{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Lipo cut off/ alarm - supermodel søges {{forumTopicSubject}}

Har nogle fundet en god lipo cut off/ li-saver/ buzzer? Jeg linker til nogle stykker nedenfor, men de kan ikke klare de to krav, jeg søger opfyldt:

--"ekstern" lysdiode, der kan sættes på bilen et sted. Altså, dioden skal ikke være på selve "alarmen"/elektronikken (med mindre den selv har lang ledning og kan sættes til at lyse ekstent i bagruden, fx)

--cutoff der er 3,5v eller højere, gerne justerbart.

Denne fra GT kan sættes til alarm mellem 3-3,8v, men der er ingen ekstern diode, kun en buzzer.
http://www.himodel.com/electric/G.T.Power_3_in_1_Battery_Voltage_Analyzer.html

Disse har for lav alarm, el. ingen ekstern diode:

(link fjernet)

(link fjernet)

http://www.morfars.dk/rc/lipo-voltage-buzzer-p-4552.html

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lipo cut off/ alarm - supermodel søges
  • #1   22. jan 2010 Min erfarring med det cutoff er at selv om jeg sætter den til fx 3.5
    så stopper den gerne før.
    Jeg vil sige den ffra moffe er fin, og når lipo'et kommer ned omkring de 3,3-3,5 kan man tydelig mærke mangel på power.

• #2   22. jan 2010 Holte Modelhobby har en god en, som har Failsafe og cuttoff indbygget. Den fra moffe som laver en bzzzz lyd er i min verden ikke til noget; for når det hele brænder og man ligger i en duel med 3 andre høre jeg ikke den bzzz eller lyser under karossen ;o)

• #3   22. jan 2010 Jeg har selv prøvet de to af de LiPo buzzer du har her på listen.

Den fra avionic.dk er fed lille dims som man kan lodde på sin ESC og lad den blive der, så den så af sige bliver en del af ESC´en.
    Men den har som du siger ikke en ledning på lysdioden så man kan få alarm lyset ud på ydersiden af karrosseriet.

Det har den LiPo buzzer fra morfars.dk til gengæld, men der bliver man nød til at rode med to stik hver gang man skal ha´ batteriet sat til.
    Ellers fungere den som den skal efter min mening.

Men det bedste ville være en mellemting af de to LiPo buzzer så man kan lime den på siden af ESC´en, forbindes direkte til ledningerne, få alarm lyset ud hvor man kan se det og så ellers ikke tænke mere på det smiley

• #4   22. jan 2010 den fra jeg købte fra Novak har en blå diode, den klippede jeg godtnok af, men ellers så begynder den at hakke i gassen når den er ved at være nede i volt,
    Man kan også få andre som jeg syntes er lidt smartere. der går bilen ned på 10-20% gas så man stadig kan køre den tilbage til pitten men du er heller ikke i tvivl om at den er tør for strøm.

• #5   22. jan 2010 Ellers check min annonce. Der er godt nok ikke diode på, men du er absolut ikke i tvivl når den slår til. Bilen ryger ned på nærmest ingen fart, og u kan trille den tilbage til dig selv.

• #6   22. jan 2010 Du kan lave en selv... kræver en LM311 (comarator), 2 stk 1% modstande til at instille reference spænding en for modstand til en LED og en LED, længere er den ikke... kan holdes under en 20

• #7   22. jan 2010
    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8355
    Den grønne tantalkondensator skal fjernes og den modstand 200K ved siden af skal kortsluttes...

• #8   22. jan 2010 Det bliver for teknisk for en ikke-elektronik kyndig, tror jeg.
    Du mener måske at sætte en diode på og ikke at lave en hel alarm, så er det nok noget andet. Men det må da kunne købes, skulle man tro.

Kommentér på:
Lipo cut off/ alarm - supermodel søges

Annonce