{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blanings forhold for FG
  • #1   21. apr 2010 prøv og søge der er mange indlæg om det

• #2   21. apr 2010 okay men hved ikke lige hvad jeg skal søge under ??

• #3   21. apr 2010 Står det ikke i manualen, så kør på 2%. Jeg køre selv på 1½ %.
    HVIS du tuner den (= flere omdrejninger), så gi den 2-2½% blanding. Der vil du kunne se og høre om blandingen er for fed.

• #5   21. apr 2010 castrol a747 eller xr77 skulle være de bedste til højtydende fg...

mener at manualen skriver 2-4 %

• #6   21. apr 2010 giver kuno ret.
    jeg bruger selv castrol, eller motul

• #7   21. apr 2010 Manualen fra FG og Zenoah siger 4% (1 del olie til 25 dele benzin)

Der er lavet en stor tests på nettet med forskellige olieblandinger, ganske vist i flymotorer. (mener han hedder RC Bugman, testen omfattede ca. 20 olietyper)
    Der har man på en del olier konstateret perfomancetab, hvis man benytter 2% olie, og på den eneste olie der var godkendt til 1%, der var der et rimelig voldsomt perfomancetab. (ca. 10%)
    Det var med motorer der løber ca. 9-10.000 o/min

Man antog at når oliemængden falder, så laves der ikke et ordentligt "oliesejl" mellem stempelring og cylinder, og dette fører til perfomancetab.

Da en Zenoah til RC biler løber væsentligt mere end 10.000 o/min, så må det antages at problemet er større på denne.

Tunere som f.eks. Oddified(Ian Oddie, flere gange VM Vinder i large scale, både On og Off-road) anbefaler Castrol a747 eller XR77 i 3%.

• #8   21. apr 2010 Jesper>>

Dette er et citat fra en mail jeg har fra Ian Oddie (skrevet d. 7 feb i aar)
    "I would recommend the Castrol XR77 or for off road racing the Castrol A747 is actually slightly better, it gives more low down power and mid range. I recommend using 4% oil/fuel mix."

• #9   21. apr 2010 Jesper R:
    Det vil jeg give dig 100% ret i. om det er et citat eller ej, (som Lars A skriver).
    Men på en mc, der smutter de 18-19.000 omdrejninger idag, hvor man køre med motul olie, ( godt nok til 4 takts motorere), vil jeg da sige at deres 2 takt olie, er i lige så høj en standard, som castrola747.
    Det er jo et spørgsmål om at friktionen, ved høj varme, sættes så langt ned, som det er muligt, UDEN at fjerne smøre-evnen. Og der har motul gjort det lige så godt, som Castrol.
    Men som jeg også altid har sagt: "hvis man køre efter de foreskrifter der kommer fra producenten, så gør man ikke noget forkert, i forehold til garantien.

PS:
    Det skal lige siges at mange mc producenter også siger Castrol.

• #10   21. apr 2010 mit indläg var ikke ment som negativt overfor hvad Jesper skrev....
    Det var kun for at "rette" hvad Ian siger til hans kunder... (kan saa godt väre han har sagt 2 forskellige ting)

Udover det LILLE punkt saa vil jeg da give ham 100% ret....
    Ligesom jeg vil give Bo O helt ret.... (Castrol er ikke den eneste smiley )

• #11   21. apr 2010 Lars A.
    jeg opfangede det heller ikke negativt, :=)

Kommentér på:
blanings forhold for FG

Annonce