{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Robert K
Robert K
Tilmeldt:
22. sep 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31

Triton Speedbåd, hvilken controller? {{forumTopicSubject}}

Hej folks,

Jeg ved ikke helt om jeg søger hjælp det rette sted, men tænkte det var et forsøg værd.

Måske en her, som ved lidt om både i den klasse og ud fra de specs på sitet her:
http://www.toys-port.hu/en/mono_triton_edition.htm
Kan sige hvilken controller man skal have fat i ?

Ha det super..

Mvh
Robert


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Triton Speedbåd, hvilken controller?
  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #1   31. mar 2005 Tak for dit svar Rockwool S,

    Huh jeg ved ikke rigtigt, ideen er lidt at den model jeg har kigget på, skulle haven en motor installeret, som jeg kan læs mig til ? hvad siger du ? læs her: http://www.toys-port.hu/en/mono_triton_edition.htm Sagden er den jeg har ikke SÅ meget viden til selv at montere motoren, så jeg ville vælge den løsning de har hvor det er lidt en RTR.

    Måske har jeg misforstået det lidt ?

    Det skal for den sags skyld ikke være billigt, men heller noget virkelig "kram" med en voldsom kraft.

    Mvh
    Robert


  • #2   31. mar 2005 Måske noget af dette kan bruges :

    Electronic Speed Control
    V90-1032/Opto

    set hos :
    http://rc-hydros.com/

    Spændende projekt ! God fornøjelse.


  • #3   31. mar 2005 Der er en her på galleriet m. samme båd ?

    http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=816


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #4   31. mar 2005 Hej Jess K,

    Tak for dit reply smiley

    Det ser sku ud til du har funder noget der, jeg var ikke klar over det var sådan en lille "satan" smiley

    Nu har jeg skrevet til dem der udvikler båden for at finde ud af hvilken motor det, for det siger specs ikke meget om, gør de ?

    Kanon med linket til ham med den Triton, desværre kan jeg ikke hitte ud af at finde hans mail, ville godt have snakket med ham, om hvordan og hvor ledes med hans rc.

    Men handler det mere eller mindre bare om at det antal cells den motor man har skal passe til den controller ? så er man sikret? eller har det også meget at gøre med hvilken mærke etc?

    Mvh
    Robert


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #5   31. mar 2005 Hvis jeg snakker sort, er det fordi jeg ikke er helt med i endnu på de forskellige ting smiley *G* så ret mig endelig!

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #6   31. mar 2005 Hej igen,

    Oke jeg bliver klogere og klogere smiley

    kan du sige lidt mere om ang. amperer i henhold til hvad ?

    btw. hvad tror du er bedst!

    lehner 2240-13 eller en ag flg.
    Bushlesses: LMT 2240-13, B50-14XL, KBM 67-11 ?

    Jeg har fundet den B50-14XL Se her: (link fjernet) I bunden der men mon den lehner er bedre?


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #7   31. mar 2005 Kan du finde den lehner 2240-13, nogle steder ? *G* jeg ville godt læse lidt om den.. men syntes godt nok ikke googen finder meget!

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
  • #9   31. mar 2005 Kan denne brushless controller bruges ?
    Castle Creations Barracuda 80
    se hos :
    (link fjernet)

    eller :

    New Schulze 40-160
    4 timing settings With Reverse and brakes
    10-40 cells
    Programmable
    Splashproof and watercooled 160 cont. amps



  • #10   31. mar 2005 Iøvrigt, skal det være en el-båd ? Der findes også lækre nitro og gas både. Og så slipper man for al batterihysteriet ! Bare fyld på tanken, og afsted igen og igen og ..
    -bare en tanke !


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #11   31. mar 2005 Hey igen Jess K,

    Jeg har tænkt på en nitro, men jeg blevet enig med mig selv om.. heh at bat, bliver løsningen også fordi jeg uden problem ville kunne opnå en voldsom hastighed..

    Men kan du ikke hjælpe mig lidt mere, ang det med de amperer, i henhold til hvad ? og så snakkede du noget at at jeg kunne være nød til at købe noget schulze, hehe nu må du lige være lidt pedagogisk.. jeg har som sagt ikke så meget forstand på det endnu, på de forskellige dele, og hvad man behøver for at være "up running".

    mvh
    Robert


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #12   31. mar 2005 Hey Rockwool,

    Jamen hvilke dele var det i snakkede om der kunne være fra schulze?...



  • #13   31. mar 2005 Jeg prøver igen, hvad med noget benzin ?

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #14   31. mar 2005 naahh jeg nok mest the bat.. smiley

  • #15   31. mar 2005 Batterier til sådan en high end racer kræver en superlader, perfekt opladning og opbevaring. Celler af den kvalitet du skal bruge er ikke billige, og holder kortere end du ønsker at drømme om. Sejltiden på en opladning bliver næppe mere end 7-10 min - højest.

