{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedligehold af HBX
  • #1   21. aug 2009 det er vel i gearkassen, støddæmperene ska oss ha nyt dæmper olie, og motoren lejer ska oss ha engang

• #2   21. aug 2009 Gearkassen: Dvs jeg skal skille bilen ad, hvad skal den smøres med og hvor ofte?
    Støddæmpere: Har noget til støddæmperne til min FG kan det bruges?
    Motor-lejer: Hvordan smører jeg dem og med hvad?

Troede egentlig hovedsageligt det var hjul-lejerne der skulle smøres, men man bliver jo klogere hver dag...

• #3   21. aug 2009 hmm har sku aldrig smurt mine hjullejer.
    gearkassen: du ska skille bilen på midten for at komme der ind og man ska bruge noget fedt, eller wd40
    dæmpere. hmm der er jo forsklæd på tykkelsen på olien, ska ikk helt kunne sige om det kan bruges
    motor lejer, kan du bruge symaskine olie, hvordan ved jeg ikk helt ska først til at gøre det her snart for første gang, men man ska vel bare skille motoren ad, og så sidder der nogle lejer der inde

• #4   21. aug 2009 man kan ikke ikke skille motoren ad i en hbx...
    Der er heller ikke olie støddæmpere på den.
    Bare smør tandhjul og der hvor trækakslerne sidder fast.
    Så simpelt er det.

• #5   21. aug 2009 Gearkassen: ja, den skal skilles ad, men ikke særlig tit, men det komme an på hvor meget du køre med den og på hvad du køre på, samt på hvor stor din motor er.
    Køre du på ren asfalt uden støv er en gang om året nok, en stor motor belaster det hele mere så du oftere skal ha´ fat i den.
    Jeg bruger almindelig vaseline, det smøre godt og er til at vaske af i varmt vand og sæbe smiley
    Til kuglelejer bruger jeg motorolie

Støddæmpere: (Oliestøddæmper hvis der er det på din bil) det kommer an på hvor bumlet der er, der hvor du køre.
    Men du kan høre det, når der begynder at komme for meget luft i dæmperne, skal de renses og ha´ nyt olie.

Motor-lejer: det skal du passe på med, kommer der olie ind på kullene er de færdige med at virke, og så er det nye kul hvis de kan skiftes, ellers ny motor.
    Så meget lidt olie på motor lejerne smiley

Ellers er det som du troede, det er de lejer som sider ved hjulene der er mest udsatte, de skal ha´ lidt oftere end resten af vognen

• #6   21. aug 2009 Ok kan høre der er delte meninger om hvad/hvor meget man skal smør og hvad man skal smøre med(?!)

Kommentér på:
Vedligehold af HBX

Annonce