717 visninger
|
Oprettet:
nitro biler {{forumTopicSubject}}
hvor tit tjekker i temp på jeres nitro bil når i er ude og køre?
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.851
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
okt 2009
Følger: 19 Følgere: 19 RC-enheder: 17 Emner: 125 Svar: 1.174
okt 2007
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 296
okt 2009
Følger: 19 Følgere: 19 RC-enheder: 17 Emner: 125 Svar: 1.174
jan 2010
Følger: 20 Følgere: 18 RC-enheder: 11 Emner: 45 Svar: 429
jan 2010
Følger: 20 Følgere: 18 RC-enheder: 11 Emner: 45 Svar: 429
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 17 RC-enheder: 4 Emner: 19 Svar: 207
Men det er sku forkert....
Hvis den kører for fed, og ikke forbrænder ordentligt.
Så samler der sig affaldsstoffer i motoren, og hovedleje kan tage skade....
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
okt 2009
Følger: 82 Følgere: 75 RC-enheder: 12 Emner: 79 Svar: 458
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
jan 2010
Følger: 20 Følgere: 18 RC-enheder: 11 Emner: 45 Svar: 429
tror du os det er nødvendigt hvis han drifter?? der bliver motoren jo meget varmere
okt 2009
Følger: 82 Følgere: 75 RC-enheder: 12 Emner: 79 Svar: 458
så den kan godt køre mere mager? synes nemlig den køre lidt mager allerede nu?
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
okt 2009
Følger: 82 Følgere: 75 RC-enheder: 12 Emner: 79 Svar: 458
fordi jeg brænder mig stadig på kølertårnet selv om den ikk er særlig varm når jeg måler den?
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
okt 2009
Følger: 82 Følgere: 75 RC-enheder: 12 Emner: 79 Svar: 458
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 17 RC-enheder: 4 Emner: 19 Svar: 207
Justeringen kommer da an på mange ting.
Omgivelsernes temperatur.
Luftfugtighed.
Gløderør.
Hvilken slags bane det er! (mange små sving eller lange hurtige baner)
Håber at du kører el
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
For ja jeg køre el i klub og lidt løb OM VINTEREN.. Men jeg køre bestemt også nitro lige så snart muligheden forefindes, jeg vandt JC siste år og ligger nr 3 i år så jeg har da justeret en motor før... Jeg har da aldrig sagt at at luftfugtighed osv ikke har en indflydelse på justeringen?? Men hvis du ikke er klar over det så er det et bestemt blandingsforhold der skal til, dette forhold skal sådan set altid være det samme uanset vejr og vind.. og da det netop skal være det samme så skal motoren også justeres hvis fek.s temp falder. hvorfor jo fordi der er mere ilt i luften og dermed skal der også mere brændstof til for atholde samme blandings forhold osv..
Men når en motor står korrekt på den på gældende dag så er blandingen da den rigtige om så han køre i cirkler eller lige ud... Eller så må du meget gerne komme med en forklaring på hvorfor blandingsforholdet skal være anderledes? for jeg vil da gerne lær noget hvis det er :O) At temp stiger er kun et tegn på at den var for mager før men måske kun blev kørt på mellem gas og dermed kølet af LSN skruens mængde...
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 17 RC-enheder: 4 Emner: 19 Svar: 207
Ja det var dig jeg skrev til Morten...
Men nu tror jeg altså at "REVO" ikke er så erfaren som dig.
Og derfor skrev jeg på den måde...
Tror at han fiskede efter "Den eneste rigtige måde" at justere motoren på.
Men sandheden er jo at man altid skal sørge for at "blandingsforholdet" skal være det rigtige, med de temperaturer og luftfugtighed som nu er den pågældende dag.
Som du så ganske rigtig skriver
Det var ikke ment som en "SVINER" til dig.
Men mere som at "Det råd kunne han nok ikke rigtig bruge til noget"
Ses til JC
Roy
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Men ja vi ses :O)
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 17 RC-enheder: 4 Emner: 19 Svar: 207
Det skrevne ord er både forunderligt og forvirrende
Er det ikk Skive næste gang
nitro biler