{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Oneway leje tager ikke altid ved? {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest vil jeg sige, at hvis folk ynder og svarer i denne tråd, forventer jeg de ved hvad de snakker om!!

Jeg har købt mig en RB TM728 motor, som jeg har monteret andet bunddæksel på, så jeg kunne monterer rotostart-system på den.
Dette fungerer også ganske udmærket, og er langt bedre end trækstart-systemet.

Jeg har dog flere gange oplevet det problem, at når jeg tager min bil frem, efter f.eks. 1uges stilletid, så vil den ikke tage ved i oneway-lejet.
Den når lige og slå en lille prut, og så kører den ellers bare rundt, uden og tage ved motoren.
Stopper jeg så min rotostarter, og starter den igen, giver den endnu en lille prut, og sådan kan jeg blive ved.
Efter god tids arbejde med at starte den, tager den lige pludselig ved, og efterfølgende er der intet.

Jeg har så også prøvet, at pille one-way lejet ud, rense det og smide det i igen, og så tager den ved konstant.

Jeg kører på Morgan fuels sidewinder 25% nitro, kører motoren helt tær (Som anbefalet af RB), og giver den afterrun olie efter hver gang.
Altså den bliver altid passet og plejet smiley

Nogle som kan hjælpe med ovenstående, eller har oplevet det samme?


Rasmus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oneway leje tager ikke altid ved?
  • #1   12. okt 2009 Pröv först at pille lejet ud igen, rens det grundigt. Naar det er ordentligt rent, saa gid det en gang olie inden du monterer det igen.
    Jeg brugte i sin tid afterrun olie, men har ogsaa hört om folk bruger alm motorolie. (Det vigtigste er at det har faaet olie)

    Hvis den stadig giver problemer saa er det vist en udskiftning der skal til.
    Skal du til at skifte saa overvej at skifte akslen ogsaa, den kan godt väre blevet "ujävn" og saa holder det ney leje ikke ret lang tid.


  • #2   12. okt 2009 Tak for svarerne men er ked af at sige, at de ikke rigtigt hjælper..

    onewaylejet sidder nemlig indeni motoren, så det får olie hele tiden, og det kan der ikke ændres på.

    Mht. til udskiftning er både leje, bunddæksel, aksel mm. helt nyt, og har kørt 2 tanke nitro, hvor det begyndte og skabe sig ved 2. tank.

    Jeg har tidligere haft det samme problem ved en HPI motor, og fandt aldrig rigtig nogen løsning.

    Derfor jeg håbede RCGalleri kunne hjælpe mig smiley

    Rasmus.


  • #3   12. okt 2009 tja kan kun holde mig til de andre... har samme problem med min ene motor og problemet ligger i at lejet får olie/nitro/vand/andre væsker og så virker det ikke hele tiden som det burde..

    men hvordan ser din motor ud når lejet sidder i motoren?
    men der er vel også den mulighed det er et defekt leje du har fået dig.. smiley


  • #4   12. okt 2009 Lejet SKAL have olie.... traxxas fx anbefaler at du giver lejet motor olie 5W30.
    Hvis I ikk giver den olie, saa virker det ikke helt som det skal. jeg legede selv med det for et paar aar siden. Min konklusion dengang blev at det skal have olie. Naar det var tört, saa havde det en tendens til at bide fat i akslen uden at ville slippe igen (

    Smid lejet i petrolium natten over, og smid det derefter en nats-tid i en kop motor olie.
    Tör lejet af med en klud, saa skal det virke....ellers er der noget helt andet som er skyld i problemet smiley


  • #5   12. okt 2009 Rene D - Jeg forstår ikke helt, hvad du mener? Hvordan min motor ser ud, når lejet sidder i motoren?

    Det lyder sku lidt usandsynligt.. Jeg prøvede det som sagt på en HPI motor, skiftede lejet, men samme fejl kom igen..

    Min fætter som jeg også kører med, har også oplevet samme problem..

    Jeg mener helt sikkert også, at det er en eller anden væske (Nok olie, endten afterrun eller olie fra nitroen), som går i lejet, og så kan det ikke tage ved..

    Rasmus.


Kommentér på:
Oneway leje tager ikke altid ved?

Annonce