Hjælp til indstilling af brugt Rex-X {{forumTopicSubject}}
Hey folkens, jeg har for nyligt købt mig en brugt Rex-x og er igang med at FORSØGE på at indstille skidtet da den ikke køre optimalt (det sagde sælger også, da den ikke havde kørt siden vinter)
Jeg er dog pænt grøn inden for rc motorer og har ikke kunnet finde nogle basis indstillinger for motoren, en Force 21r.
Men jeg kan da give en problembeskrivelse:
Jeg tænder for skidtet....
Den går i tomgang....
Hvis jeg giver en smule gas vil den måske i starten godt køre en smule, men efter ganske kort tid (vi snakker vel under et minut) begynder den at cutte ud når man røre gassen.
Hvis man så tænder igen er tomgangen noget ustabil og høj.
Hvad vil i mene er løsningen, eller bare vejen mod løsningen her?
Håber der en eller flere derude der kan komme med lidt hjælp
har kigget på en nitro indstillings guide jeg fandt her på forummet men synes ikke det er så ligetil hehe.
jun 2004
Følger: 8 Følgere: 7 RC-enheder: 2 Emner: 58 Svar: 290
Skulle jeg have købt nitro, værktøj osv osv osv + helt ny rc ville det være langt dyrere end hvad jeg har givet for denne... desuden er der ingen rc forhandlere i nærheden af mig.
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 7 RC-enheder: 3 Emner: 63 Svar: 314
så?
jun 2004
Al snak der ikke omhandler mit problem bedes holdes væk fra denne tråd tak
jun 2008
Men ingen gider at svare dig så (;
jun 2004
jun 2008
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
luk nu bare.
David K
jeg er ikke helt sikker på standard instillinger, men sku helt i bund, og så 3 omgange ud på hver, så skulle den gerne kunne starte og stå i tomgang. husk at tjekke at kaburatoren står 1-1½mm åben så den kan stå i tomgang.
så vil jeg anbeale dig at få købt nitrobogen, og en temperaturmåler.
det vil gøre fremtidigt brug lidt nemmere.
og ellers er der mange film på youtube som viser hvordan du skal instille din bil.
http://www.youtube.com/watch?v=prX0OeQLrbw
er en af dem.
jun 2004
Jeg har skrevet til RCModels.dk og hørt om ikke de kan gi mig std. indstillingerne da de jo forhandler GV-M så de må da have sådan noget liggende. Hvis ikke der sker noget der vil jeg uden tvivl forsøge hvad der er skrevet her i tråden.
Jeg køre i frederikshavn så kan besøge FRCC klubben på et tidspunkt, men det jo noget sjovere at lære det selv
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
Hjælp til indstilling af brugt Rex-X