    Derefter skal du fylde et sæt nye batterier til mange -mange hundrede kroner i. Cellerne holder højest 2 år , så er topeffekten væk !

    Jeg ville overveje nitro eller benzin, i længden vil det nok betale sig, og du bliver en masse problemer kvit. At oplade og vedligeholde dine "raceceller" er en videnskab for sig !!!


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #16   31. mar 2005 Hmm... du siger noget...

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #17   31. mar 2005 Jeg må sku bare indrømme jeg er blevet lidt vild med den Triton.. men det afholder vel ikke en for at montere en nitro ? hvad skal man evt have fat i, hvis man skal have noget der spaker MAX røv.. ? (70-80 km/t) er det muligt ?

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #18   31. mar 2005 Mon det her er den samme?

    http://www.toys-port.hu/en/mono_triton_edition.htm
    og
    (link fjernet)

    Det er ikke noget af det der tynde plast vel ?

    Mange dumme spg. hehe man du virker sku til at have "skrugen i vand"


  • #19   31. mar 2005 Jeg kender ikke båden, og ved ikke om den er særligt velegbet til nitro/benzin. men hvorfor skal det lige være den model. Hvad er dit behov, din økonomi, og ambition ?
    -og erfaring med RC udstyr ? det er nok vigtigt at få det klarlagt, for du disponerer penge og tid. Ingen kan sætte sig ved rattet af en fuldblodsracer og udnytte den 100 %.
    Hvor vil du starte ?


  • #20   31. mar 2005 Linket her :
    http://www.toys-port.hu/en/mono_triton_edition.htm
    ser ud til at være samme skrog.


  • #21   31. mar 2005 Hvis du vil starte forsigtigt ud, og ikke har stor erfaring med det at sejle båd, og gerne vil springe begyndervanskelighederne over, så ville jeg måske foreslå at starte med en rigtig fornuftig, og populær nitrobåd. - Nitro Hammer.
    Har du en masser af penge, er det bare at surfe de amerikanske sider, og finde en super de Luxe båd.



  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #22   31. mar 2005 Tak for det venner smiley

    Well jeg har sejlt lidt ude i lynge grusgrav, ikke min egen båd dog. Også med en lækkert topfart, hvor meget har jeg ingen ide om.

    Jeg må nu også sige jeg er mest til EL.

    Jeg har ikke noget imod at betale, 6-7000 for en en lækker båd.

    Rockwool, ang. det med den motor, børsteløs eller ej ? som jeg kan forstå tidligere, var det en børsteløs motor ?... og så er det vel egentlig godt nok som den er "RTR".. jah mulighederne er mange..

    Men jeg ville skrive en mail dem der forhandler den, så må jeg få nogle lidt flere specs. er det evt noget i ville mene er vigtigt at få med ? for at kunne få de resterende dele. Hvad siger du Rockwool ?

    smiley


  • #23   31. mar 2005 så sæt en benzin motor i en stor båd. Så er diskurssionen forbi ! batterier er for dyre og holder for kort ! Hvor mange pakker skal du bruge på en lang eftermiddag ? for 4-5000,- til en times fornøjelse. En benzinbåd sejler 45 min for 9 kroner og ydelsen behøver ikke være ringere. Der er ikke vedligehold af celler.
    jeg ved , at du er til "dragboating" Rockwool. hellere 15 sekunder ved 80 km/t end 75 km/t i en hel time.
    Hvad vil Robert K ?


  • #24   31. mar 2005 I Lynge grusgrav, hvor jeg også har kørt nitro buggy, tror jeg ikke det bliver et problem.
    jeg har selv anskaffet en Nitro Airboat, og den forventer jeg at sejle med de fleste steder. Sjælsø, Birkerød Sø, Grusgraven, Furesøen osv. - så længe man ikke sejler op på folks middagsbord om søndagen går det vel nok 1


  • #25   31. mar 2005 Jeg har svært ved at tro, at lipo celler kan drive en Triton for fuld skrue i 1/2 time ?

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #26   31. mar 2005 Jah men jeg må så give Rockwool ret, det kan da være et problem engang imellem med nitro'en.

    Men jess hvad mener du med "5000 til en times fornøjelse"? er der ikke tale om nogle sikkert dyre, men dog opladelige batterier ? eller hvad ?

