{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Turnigy / Robbe 5 lader {{forumTopicSubject}}

Har en rigtig fin Turnigy lader 6 celles, som jeg skal lade lipoer mm med.

men jeg mangler en trafo til den.

Kan min Robbe 5 lader se evt den her ( http://www.rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=53635) bruges til at give den strøm?

Alternativt hvad skal man bruge?
Kan man sætte den direkte til bilens batteri når man er på tur?

Mvh en totalt novice i ladeverdenen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turnigy / Robbe 5 lader
  • #1   23. apr 2010 At bruge en lader til at give en anden lader strøm tvivler jeg på bliver nogen success, strømforsyningen skal være variabel således at din turnigy lader kun får det den vil have, det tvivler jeg lidt på du kan få din robbe til.

Dit link virker ikke, i det mindste ikke hos mig.. men hvor mange watt er din turnigy på?

• #2   23. apr 2010 (link fjernet)
    Hmmmm Tass, skulle lige til at spørge om denne kunne det jeg søgte, for sådan en står der også på hylden ;o)

Min Turnigy 6 accucell har følgende data:

Features; complete with connectors for most charging applications!!

Microprocessor controlled
    Delta-peak sensitivity (NiMH/NiCd)
    Individual cell balancing
    Li-ion, LiPo and LiFe capable
    Ni-Cd and NiMH capable
    Large range of charge currents
    Store function, allows safe storage current
    Time limit function
    Input voltage monitoring. (Protects car batteries at the field)
    Data storage (Store up to 5 packs in memory)
    Battery break in and cycling, internal cooling fan, temperature sensor port

Spec.
    Input Voltage: 11~17v
    Circuit power: Max Charge: 50W / Max Discharge: 5W
    Charge Current Range: .1~5.0A
    Discharge current range: .1~1.0A
    Ni-MH/NiCd cells: 1~15
    Li-ion/Poly cells: 1~6
    Pb battery voltage: 2~20v
    Weight: 355g Not included: 5a mains adaptor, temperature probe.

• #3   23. apr 2010 Jeg mener bestemt at den kan tilsluttes et bil batteri, er der ikke ledninger med klemmer på??

En strømforsyning på 12 5a er tilstrækkeligt til den. Det eller derover så er du godt "ladende"

Idéen med at bruge en lader som strømforsyning fejler i sig selv ikke noget. Problemet er at den lader der "leger" strømforsyning ik vil kunne føle sig frem til hvor meget strøm din turnigy skal have, og så går det galt. Det er din Turnigy der bestemmer hvor mange amperre der skal trækkes, og det skifter i takt med at den får ladet dine batterier.
    En strømforsyning pumper ikke bare strøm afsted, den opfører sig faktisk som et batteri. Den afgiver den strøm der efterspørges op til og med det punkt at den ikke kan levere mere.

• #4   23. apr 2010 hov, en strømforsyning på 12v 5a skulle der stå ovenover..

• #5   23. apr 2010 Du gør mig forvirret nu Tass ;o)

Du skriver 1. jeg bliver godt ladende, 2. du skriver det ikke kan lade sig gøre ???????

• #6   23. apr 2010 hvis du klikker på min profil kan du se min robbe 5 lader under annoncer! Linket er også dødt hos mig?!

• #7   23. apr 2010 det må du undskylde.. var ikke meningen.

med en strømforsyning (en rigtig strømforsyning) på 12v og 5a (eller flere amp) er du godt "ladende", det var bare en dum måde at skrive, det er hvad du har brug for. Det du skal bruge er en strømforsyning der kan levere de 50 watt som din turnigy er opgevet til. Strømforsyningens spænding skal ligge imellem de 11 - 17 volt. Men lige netop 12v 5a strømforsyninger er rimelig udbredte da mange lipo ladere netop kan klare sig med dette.
    Det der ikke kan lade sig gøre er at bruge en anden lader, til at suplere strøm til din turnigy lader. Eller rettere sagt, jeg tror ikke på det virker, et eller andet brænder af så, eller går i safety mode.

• #8   23. apr 2010 Det var forståeligt for lille bitte mig :o)

Tusind tak for hjælpen!

Kommentér på:
Turnigy / Robbe 5 lader

Annonce