{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Størrelses forhold uden mål {{forumTopicSubject}}

Hej jeg havde for et par år siden en dejlig båd som jeg havde mange gode tider med inden den blev solgt det eneste mål jeg har er længden på 24 fod altså 8meter og nu vil jeg gerne bygge den ned i 1:10 altså 80 cm men hvordan gør jeg det når jeg mangler målene har dog en del billeder af det der skal bruges til den


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelses forhold uden mål
  • #1   10. nov 2009 Se billede af den her
    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10670


  • #2   10. nov 2009 hvis du har navnet på den burde du kunne opdrive de oprindelige mål. evt inde på bådgalleri !?

  • #3   10. nov 2009 Det kan jeg ikke da der ingen af de tidligere ejer er tilbage og jeg er den sidste der havde den søsat inden den blev hugget op desværre

  • #4   10. nov 2009 ja ok.. det er lidt et problem..

  • #5   10. nov 2009 uhm, du fik godt med at det er båd modellen jeg mente ik??
    Det er vel ikke den eneste af dens art/type/model.


  • #6   10. nov 2009 Nej det er ikke den eneste i selve skroget men overbygningen findes der kun den ene af så jeg kunne godt bygge den ud fra en snekkejolle men der var så bygget om i bagenden med roret og skruen men ok jeg kan vel tage og printe et billede ud på 80 cm af det jeg har i længden så har jeg højden og kan vel der fra udregne bredden og så videre

  • #7   10. nov 2009 det ville umidelbart os være mit eneste bud. Det er bare hamrende svært...

  • #8   10. nov 2009 Preben C
    Scan dine alle dine ind på din computer.
    Læg først det billede ind som du har lagt i dit fotoalbum og ret det til så båden på billedet måler 20 cm når du printer det ud på papir (20cm skulle give et størrelsesforhold på 1/40)
    På papir kan du nu måle bådens højde i skala 1/40 smiley
    Har du flere billeder f.eks for fra, retter du billedet i højden med det første billede, på den måde kan du efterhånden samle alle de mål du skal bruge smiley

    Det har jeg gjort et par gange, og det er lidt af et puslespil men det kan lade sig gøre smiley


  • #9   10. nov 2009 Ja det var også noget i den stil jeg havde i tankerne selv om det som du siger bliver noget af et puslespil det der bliver det værste bliver de indvendige billeder af spanter og så videre men try it det vil jeg mange tak igen Sauron

  • #10   11. nov 2009 Det med spanterne er altid noget folk frygter, og det er uden grund, specielt når det gælder Danske/Nordiske både..
    Selvom der findes mange båds former, er folk frygtelige konservative når det gælder nye ideer.
    Og nye ideer har det med at synke når de endelig kommer ud at sejle smiley

    Så når man vælger en ”Type” som ligger tæt op af din båd, vil formen også ligge meget tæt op af din båd, ellers vil den ikke kunne sejle godt og meget hurtigt gå under i det mest ustadige og farlige vejr i verden, nemlig det Danske smiley

    Hvis du kan finde en teknisk tegning af en båd der bare minder lidt om din, så scan tegningen ind på din computer og med et tegne program kan du tykke billedet lidt her og hive lidt der, indtil tegningen overholder de mål som du har fra din båd.

    Du vil så ha´ et spant ris der ligger så tæt op af virkeligheden at du ikke selv ville tror det muligt


Kommentér på:
Størrelses forhold uden mål

Annonce