{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Hjælp til indstilling af brugt Rex-X {{forumTopicSubject}}

Hey folkens, jeg har for nyligt købt mig en brugt Rex-x og er igang med at FORSØGE på at indstille skidtet da den ikke køre optimalt (det sagde sælger også, da den ikke havde kørt siden vinter)

Jeg er dog pænt grøn inden for rc motorer og har ikke kunnet finde nogle basis indstillinger for motoren, en Force 21r.

Men jeg kan da give en problembeskrivelse:
Jeg tænder for skidtet....
Den går i tomgang....
Hvis jeg giver en smule gas vil den måske i starten godt køre en smule, men efter ganske kort tid (vi snakker vel under et minut) begynder den at cutte ud når man røre gassen.
Hvis man så tænder igen er tomgangen noget ustabil og høj.

Hvad vil i mene er løsningen, eller bare vejen mod løsningen her?

Håber der en eller flere derude der kan komme med lidt hjælp smiley har kigget på en nitro indstillings guide jeg fandt her på forummet men synes ikke det er så ligetil hehe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til indstilling af brugt Rex-X
  • #1   7. aug 2009 Tja det vel ikke relevant for topic men jeg købte brugt fordi jeg fik en hel del mere udover selve bilen smiley
    Skulle jeg have købt nitro, værktøj osv osv osv + helt ny rc ville det være langt dyrere end hvad jeg har givet for denne... desuden er der ingen rc forhandlere i nærheden af mig.

• #2   7. aug 2009 du kan finde en bil til 1000 kr. med fragt og hele lortet, det var den første nitrobil jeg fik (;
    så?

• #3   7. aug 2009 Meget muligt, men nu køber jeg ikke hvad som helst fra hvem som helst.

Al snak der ikke omhandler mit problem bedes holdes væk fra denne tråd tak smiley

• #4   7. aug 2009 Jaja det er godt David K.

Men ingen gider at svare dig så (;

• #5   7. aug 2009 Haha så sødt, folk siger godt nok at rcgalleri.dk er en ren børnehave ligesom scootergalleri.dk, men jeg håber da at der også findes nogle lidt mere seriøse og modne personer herinde der har lyst til at hjælpe smiley

• #6   7. aug 2009 det er jo ikke vores problem, det er jo dit eget, så folk kan jo egentlig bare være ligeglade!

• #7   7. aug 2009 Daniel O
    luk nu bare.

David K
    jeg er ikke helt sikker på standard instillinger, men sku helt i bund, og så 3 omgange ud på hver, så skulle den gerne kunne starte og stå i tomgang. husk at tjekke at kaburatoren står 1-1½mm åben så den kan stå i tomgang.

så vil jeg anbeale dig at få købt nitrobogen, og en temperaturmåler.
    det vil gøre fremtidigt brug lidt nemmere.
    og ellers er der mange film på youtube som viser hvordan du skal instille din bil.
    http://www.youtube.com/watch?v=prX0OeQLrbw
    er en af dem.

• #8   7. aug 2009 Ah så kom der lidt seriøse svar, herligt smiley

Jeg har skrevet til RCModels.dk og hørt om ikke de kan gi mig std. indstillingerne da de jo forhandler GV-M så de må da have sådan noget liggende. Hvis ikke der sker noget der vil jeg uden tvivl forsøge hvad der er skrevet her i tråden.

Jeg køre i frederikshavn så kan besøge FRCC klubben på et tidspunkt, men det jo noget sjovere at lære det selv smiley

• #9   7. aug 2009 som jeg skrev, så kan 3 ud på hver gøre det. grundinstillinger betyder jo ikke at motoren kører godt, men at den kan køre og du så har noget at justerer ud fra.

Kommentér på:
Hjælp til indstilling af brugt Rex-X

Annonce