    Og hvad vil det sige vedligehold af celler? kan du ikke en gang for alle lige skære ud hvaf de celler er ? controller ? osv.

    smiley


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #27   31. mar 2005 Men er dr ikke også tale om der ER en motor monteret ? så det handler om hvor lang tid den så vil "spille" på bat ?

    smiley


  • #28   31. mar 2005 Den båd du forestiller dig, skal nok have mindst 18-22 eller mere celler. Batteri pakker i rigtig kvalitet koster mange penge. En 7 celle pakke i anstændig topkvalitet koster snildt 700,- eller mere. gang det med ca. 3, og du ender op med ca. 2000,- for 22 celler. Altså ca. 2000,- for en sejltur. Derefter skal du oplade cellerne, inden næste tur. det kan man ikke, fordi cellerne skal køle af, inden opladning. ca 45 min. Derefter sakl du oplade 22 celler. Me den superlader (pris over 1000,- ) vil det tage 30-40 min, ved en fornuftig ampere belastning.(2-3 amp)
    mange oplader med langt mere, men det smadrer cellerne i det lange løb.
    Altså, må du have mindst 2x 22 celler eller mere. Derfor bliver budgettet for raceceller hurtigt et sted mellem 4-6000,-.
    de kan højest være på toppen i 2-3 år, så er de til at smide ud.

    Robert K prøv nu lige at kigge på denne :
    (link fjernet)

    Læs reviews og se video.

    Der er meget båd for rimelige penge. Til næste sæson, kan du købe dig fattig i hvadsomhelst.


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #29   31. mar 2005 Det er en lækker nok båd, men jeg syntes bare ikke helt det er det jeg vil.. jeg vil måske alligevel godt selv sammensætte en lækker båd, og ikke købe en total færdig køreklar løsning.

    Godt som jeg kan se det her, kommer jeg nok ikke fra det ret praktisk og økonomisk er best med en nitro, så lad os prøve at slå det fast!

    Den anden version (standard TRITON) kommer faktisk som en KIT, hvor ophæng til motor er monteret som jeg kan se, og så ville jeg egenlig selv kunne vælge en mortor.. eller ser misforstor jeg det? LÆS HER:
    http://www.toys-port.hu/en/mono_triton_offshore.htm

    Kan se man faktisk også KAN få et RTR sæt med en nitro motor, ved så ikke om det er den Novarossi 21 (glow) til den pris..


  • #30   31. mar 2005 Celler er på 1,2 volt. dem skal du have sat sammen i serie (pakker), så de giver nogle flere volt. F.eks. giver 6 celler : 6x1,2volt = 7,2 volt. Du har brug for mange volt og ampere til din båd, så du skal have mange celler sat sammen. Cellerne er dit "brændstof" controlleren din "gaspedel" og motoren din energiformidler. Batterierne / cellerne skal oplades. det er en videnskab for sig. Der har været flere indlæg om batteriopladning i dette forum, så prøv at kigge på nogle af dem.
    God fornøjelse med det rigtige valg 1


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #31   31. mar 2005 Hej igen Jess,

    Ooooke, det hjalp lidt på det, nu er forstår jeg lidt bedre.

    Noget helt andet!
    Når jeg nu har fået købt min båd, som RTR eller semi RTR *GG* og fået det strikket sammen, hvad skal jeg så gå efter af remote/fjerbetjæning ? kan du give nogle eks. ? tag bare den her: http://www.toys-port.hu/en/mono_triton_offshore.htm som udgangspunkt.

    Mvh
    Robert


  • #32   31. mar 2005 Der er Rockwool nok mere vidende, han arbejder i en hobbybutik. Der kommer hele tiden nye modeller osv. men en FM sender/modtager og gode (vandtætte) seroer ville da være smart. jeg kan ikke anbefale noget specielt herudover.
    Go for nitro . batterier er så besværligt !


  • #33   1. apr 2005 Båden på dette link du sendte :
    http://www.toys-port.hu/en/mono_triton_offshore.htm

    Hvis det er en triton man følger med kameraet, så må jeg sige, at den går noget uroligt i vandet i forhold til nogle af de andre. selvfølgelig er trimming en stor del af sejlegenskaberne, men alligevel !


  • #34   1. apr 2005 490,- for 10 celler 3300 gp, det er ikke den pris du ser i butikken. Er de pushed og matched ? Du skal jo selv lodde pakken sammen ikke ? - og det er ikke en nybegynder sag - slet ikke1

  • #35   1. apr 2005 Husk, at batterier ikke må blive mere end 42 grader varme, så "udlufter" de gas, og effekten forsvinder for altid. Med 5 A er du meget tæt på den grrænse med mindre du køler batterierne under den sidste del af ladningen

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #36   1. apr 2005 hehe jah jeg ved det godt det er let at gå med store tanker "but i go for the extreme" smiley Forstå mig ret, jeg ER bare typen der ikke kan få det godt nok, så hellere betale lidt mere, kunne også godt tænke mig at starte i en club, men det til den tid. Nu skal vi lige i vandet *G*

    Jeg går sku efter den Triton "RTR", så får jeg dem til at smide den Novarossi 21 i, og så må jeg tage den derfra hvad jeg kommer til at mangle, remote etc.


