{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Er esc'en brændt sammen eller hvad? {{forumTopicSubject}}

Hej. Igår var mig og en ven ude i haven og lavede et "spil" der gik ud på at trække mig på et løbehjul med min mad truck standard motor. Det gik rigtig godt

indtil dagen efter (idag) hvor jeg skulle se om min servo virkede. SÅ jeg satte det esc (uden at sætte en motor til da jeg skulle prøve servo) de 2 motorledninger (børstemotor og esc) rørte IKKE hinanden. Men intet af det gad at virke. escen blinkede lige meget hvad modtager jeg brugte (self samme krystal). Til sidst sagde mit batteri (gp 3900 ma hvor der sad adaptor på (trx til tamiya) tik tak tik tak (mærkeligt syntes jeg) og så kom der røg fra regulator! Jeg kastede dem ud af vinduet da jeg troede der ville gå ild (lol)... da jeg tog den ind igen og skilte den ad var der ikke noget afbrændt på escen andet end tamiya stikket var brændt (også på batt)

Er den brændt sammen? Jeg har sådan nogle ret så små krokodillenæb jeg kan sætte i´der hvor batteriet skal sidde og på batteriet så jeg kan prøve escen..

Min lader (imax b5) vil godt lade mit batteri op (det sagde tik lyde).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er esc'en brændt sammen eller hvad?
  • #1   22. jul 2009 lær det nu, de der adaptere er kun til at lade med, og ikke til at køre med

• #2   22. jul 2009 du har sikkert brændt dit batteri af, da det nok er kortsluttet inde i tamyia stikket

• #3   22. jul 2009 Når du siger "lær det nu" lyder som om det er blevet sagt til mig før?

Det virker. Det var bare tamiya stikket der er smeltet..

Jubii

• #4   22. jul 2009 ja ok , sory, der er bare mange der bruger dem til at køre med, og man hører ikke andet end problemer, b2bshop burde sagsøges når de skriver de er til at køre med, for de virker ikke, og du spilder maser af strøm du kunne have brugt til at køre med som bliver omsat til varme, køb nogle billige deans og skift dine stik ud på batterierne, eller monter traxxas stik på dem, og brug omformeren til at lade med

• #5   22. jul 2009 Jeg ved det godt. Nu er det bare fordi jeg aldrig kører med den esc, men nu når jeg skal have en crawler kan jeg jo lige så godt bruge den!

men tak for hjælpen

• #6   22. jul 2009 Hey Lars
    Ved du med sikkerhed at Benjamin har købt de dele hos B2B ??

Det har været et faktum i over 30 år at Molex (Tamiya) stik smelter ved for høj belastning

c",)

• #7   22. jul 2009 nix det ved jeg ikke, men jeg ved de sælger dem og skriver at de er til at køre med

• RC for sjov *
    RC for sjov * Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 7 Svar: 19
    #8   22. jul 2009 Lars
    Det er da en gang fis, selvfølgelig kan du køre med Tamiya stik det er da kun et spørgsmål om hvor meget du belaster dem.

Ellers ville Tamiya selv, jo nok ikke bruge dem på deres egne biler.??

og jeg kan nu ikke finde noget på B2B om at de anbefaler at du kører med tamiya stik ??

• #9   22. jul 2009 For F..... Lars ALLE forhandlere har de adaptor stik
    Selv Traxxas sælger dem

3060 Traxxas Connector (male (1)/
    female (1)) $4.25
    3061 Adaptor, Traxxas Connector Male/Standard Molex Female (1) $5.00
    3062 Adaptor, Traxxas Connector Female/Standard Molex Male (1) $5.50
    3070 Traxxas Connector (male) (2) $3.75
    3080 Traxxas Connector (female) (2) $4.75

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSDC0&P=ML

This is the Traxxas Male Connector to Molex Female Connector Adapter.

FEATURES: Shrouded wire connections (no shrink tube required) Wide surface area, gold-plated terminals Reverse polarity protection makes it impossible to connect backwards Textured surface for easy gripping Compatible with high-current 12-gauge wire Secure, positive locking spring loaded terminals for consistent contact Multiple locking barbs keep terminals secure

INCLUDES: One Traxxas male connector to Molex female connector adapter

COMMENTS: Molex connector not suitable for high current use

Og de skrive at Molex stik ikke er egnet til høje belastninger

c",)

• #10   22. jul 2009 ja det kan man godt, men ikke i en bil der er født med high curent contectors, så skal man ikke begynde at bruge adaptere, der er nok en grund til at de har de stik på som den har,

• #11   23. jul 2009 Jeg har heller ikke brugt det i en bil med trx stik. Det er et 7.2v batteri med trx som jeg brugte adaptor til så jeg kunne bruge det til mit sløve std elektronik.

Syntes det er vildt at stikkene kan smelte. De blev jo ikke rigtigt belastet. Std motor std esc og ingen bil

• #12   23. jul 2009 hehe, citat" Hej. Igår var mig og en ven ude i haven og lavede et "spil" der gik ud på at trække mig på et løbehjul " det vil jeg nok betegne som at belaste en rc bil smiley

• #13   23. jul 2009 Nåååh på den måde smiley Ja det kan man godt kalde belastning hehe!

Kommentér på:
Er esc'en brændt sammen eller hvad?

Annonce