{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
349 visninger | Oprettet:

dæk til hong nor x1-crt {{forumTopicSubject}}

Jeg her købt en fin bil med off-road dæk og det er jo dejligt når jeg skal køre der.
MEN.... jeg vil også gerne have fat i et par on-road dæk

Hvad skal jeg passe på/ kigge efter/ være opmærksom på?
Hvad er hex?
Hvad er off-set?
Passer dæk fra andre mærker osv?

Hjælp.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dæk til hong nor x1-crt
  • #1   5. aug 2009 hej din rex kan du måle på den 6 kant der er når du tager hjulet af mener der er 14 mm rex off-set er hvor langt de går ud men bruger man mest på 1:10 el biler da det ser dumt ud vis fælgen ikk gå ud til hjulkassen. og ja du kan godt bruge ander mærke dæk bare de passer på fælgen

• #2   5. aug 2009 Tak for det. Jeg kan godt mærke at jeg er på dybt vand her....

Hvad bruger man så skum til? og hvad gør det?

• #3   5. aug 2009 Må heller lige rette anders en del inden du fortager dumme køb.

Hex - det er den 6 (normalt) kant hvor hjulet bliver sat ind i. Den bliver så målt og opgivet til man f.eks bruger hex 17 som er den hex man normalt bruger.

Skum bruges til en bestemt type onroad biler, hvilken ville jeg ikke gøre mig klog på. Men man bruger også gummi dæk til onroad.
    Mere specifik kan jeg ikke svare, da jeg ikke ved mere om onroad.

Offset bruger MEGET til offroad truggy biler som du netop har skrevet i emnet at du søger dæk til. Offset er hvor meget de er "presset" ind, der hvor hjulene spændes på. Dvs. er der 0=nul offset, så der hvor hex er i hjulene, sidder helt yderst på fælgen. hvis du har halv offset, så sidder hex / der hvor du spænder hjulet på fælgen, midt i fælgen (breden) så bilen ren faktisk bliver breder med halv offset på fælgene.

Du kan godt bruger dæk/fælge fra andre mærker, blot den passer samme hex med dem du har på bilen.

• #4   5. aug 2009 sorry troede ikk off set havde den store betydning på off road;)

• #5   5. aug 2009 ok...Tak. jeg bliver klogere her.

Jeg skal måske lige tilføje at der er 2 slags skum.
    Det jeg mener det der kommer ind i andre gummi dæk...

Hvorfor putter man skum ind i gummi dæk?
    ret mig hvis jeg er gal på den....

• #6   5. aug 2009 Man putter skum ind i gummidæk, fordi der er noget der skal bære vægten. I normale 1:1 biler er det luften i dækket der bærer vægten. Men som du måske har lagt mærke til, så er der huller i vores dæk, så det gør ikke at det er luften der skal bære det, da det så bare suser ud smiley

Så der bruger man i stedet skum-indlæg eller formstøbt skum til at ligge inde i dækket, så det bærer vægten.

• #7   5. aug 2009 tak.

så det ville være en fordel at putte skum inden i gummidækkene uanset om det er on eller off road??

når man limer dæk, hvordan er man så helt sikker på at de sidder centreret?
    Det jeg mener er at de ikke kommer til at hoppe derud af....

Kommentér på:
dæk til hong nor x1-crt

Annonce