{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Nitro motor - kan den mon reddes? {{forumTopicSubject}}

Hej RCG.

Jeg var ude at køre med min nitro bil igår, Inferno GT, da den gik ud, og jeg kunne ikke trække motoren rundt med træksnoren.
Jeg skillede så motoren ad, og det viser sig at plejl stangen ikke har fat i krumtamppen mere.

Har lidt billeder her;
(link fjernet)
(link fjernet)
Sådan ser den gamle krumtap ud, man kan se at noget er knækket af.

(link fjernet)
Sådan skal den se ud (pillet ud af en ekstra motor)

(link fjernet)
(link fjernet)
Noget er også flækket af selve stemplet, tror I det går?

Selve det der er knækket af krumtappen ser ud til at være støbt i, hvis nu jeg får drejet en stang i samme mål, hvordan kan den så sættes fast igen?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro motor - kan den mon reddes?
  • #1   15. jun 2009 Der skal en ny krumtap til, nyt stempel, og sikkert også cylinder, da det sikkert har taget skade, når nu stemplet ser ud som det gør..

    Så er det jo et spørgsmål, om det kan betale sig, eller som det er bedre at købe en ny motor.


  • #2   15. jun 2009 Tror at stemplet gik til, da jeg prøvede at få krumtappen ud, men spørgsmålet er om man vil kunne bore den knækkede tap af og lime en ny i, eller noget i den stil.

  • #3   15. jun 2009 Lime en ny i.. nej..

    måske man kunne svejse noget i, hvis man havde det rigtige grej, og var dygtig! Men det er jo noget der skal passe virkelig godt, så det er ikke så lige til.

    Har du set efter hvad en ny krumtap koster ? Jeg ved ikke hvad sådan en koster, men hvis det nu er 200-300kr. Kan det så betale sig at bruge en masse tid, og sikkert smadre motoren bagefter, fordi der ryger et stykke metal af, inde i motoren mens den kører med 30000omdr. ?

    Nej, se om ikke du kan få nogle nye dele dertil, det er sgi ikke så nemt at fuske med sådan noget, der skal passe så godt, og render så stærk(-:


  • #4   15. jun 2009 hehe.. du ka sku ik "lime" noget inde i såen en motor...
    jo.. men ikke så det holder..

    jeg har en spritny hyper 21 - 8 ports nitro motor til 700 kr hvis det er..

    mvh Michael.


  • #5   15. jun 2009 Tror det er svært at svejse fast, for der er ikke plads til en svejsning.
    Men har heldigvis en motor til overs, men havde da håbet den kunne laves.



  • #6   15. jun 2009 At svejse den var heller ikke noget jeg rigtig så som en mulighed, for en "almindelig".. der var da nok bare større chance for at det kunne lade sig gøre, frem for at lime i den hehe..

    Du må have den anden motor i, tror ikke rigtig det kan gå at reppe på den der, så meget koster en ny jo heller ikke.


  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #7   15. jun 2009 Hvis du begynder at svejse i den, så vil den uden tvivl komme ud af balance. Så vil jeg garantere at der sker noget med 30000~ omdrejninger. Lim vil blive ædt af nitro og varme og holder ikke en meter. Glem den. Køb en ny motor, det kan bedre betale sig end at bruge flere hundrede penge i reservedele på en slidt motor.

  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #8   15. jun 2009 Men du kan jo prøve dig frem, hvis du alligevel ikke skal bruge den til noget. Det kan jo knap nok ødelægges mere end den er.

  • #9   15. jun 2009 tja, der er nok noget med balancen.

    Sådan en ny krumbasse koster 266, så er det bare om stemplet også er ude af balance med det der knækkede af.


  • #10   15. jun 2009 Jeg ville droppe den. en motor af den type er ikke ret dyr fra ny af og inden du for set dig om har du brugt lige så meget på reservedle som en ny koster...
    Jeg så godt du havde en reservemotor, men skulle du nu ønske dig endnu en så du stadig har 2 kan jeg på det groveste anbefale dig en G.O motor her for du noget for pengene som er mere værd end alt det andet den billige ende.. Den kyosho motor du har har ikke verdens beste ry..


  • #11   15. jun 2009 Nej, jeg kan godt læse rundt omkring det ikke er den bedste.
    Men så bruger jeg bare min reserve motor, det er nu engang billigere.
    Hvor får man sådan en G.O motor fra?


  • #12   19. jun 2009 Hej Lasse.. :o)

    Jeg vil tro din krumtap er helstøbt så der er kun én ting af gøre ... smid den ud og kom ny i som andre også skriver (hvis det kan betale sig at reperer den motor i det hele taget )
    Mvh
    Henrik T


Kommentér på:
Nitro motor - kan den mon reddes?

Annonce