  • #37   1. apr 2005 -og så har Rockwool ret, det er en meget dyr båd at flippe rundt !

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #38   1. apr 2005 Oke i bliver ned til at forklarer det der igen, sorry.

    Men når jeg nu tager den Triton RTR med de ting der nu står, der er monteret. hvad skal jeg så med alle de betterier/celler ?



  • #39   1. apr 2005 Go nitro -Rossi, Rockwool prøver at samle os bådfolk ved Vallensbæk sø. Vi håber at se dig der en dag ! Ses

  • #40   1. apr 2005 What ?

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #41   1. apr 2005 Jamen de poster, jah de sidste 9, i snakker om hvad man skal celler og bat og halløj. det er kun tale om alt den forvirring hvis jeg tog en ikke samlet løsning ? misforstår jeg noget ? eller blandet noget sammen ?

  • #42   1. apr 2005 Hvis du køber den med Rossi 21, skal du ikke bruge alle de dyre batterier. Kan en hump pack(5 x 1,2 volt) til servoer og modtahger. du får en nitrobåd, hvis du køber den med Rossi motor og den bruger metanol,nitro og olie.

  • #43   1. apr 2005 Det virker som om, at du kan købe den med 3 typer motorer, 820BB,rossi, og brushless. 3 valgmuligheder vil jeg mene.

  • #44   1. apr 2005 De skriver :

    Speed 820BB Turbo-Race, Novarossi 21 (glow)
    Bushlesses: LMT 2240-13, B50-14XL, KBM 67-11
    det må betyde 3 valgmuligheder.


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #45   1. apr 2005 Jamen vist kun en er nitro..

  • #46   1. apr 2005 Ja, Novarossi 21 (glow).


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #47   1. apr 2005 and thats what i go for !

    Hvor sejli selv henne? Sådan oftest - man skalud og møde er endag ? se jer sejle.. smiley


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #48   1. apr 2005 Det går sku godt på de taster, nå man i kan vel læse det.

  • #49   1. apr 2005 Jeg håber du er mere rolig på hånden,når du trykker din triton af ? Jeh sejler mest i Birkerød SØ hvor jeg bor. rockwool i Vallensbæk Sø hvor han bor. Vi burde samle de seriøse og skøre bådfolk en dag.

  • #50   1. apr 2005 Giv os lige et tip når du har købt båden, så vi kan følge lidt med.
    go`handel !
    over and out !


  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #51   1. apr 2005 Jah nu er jeg somsagt ikke PRO, men har haft en rc i hånden utallige gange, men vil da godt gå ind under kategorien skør! smiley Og ideen er da kanon, jeg har forældre som bor ned til farum sø, og kender da også godt Birkerød sø, det er jo ikke langt væk.

  • Robert K
    Robert K Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 31
    #52   1. apr 2005 Jah det kan du tro, jeg holder jeg opdateret!

    Mange tak for jeres support smiley kanon med et forum som dette.

    Mvh
    Robert


  • #53   1. apr 2005 Det lyder ok. Rockwool . Vi taler lige om det på galleriet eller hos Holte hobby.Datoen er noteret.
    P.s 56 grader ville jeg aldrig byde mine celler. - og sådan blev de ved !!!!!
    Noget nyt om min speedcontroller fra england ?


  • #54   1. apr 2005 se lige denne specialist fra Tyskland : 45 grader min herre ! 56 er alt for højt !!! - med mindre man har batterierne til indkøbspris ?

    Anwendung während der Saison:

    Laden mit 3 bis 5 Amp auf 45 Grad, max 2 bis 3 Mal täglich benutzen. Nach dem Fahren / Fliegen sollte der Pack abends auf 0,9 Volt pro Zelle entladen werden. Während der Laqerung darf keine Last am Pack hängen und die Nennspannung von 1,2 Volt pro Zelle sollte anliegen.
    Also ein 10er Pack sollte ohne Last 12 Volt haben .


  • #55   1. apr 2005 GP anbefaler selv max 3,3 A som ladestrøm ifølge databladet. og 40 grader max temp. 30 A vedvarende og 58 peak A.

  • #56   3. apr 2005 Her er vist noget ganske særligt. Combi ESC. Den må da være perfekt til el både med eller uden brush.

    http://www.teamnovak.com/products/esc/ssplus/ssplus_esc.htm


Kommentér på:
Triton Speedbåd, hvilken controller?

Annonce