382 visninger
|
Oprettet:
Vedligehold af HBX {{forumTopicSubject}}
Hej!
Har købt mig en HBX onroad. Der står i manualen man skal smøre den, men der står ikke med hvad eller hvor/hvor ofte den skal smøres...
Kan nogen hjælpe mig med de 3 spørgsmål
Mvh!
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 12 Emner: 75 Svar: 559
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
Støddæmpere: Har noget til støddæmperne til min FG kan det bruges?
Motor-lejer: Hvordan smører jeg dem og med hvad?
Troede egentlig hovedsageligt det var hjul-lejerne der skulle smøres, men man bliver jo klogere hver dag...
feb 2007
Følger: 53 Følgere: 51 RC-enheder: 12 Emner: 75 Svar: 559
gearkassen: du ska skille bilen på midten for at komme der ind og man ska bruge noget fedt, eller wd40
dæmpere. hmm der er jo forsklæd på tykkelsen på olien, ska ikk helt kunne sige om det kan bruges
motor lejer, kan du bruge symaskine olie, hvordan ved jeg ikk helt ska først til at gøre det her snart for første gang, men man ska vel bare skille motoren ad, og så sidder der nogle lejer der inde
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 34 Svar: 1.080
Der er heller ikke olie støddæmpere på den.
Bare smør tandhjul og der hvor trækakslerne sidder fast.
Så simpelt er det.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Køre du på ren asfalt uden støv er en gang om året nok, en stor motor belaster det hele mere så du oftere skal ha´ fat i den.
Jeg bruger almindelig vaseline, det smøre godt og er til at vaske af i varmt vand og sæbe
Til kuglelejer bruger jeg motorolie
Støddæmpere: (Oliestøddæmper hvis der er det på din bil) det kommer an på hvor bumlet der er, der hvor du køre.
Men du kan høre det, når der begynder at komme for meget luft i dæmperne, skal de renses og ha´ nyt olie.
Motor-lejer: det skal du passe på med, kommer der olie ind på kullene er de færdige med at virke, og så er det nye kul hvis de kan skiftes, ellers ny motor.
Så meget lidt olie på motor lejerne
Ellers er det som du troede, det er de lejer som sider ved hjulene der er mest udsatte, de skal ha´ lidt oftere end resten af vognen
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
Vedligehold af HBX