{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Batterier {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg står og skal have nye batterier til mine RC-biler

Efter som jeg ikke har en lader der er kompatibel med LiPo så må jeg holde mig til de lidt mere gammeldaws modeller smiley

På Modelsport.co.uk har jeg snust 3x Orion Rocket Packs op på hver 4000 MAh til en samlet pris på ca 520kr

Batterierne skal bruges i både min Drifter, Drifter nummer 2 samt Offroad 4x4

Er der noget godt / dårligt om Orion batterier noget jeg skal passe på med osv ?

Og er det desuden er fornuftigt køb.... den billigste 4000 MAh inde hos Moffe ligger på 300 kr / stk
Og ved Modelsport er det ca 175kr /stk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batterier
  • #1   14. okt 2009 havde nogen team orion rocket packs på 5100mAh en gang for langtid siden de var rigtigt gode, få nu bare skiftet til lipo for fanden smiley

• #2   14. okt 2009 ja og nej

Jeg gider ikke ofre 700 kr på en lader som der kan lade Lipo

Lipo er stadig alt for ustabilt og kan gå hen og brænde hvis det lades forkert, aflades forkert osv

Jeg tror først jeg skifter batterier når Lipo engang er stabilt nok smiley
    Så hellere smide 520 kr på noget som der er stolet på i lang tid og som der virker smiley

• #3   14. okt 2009 samme her, jeg har smeltet mange nimh batterier, og aldrig haft problemer med lipo, der to simple regler: de skal balanceres, og man skal bruge cutoff så skær der sku ikke noget, og der er bare så meget mere drøn på

• #4   14. okt 2009 * RC Xtreme *
    Det er modigt af dig at beholde de gamle ustabile nimh batterier i stedet for de knap så ustabile LiPo batterier smiley
    Vil du virkelig ha´ noget der kan smadre din bil, så få fat i den gamle nicad batterier som godt nok er mere stabile end både LiPo og nimh, men kunne til gengæld når det gik galt springe bilen over i to stykker når de eksploderede smiley

• #5   14. okt 2009 Hehe okay smiley

Je ghar bare hørt så meget im Lipo efterhånden og set div skrækvideoer med brændende biler og batteripakker som der bare gik ild i osv smiley

Homer S kan du linke mig op til den lader samt nogle Lipo celler så ?

• #6   14. okt 2009 TØSEDRENG.
    Nu håbede jeg lige at se nogle fede videoer med (andres) eksploderende biler, og så vælger du en løsning som allerhøjest kan gi lidt røg ;-(

Jeg tror det er denne side son du skal se lidt mere på.
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_index.asp

husk at lægge ca 40% oven i prisen for tolden smiley
    jeg har handlet der meget og tingene komme hurtigt frem.

• #7   14. okt 2009 Hvad blier forsendelse til dk ?

• #8   14. okt 2009 Aha så har jeg fundet en pris

så jeg er af med 1400 kr incl told (40%)
    og den DYRESTE løsning på at sende varerne, jeg tod den dyreste som udgangspunkt smiley

Så et eller andet sted så er det faktisk kun 100 kr / pr del med alt incl
    det er jo billigt nok

Men så snakker vi om 4 lipo pakker, lader, og alt hvad der hører med

Hvor længe vil jeg så kunne køre på mit hobbywing 9T BL sæt (blå motor) mener at det er35 ampere escen

• #9   14. okt 2009 kommer an på hvor mange mAh de er på

• #10   14. okt 2009 4x lipo hardcase packs 5000 mah each

• #11   14. okt 2009 Spec.
    Capacity: 5000mAh
    Voltage: 2S1P / 2 Cell / 7.4v
    Discharge: 20C Constant / 30C Burst
    Weight: 272g (including wire, plug & case)
    Dimensions: 135x45x22mm
    Balance Plug: JST-XH
    Discharge plug: 4mm Bullet-connector

• #12   14. okt 2009 Så er det jo ligefør at jeg ikke tør spørge hvor længe jeg kan køre på en standart Tamiya ESC med en Sporttunet motor på smiley

• #13   14. okt 2009 en cutoff er med i alt det som jeg skal have hobbycity smiley

Der er jo lipo cut i i min brushless men hvor mange volt skal jeg sætte cut'en til ?

Jeg er jo ny inde på Lipo området så må jo spørge mig frem

• #14   14. okt 2009 På escen slukker den bare for strømmen så kan du står der og se dum ud LOL

Har du evt et link til en cutter som der bare dræber bilen når niveauet er nået

• #15   14. okt 2009 det kommer du ikke til at fortryde, lige siden jeg prøvede min første lipo pakke har jeg aldrig set mig tilbage og det med 40% er ret højt sat da rc hører under lægetøj er der kun moms på 25% og et gebyr på 150.- og nogen gange er man heldig og det ryger lige igennem, hobbycity er nok den butik jeg har handlet allermest i der er ikke mange der kan slå deres priser

• #16   14. okt 2009 Cut off sænker (alt efter ESC´en) farten på din bil, så du ikke er i tvivl om at du skal i "pit". I andre tilfælde stopper bilen bare. Men som regel efter et par sek, kan du trille lidt. MEN, lad være med at blive ved med at tvinge den afsted, efter cut off er slået til. Men man kan godt lige trille stille tilbage.

