{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Kampvogn gearkasse {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kyosho blizzard.. men den måde den styrer bælterne er forkert i forhold til i virkeligheden. RC modellen har et differentiale og styre ved at låse bæltet i den ene eller anden side..

Jeg vil gerne have en mulighed for at styre hvert bælte individuelt som med en kampvogn. Mit problem er jeg kan ikke sætte en motor direkte til hvert bælte, så en række tandhjul/gearkasse skal der til men hvilken og hvordan skulle det evt opbygges?
Blizzarden er ikke lavet til sprint og det er heller ikke meningen med min...
Min umiddelbare plan er 2 x ezrun 13T motore og håbet er så at finde/bygge en gearkasse der kan holde til dette samt geare hastigheden lidt ned.
Er der nogen der har et bud på en gearkasse der ville kunne klare det (uden at være i flere 1000 kr's klassen) ?
Eller evt nogen der kender nogen som har erfaring med at lave sådan noget?

MVH
Rasmus

Andre forumemner med "Kampvogn gearkasse"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kampvogn gearkasse
  • #1   22. mar 2010 Brug crawlere motorer smiley

• #2   23. mar 2010 Hej Rasmus.
    Der findes ikke nogen nemme løsninger på dit projekt, men jeg kan vel dele lidt ud af min viden om det emne.

Kyosho Blizzard er ikke nogen god vogn til ombygning, og hvis du skal ombygge den, så skal du gå den anden vej og prøve at lave den så let som muligt, helst så den kommer ned under et kg.
    Glem alt om store motorer i den vogn, det er den slet ikke stærk nok til at kunne klare.

Man uanset hvad du vælger at gøre, kan du ikke gøre det uden du har en metaldrejebænk og en hvis rutine i at bruge den.
    For du bliver nød til at lave en masse dele selv.

Men så er mulighederne også store for at kunne få noget ud at køre som der er særdeles effektivt.
    I dag ville nok bruge to AX-10 bagaksler, samt to gearkasser med kardanaksler.
    De to bagaksler ville jeg sætte sammen så det blev til en bagaksel med to diff/spool udtag og en aksel på hver diff/spool.

Men uanset hvad du gør, skal du regne med at det kommer til at koste, for der skal to af alting i sådan en vogn.

• #3   23. mar 2010 Nej ok kan godt være den nemme løsning med en kampvogns gearkasse ikke er den bedste..

Blizzarden er allerede blevet en del tungere da jeg har lavet en plov og senere skal jeg have lavet en groomer..
    Vil lige prøve at kigge lidt på de dele du snakker om.

Tak for svaret

Kommentér på:
Kampvogn gearkasse

Annonce