{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Amerikansk modelbil {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har købt en rc bil i USA og taget den med hjem. Den var inkl lader, batterier og hele molevitten.

Nu har jeg bare det problem, at da jeg satte laderen i stikket første gang for at få noget strøm på batteriet, så lyste laderen grønt i to min og slukkede derefter.

Efterfølgende kommer der ingen lys i laderen hvis jeg prøver at sætte den til.

Batteriet er et 9,6V NiMH (1600 MilliAmp hours)

AC adaptoren er en CLass 2 Transformer
Input 120VAC 60Hz 10W
Output: 13,5VAC 400mA

Jeg købte en bil magen til til min bror, så er laderen evt brændt af er jeg ikke helt fucked da vi kun har prøvet med den ene.

Nogen der har en ide til hvordan jeg får strøm på bilen?

Mvh
Mikael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amerikansk modelbil
  • #1   26. apr 2005 Input 120VAC 60Hz 10W

husk lige at i USA kører de 110 volt og ikke 230 som herhjemme... Mon ikke du har ødelagt den

KArsten

• #2   26. apr 2005 Det er også min teori, men har brugt både min danske mobiloplader og kameraoplader i *USA* uden problemer. Har også fået en bærbar dvd afspiller derovre, den skiftede jeg bare stikket på og så lader den fint herhjemme.

Kan jeg evt købe en lader herhjemme der kan oplade 9,6V NiMH batteriet?

Eller skal jeg prøve at kontakte producenten?

• #3   26. apr 2005 Mads: hahaha mon ikke bare den kører meget stærkt så.. hehe Ej gas.. jeg tror seriøst at den lader er brændt af.. Køb den Mads forslår.-. så spiller det igen

• #4   26. apr 2005 Jeg skyder lige nogle billeder af den og uploader dem... Tager lige et par min...

• #5   26. apr 2005 Den strømforsyning du har til mobiltelefon + kamera er sikkert det der kaldes Multivolt, dv. de kører på alt fra 90 til 250 volt.

Hvis de ikke er multivolt, men til 230 volt, så havde de bare ikke ladet dine ting op. Problemet med at brænde strømforsyninger kommer normalt kun når du går fra 110v til 230 v, ikke omvendt.

• #6   26. apr 2005 ps. Du skal lige være opmærksom på hvilken frekvens din bil kører på.

I USA bruger man bl.a. 75Mhz til modelbiler, 75Mhz er ikke lovlig til fjernstyring i Danmark.

Kommentér på:
Amerikansk modelbil

Annonce