• #17   14. okt 2009 så er det bare at sætte overvågeren i forruden på bilen så kan man lige kigge af og til ?

Jeg bruger en del tid Offroad med min Pajero så det vil mpske også give en del køre glæde der ? jeg tænker her på tid osv og kan de lipo her passe ind i slot'et til et standart nimh batteri ?

Hvis jeg nu feks er i skoven og "kravle" lidt rundt i "bakkerne" og har taget et batteri eller to med hvordan skal de så opbevares for at bibeholde strømmen på dem ?

NiMh har det med at tabe pusten hvis de kommer i kulde har jeg kunne forstå
    Havde et 4000mAH NiMh det tog en krig og lade men kunne køre i 5 min før bilen hoppede afsted og der var no power på men mit gamle 3000mAH kører bare ca 15-20 min efter en opladning

• #18   14. okt 2009 lipo holder strøm meget længe når de ikke bruges, du har dem bare med i en kasse eller lign hvis de skal opbevares længere tid så skal de være halvt afladet, og nogen siger i kølleskab, med en crawler kommer du til at være i skoven hele dagen smiley

• #19   14. okt 2009 nu er pajeroen jo ikke en ægte crawler har kig på en Axial AX10 med 80T crawler motor som jeg nok skal have handlet her engang smiley

Jeg mener at jeg har Pajeroen inde i fotoalbum så kan du lure den der og den kører std tamiya ESC samt stock motor jeg fik med bilen i æsken altså en std 540 motor det vil jeg tro at det er smiley

• #20   15. okt 2009 Hvis det er en Axial AX10 du vil ha´, er de flymotorer i størrelse 28-36mm (diameter og længde) der er inde på hobbycity en virkelig god løsning i forhold til din 80T kulmotor.
    Jeg er oppe på 3 timers køretid på et 2200mah lipo batteri og det er med en trækkraft der ligger over dobbelt så højt som hvad du kan få ud af en 80T kulmotor smiley

• #21   16. okt 2009 LiPo'er er ikke "farlige" hvis de behandles ordentligt.

En hovedregel som ALTID skal overholdes er, at du ikke må lade mere end 80% af deres kapacitet tilbage på dem. Gør du det, betyder det at du har afladet dem for meget.

I heli-verdenen hvor jeg kommer fra, styrer vi det ved at flyve på "stopur"/timer, men med en god LiPo cut-off i din ESC kan du også styre det på den måde.

M.v.h.

Peter

• #22   16. okt 2009 Peter den forstår jeg ikke

Vil det sige at jeg kun må lade 80% på batteriet ?

Min Lipo cutter i min ESC kan jeg still fra 2.6V til 3.4 Volt

Som sagt er jeg stadig ny på området indenfor Lipo da jeg aldrig har haft nogle og jeg ved heller ikke om man kan stille den lader jeg køber til at der max må komme 80% på batteriet

Jeg troede bare man ladede indtil laderen fortæller mig at nu er batteriet fuldt

• #23   16. okt 2009 han mener aflade, men det sørger din cut off for ikke skær

• #24   16. okt 2009 okay smiley

Hvad skal jeg sætte min Cut off til ?

• #25   16. okt 2009 3v per celle

• #26   16. okt 2009 oki

• #27   16. okt 2009 -> RC

Undskyld at jeg ikke forklarede mig tydeligere. smiley

Selvfølgelig skal laderen lade til den er færdig, men hvis du lader mere end 80% af batteriets kapacitet tilbage på batteriet, betyder det at du har AFLADET det for meget.

Jeg ville starte med at sætte LiPo cut-off til 3,4 volt og så kontrollerer hvor meget du lader tilbage på batteriet. Hvis det er mindre end 80% af kapaciteten, så kan du "skrue ned" for cut-off niveauet indtil du rammer de 80%

Peter

• #28   16. okt 2009 Okay på den måde smiley

• #29   16. okt 2009 Et LiPo batteri holder strømmen ret godt indtil der er ved at være fladt, så dykke spændingen (Volt) lige pludselig, og jo mere du belaster batteriet jo hurtigere dykke spændingen også.

Hvis du køre med meget kraftige motorer og følsomme batterier med ekstremt mange ”C” så sæt din cut-off til 3,4 volt
    Ellers betyder ikke særligt meget om du sætter din cut-off til 3,2 eller 3,4 volt, måske 5 sekunders køretid smiley
    Jeg køre med cut-off på 3,2 volt per celle smiley

• #30   16. okt 2009 jeg flyver med cut off på 3.4v men min heli cuter ikke bare af men halverer farten så man lige kan nå at lande:) ellers flyver jeg efter stop ur i controlleren der begynder at bipe efter 5 min

• #31   16. okt 2009 Lars S
    Der ville det være smart med en LiPo buzzer lidt i stil med den morfars har, bare hvor man selv kan stille på hvornår alarmen skal starte

• #32   16. okt 2009 det med at den halverer farten virker fint nok, man er ikke i tvivl når den halverer farten, er ikke sikker man vil kunne høre en buzer med larmen fra bladene og når den er højt oppe

• #33   16. okt 2009 Uuuups, det tænkte jeg ikke på, mine biler larmer ikke så meget, og jeg går ud fra at en blinkene lysdiode også er svær at se pågrund af sollys/himmel.

Kommentér på:
Batterier

Annonce