{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.659 visninger | Oprettet:

Stempel sat sig i .21 nitro motor {{forumTopicSubject}}

Hey folkens!

Ja jeg var ude i sidste weekend og hyggekøre lidt med min buggy (se profil) og pludselig satte stemplet sig sgu! Jeg har ikke kørt anderledes end normalt og har kørt cirka 5 liter med denne motor uden problemer... Temperaturen var 110 grader altså spot on så jeg er virkelig på herrens mark med hvad der er sket? :-S Og nu melder spørgsmålet sig så: Hvordan får jeg stemplet løst igen og hvad skal jeg evt. skifte? Som sagt er det første gang det sker så lidt hjælp ville være nice smiley

God weekend når I kommer så vidt!

/Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stempel sat sig i .21 nitro motor
  • #1   31. jul 2009 du skal nok til at skille moteren ad enten vejen fra trækstarteren, koblingen eller fra begge veje. .

    jeg vil tage kølertoppen af også tage trækstarteren af og den plade som trækstarteren sidder på og derfra kan du kigge ind til plejlstangen og hvis den ser normal ud så er det enten en ny motor eller så tag noget wd40 rundt om stemplet og op under stemplet og prøv og få stemplet løs


  • #2   31. jul 2009 hejsa.
    Mit stempel satte sig også i sin tid.
    Det jeg gjorde var at tage motoren af (altså alt lige fra kabu til kobling osv) og forsigtig med rå power, kunne jeg dreje på kobingen til den var løs.
    Derefter kunne jeg få cylinderen af og MEGET forsigtig slibe det sted hvor den havde sat sig, til igen så der ikke var ujævnheder.
    Husk masse af wd40!!!!
    Jeg ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men den køre den dag idag.
    Du har jo ikke så meget at miste kan man sige.....

    held og lykke



  • #3   1. aug 2009 Under specielt tilkøring, hvor foringen stadig er meget snæver, så har stemplet det med at sætte sig fast. Du kan prøve at se om du kan dreje svinghjulet rundt. Det sidder sikkert meget godt fast, men det burde være muligt at få stemplet fri igen på den måde.

  • #4   2. aug 2009 Hej
    Det kan også meget vel være et af dine krumtaplejer der er stået af og har sat dig.
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe


Kommentér på:
Stempel sat sig i .21 nitro motor

Annonce