{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

rustler VXL hakker {{forumTopicSubject}}

hey rcg håber i kan hjælpe eller har prøvet dette før

har købt en sprit ny rustler vxl her for et par dage siden men da jeg havde kørt lidt med den så begyndte den på at "hakke og hoste" vis man bare gav lige så stille gas når den holdt stille, den kører fint vis man løfter baghjulene men sætter man den ned og giver ligeså stille gas så hakker den bare derudaf (den kører dog fint når den får godt med gas)

nogen der ved hvad det kan skyldes?? ville lige spørge herinde først da der er langt til forhandleren og fordi jeg gerne ville spare vejen derind og få problemet løst med det samme smiley

mvh. den fortvivlet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rustler VXL hakker
  • #1   7. jan 2010 nej et helt nyt Nosram 5000 mah NIHM med traxxas stik

• #2   7. jan 2010 det kaldes "cogging"

Umidelbart er der 3 muligheder.
    1: dit batteri er ikke stærkt nok (kan ik levere nok ampere)
    2: gearingen er for høj.
    3: ESC'ens regulerings hastighed/evne er ikke god nok ved langsom igangsætning.

da den er ny går jeg d fra du ik har ændret gearingen, så umidelbart er det 1 eller 3.
    Jeg har testet min 4x4 med vxl sættet på en 18/54 gearing med et 20/30c 5a zippy, og den hakker os ved langsom igangsætning.
    Det er her en sensor combo har fordele, den kan nemlig regulere motoren langt mere effektiv, hvorved den hakken kan undgåes (såfremt punkt 1 og 2 er i orden)

• #3   7. jan 2010 okay men det der undre mig er at den ikke har gjort det fra start og at det er rimelig voldsomt, det kan da ikke være rigtigt at en sprit ny bil hvor man intet har ændret skal kører sådan efter 2 batt pakker ??? det er jo slet ikke optimalt !

• #4   7. jan 2010 Kennie - du kunne jo starte med at bruge et batteri der rent faktisk kan levere det motoren skal bruge.
    MIN 65A cont.

• #5   7. jan 2010 65a cont ??? og det er

altså købte sådan set netop det batteri da det var det bedste de havde i butikken inden det gik op i lipo da jeg gerne vil vente med det, mange andre kører da med under 4000 mah ??

• #6   7. jan 2010 65 ampere konstant.

ja, der er os nogen der kører deres rc ud fra en 10m skrænt, det er ik ensbetydende med det er smart smiley

• #7   7. jan 2010 jamen siger du så at man skal op i 6500 mah nimh ??? eller sagt på en anden måde at en vxl ikke er bygger overhovet til at skulle kører uden lipo ??

• #8   7. jan 2010 du snakker om batteriets kapacitet, jeg snakker om batteriets evne til at afgive strøm. det er 2 helt forskellige ting.
    Der er ikke nogen NiMH batterier der kan afgive så mange ampere, så reelt set er comboen ikke egnet til dem.

Jo man kan godt køre med det, men det er ikke optimalt, slet ikke med en høj gearing.

• #9   7. jan 2010 oki så dit bud er at esc/motor ikke er lige så "stabil" pga der ikke kan hives tilstrækkelig nok strøm ud af at nimh??

• #10   7. jan 2010 Du skal bare geare ned, så kræver motor ikke så mange amp for at køre jævnt

Så når du vælger at køre med et ordenligt batteri kan det være du kan geare op igen.

• #11   7. jan 2010 yep..

men indtil videre har jeg prøvet 4 biler med VXL sættet i. Slash, slash 4x4, rustler og bandit. alle sammen hakkede hvis man satte langsomt igang. ingen af dem var overgearet, alle var med batterier der sagtens kunne levere nok strøm (større lipo batterier).
    Så jeg tror egentligt det er ganske normalt.

Men NiMH kan ikke levere nok strøm uanset hvad, så det er absolut at anbefale du tar springet til lipo. Tro mg, du fortryder det ikke smiley

• #12   7. jan 2010 okay må sgu nok bare indfinde mig med det, men hvem kører også nede i de hastigheder?? hehe smiley

er der grænser for hvad motor / esc kan holde til ?? for har da et par 3 cellers og ligge man kunne smide i smiley

bliver det for voldsomt eller bliver det FUN ! smiley

• #13   7. jan 2010 comboen er lavet til 3s lipo..
    men det er en god idé at få en blæser på ESC'en, da mange har brændt den af grundet varme. Og den varmeudvikling bliver større hvis batteriet ik kan levere nok strøm. Den koster ik ret meget (omkring 160 kr mener jeg)

• #14   7. jan 2010 okay må lgie se lidt på det men "i dine øjne" så er det normalt at de "hoster" lidt i bunden ??

• #15   7. jan 2010 ja, har godt nok kun prøvet 4 forskellige, men det er da lidt sjovt at de alle gjorde det.. alle sammen med godkendt gearing (ud fra traxxas specs) og alle sammen med batterier der kunne levere langt mere end krævet.

• #16   7. jan 2010 tjaa så er det sgu nok sådan, prøver at kører forbi forhandleren i morgen og se hvad han siger til det han må ha støt på problemet før smiley

mange tak for hjælpen smiley det er sgu rart at se at der stadig er nogen herinde der er hjælpsomme og "voksne" hehe smiley

• #17   7. jan 2010 jamen chancen er da os at esc'en fejler noget, jeg kan jo ik se hvad det er du kalder for ret voldsomt...
    men ta den med forbi forhandleren som du siger, gerne med batts og hvis ham det, og se hvad han siger til det smiley

Syntes nu generelt folk er hjælpsomme herinde, men det var så lidt :o)

• #18   10. jan 2010 prøv at slå lipo cutter fra

mvh Thomas

• #19   10. jan 2010 tak for tippet den er slået fra og det hjalp desværre ikke smiley

Kommentér på:
rustler VXL hakker

Annonce