTopicSubject}}
Hej alle
er der nogen herinde der har erfaringer med en solid axel på bag og for diff??
Der er også noget front oneway diff, virker det??
De har billeder af den hos morfar, men her er et link først af en solid axel:
http://www.morfars.dk/rc/solid-axle-p-3372.html
Og her af den front oneway axel: (link fjernet)
Håber der er nogen der har monteret og kørt med dem, og som kan dele lidt ud af deres erfaringer.
Jeg har, som man kan se allerede brugt en lille formue på mit "badekar" men der er stadig lidt slør i drivlinien og den kommer fra bag og for differne.
På forhånd tak
Thomas
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Hvis du vil have one-way effekten skal du hellere købe et center one-way ( http://www.morfars.dk/rc/main-shaft-oneway-p-3441.html ) - Med det kan du selv vælge om du vil have et spool, kugle eller tandhjulsdifferentiale foran.
Med et spærret differentiale foran, vil bilen understyre meget når du skal ind i svinget - Til gengæld er den nemmere at holde og styre når du først er inde i "driftet"..
Spærret differentiale for og bag fungerer udemærket på en TT-01, men du skal efter min mening have noget til at kompensere for den ekstra understyring, som fx. nogle hårdere, mere "drift-agtige" fjedre.
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 1 Emner: 24 Svar: 119
Jeg kører pt med et spærret bagdiff og låst fordiff
"spool, kugle eller tandhjulsdifferentiale foran" hvad betyder det i praksis for køreegenskaberne, Jvf Drift??
Jeg er villig til at købe det der skal til, for at eliminere den smule slør der er i drivlinien,
Jeg har også købt og monteret justerbare aludæmpere på bilen og de er sat meget hårdt op.
Thomas
jan 2007
Følger: 56 Følgere: 54 RC-enheder: 4 Emner: 10 Svar: 955
Med et låst differentiale differentiale har du mere fremdrift i selve driftet, men der vil ikke være særligt meget "turn-in", altså den vil have svært ved at kommer ordentligt ind i svinget.
Men når den først er ordentligt inde i svinget, kan man styre den meget præcist med gassen.
Med et løst differentiale er det nemmere at styre bilen når den skal ind i svinget, men den vil meget hurtigt miste fremdrift, og derved ødelægge driftet..
Den bedste kombination er typisk et spærret kugledifferentiale i front g et spærret differentiale i bagenden.
Prøv at gøre dine dæmpere lidt blødere. For hårde dæmpere kan give meget dårlige køreegenskaber.
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 1 Emner: 24 Svar: 119
Det vigtigste for mig er sløret i drivlinien, som er der pga det slør der nu engang er i de originale differ
Hvis du evt kunne linke til det der skal sidde i fordif og i det der skal sidde i bagdiff??
Det med hvordan den styrer ind i svingene mht, drifting skal jeg nok få løst, leaning by doing,
Grunden til at jeg spørger til de stumper jeg linkede til, er fordi det er en relativ stor pris for noget der muligvis ikke giver mig det jeg vil have...
Thomas
solid axel til TT-01