{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin rc??
  • #1   22. dec 2009 du skal blande alm. benzin med olie....

  • #2   22. dec 2009 ok men kan man ikke købe det færdigblandet

  • #3   22. dec 2009 bruger selv aspen til min mardar... og det er rigtig dejligt at det ikke lygter når bilen har været ude at køre smiley og jo L prisen er lidt høj.. men man skal så lige tænke på at man køre en del minutter på de 5L smiley eller jeg gør smiley

    nitro køber du færdig blandet og så er det bare at hælde i og køre hvis din bil ellers er indstillet vind og vejr


  • #4   22. dec 2009 Aspen er rigtig fint !



  • #5   22. dec 2009 ok mange tak

  • #6   22. dec 2009 Rigtig benzin skal helst ikke lagres alt for længe, da det "sveder" diverse gasser ud. Når disse "svedes" ud, så mister benzinen lidt effekt, og oktantallet falder.
    Selv benzin der langtidslagres i dunk i Grønland "sveder", også i Februar, hvor temperaturen mit skur aldrig er meget over minus 10.


  • #7   22. dec 2009 færdig blandet benzin (aspen) skulle være det bedste du kan bruge alt det der bland selv vedligeholder ikke motoren ligeså godt..




  • #8   22. dec 2009 oh - og hvis du søger på det kan man ikke rigtig finde noget/nogle steder at købe ...

    Men jeg køber mit i XL byg - så et bygge marked er godt valg og kigge efter det - og husk der er 2 slags så kig lige på om det er den rigtige %

    Hygger


  • #9   23. dec 2009 Aspen er godt ja, bevares, men altså jeg har altid (på nær få gange) kørt med alm benzin blandet op med 3% olie.

    Jeg har ALDRIG haft problemmer med lugtgener overhoved og min bil har stået inde i stuen..

    Jeg vil dog sige til aspens forsvar at ja den kan "langtidslagres" men under de rigtige forhold! - er du en der køre rigtig meget, så brug alm benzin efter min mening...

    Også til sidst, de fleste hobby forretninger anbefaler IKKE at bruge aspen fra dunken af, men at købe aspen dunken uden olie og selv tilsætte 4%, grunden til det er at der jo er garanti på tingene her i landet og hvis du ikke følger fabrikens anvisninger, ja så frafalder alt...

    Jeg vil dog sige at jeg personligt selv syntes 4% er overvuderet, som sagt har jeg altid kørt med alm 95+3% olie og min bil har ALTID virket...

    Det eneste jeg vil sige der er vigtigt er jo selvfølgelig (ligesom nitro) at køre med et højere olie tal under tilkørsel - hvilket der også er delte menninger om - men det har jeg selv haft gjort på alle mine nyindkøbte biler...

    Søg evt i forumet her så bliver du meget meget klogere!, eller gå ind på www.fg-forum.dk

    Mvh
    Jesper C


  • #10   23. dec 2009 Belive me, det er en smags sag ikke andet, nogle er totalt for aspen og andre totalt imod...

    Diskusionen har været oppe rigtig rigtig mange gange...

    Nogle mener at aspen er godt for din bil pga det eftersigende skulle brænde renere(staves) - og andre mener at der mangler nogle stoffer fra normal benzin som jo er taget ud af aspen, som din motor enlig ville have haft godt af...

    Men som sagt, så søg lidt rundt smiley

    Og jeg ville ALDRIG tænke 2gange over et godt tilbud på en benziner igen, jeg ville slå til! - jeg har kun solgt mine pga plads mangel og manglende tid og steder at køre ...


Kommentér på:
Benzin rc??

Annonce