{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjernstyring til bil
  • #1   18. jul 2010 Bob, hvis det er med 1 krystal i sender og i modtager på det du har nu kan du nøjes med at udskifte senderen.

husk at gemme krystallen(den lille clips smiley fra senderen. Den får du brug for i den nye sender.

vær opmærksom på at din nye sender skal være samme frekvens som den gamle. altså find ud af om det er am eller fm, om det er 27 eller 35mhz.

hvis du så ikke kan finde en sender, eller du vil have et helt anlæg siger du bare til, vi er nogle stykker som efterhånden drukner i dem her inde:P

• #2   18. jul 2010 Tak for svaret morten B. Tror det bliver et nyt anlæg så. Lyder som noget der kan fåes til fornuftige penge.
    Lige en ting mere... Køber jeg bare et radioanlæg, "klasker" modtageren i bilen, sætter ledningerne fra servo'erne i modtageren og evt den lille krystal i sender og modtager??? Det skulle virke så?

• #3   18. jul 2010 hvad for en bil skal du bruge det til ?

• #4   18. jul 2010 stortset som du siger der Bob, dog får du nok brug for at "trimme", speederen og rattet på det nye sæt.
    Dette er gjort meget nemt via senderen.

hvis du har mulighed for at tage et billede af dit nuværende anlæg/bil, kan vi evt. hjælpe dig med at vælge noget nyt.

Morten

• #5   18. jul 2010 Bob hvad står der på den lille klips (krystal) der sidder i din sender og i din modtager der står et tal på 5 cifre med to tal først og så et punktum med 3 tal efter

• #6   18. jul 2010 Hvis du skal have nyt radioanlæg så kig efter 2.4GHz. Så slipper du for krystaller og forstyrrelser.

sådan et anlæg koster ingen penge mere i forhold til f.eks et 27MHz.

(link fjernet)

• #7   18. jul 2010 nu ved jeg ik hvor du er fra men hvis du er fra sydsjælland og vil ud og køre har jeg nok en sender du kan hente ganske gratis

• #8   18. jul 2010 Til Kuno:
    Hej Kuno. Det er en Tornado med en Vertex 21 motor. En lidt ældre model jeg har købt for 800 kr. Glødestarter/oplader, gløderørsnøgle, lidt nitro og radioanlæg (pistol model) fulgte med.
    Mvh. Bob

Til morten B:
    Hej igen morten B. Jeg får lagt billedere ind snarest, men skal i sommerhus fra imorgen og tre dage frem så der går lige lidt tid endnu. Jeg ved ikke om det skal være et nyt anlæg til den her bil. Jeg har efterhånden brugt mange timer på den og får den da også startet ind imellem, men ren "kørefornøjelse" har været MEGET begrænset. Ca. 30 meter af 3 gange indenfor den sidste måned. Nu har stædigheden taget over og har ikke planer om at opgive endnu. Nu er det nærmest en kamp mod mig og den. Griner. Skal den skrottes, kan jeg mærke at interressen er der og har kikket på en ny Fg, men den tid, den sorg. Nu skal jeg lige have lidt styr på de generelle ting omkring RC- enheder og høste noget erfaring. Der er Tornado'en god nok endnu.
    Mvh. Bob

Til Preben C:
    Hej Preben C. Det finder jeg lige ud af, men rykker i sommerhus de næste 3 dage og min bil og anlæg er i campingvognen. Jeg er pt hjemme. Det var en skam jeg ikke havde set din besked før. Har været i campingvognen tidligere i dag og leget/arbejdet med bilen.
    Mvh. Bob

Til J - RCDrift:
    Hej J - RCDrift. Jeg har tjekket dit link til 2,4ghz W5 radio - 2-kanals og prisen må da siges at være fornuftig. Jeg vil nu alligevel vente lidt med et helt nyt anlæg da jeg stadigvæk er i begynderfasen og har en hel del erfaring tilgode endnu.
    Nu læste jeg lige at den "2,4ghz W5 radio - 2-kanals" er digital... Betyder det noget mht andre ting på bilen? Jeg tænker på servo'er og stik.? Jeg vil jo helst ikke skifte hele bilen ud. Smil.
    Hva bruges EPA'en (end point adjustment) egentlig til? Throttle trim og Steering trim har jeg styr på.
    Mvh. Bob

Til jannik H:
    Hej jannik. Mange tak. Det var sgu en god tanke den der. Smil. Jeg bor i Horsens. Det er jo desvære et stykke derfra. "Ud og køre" er stadigvæk en by i Rusland for mig og min gamle Tornado. 15 sekunder fik jeg den startet tidligere i dag efter at have skilt motoren fulstændig ad og renset og smurt det hele i renset benzin og olie. Nu får den lige 3 dages pause fra mig af før jeg tar fat på den igen. Griner.
    Ellers mange tak for det gode tilbud.
    Mvh. Bob

• #9   18. jul 2010 Bob jeg bor i Horsens, jeg har sikkert også noget liggende du kan få.
    hvis du kommer forbi med det kan jeg også lige hjælpe med at sætte det til hvis du vil have det.
    jeg har fri i hele uge 29 så du siger bare til. jeg har sendt dig en pm med mit mobilnummer så kan du jo lige sende en sms hvis du kommer forbi.

Morten

• #10   18. jul 2010 epa=end point adjustment hvilket betyder at du kan stille servo'en til at stoppe inden den møder modstand, så den ikke bliver ved med at trække/skubbe selvom om den ikke kan komme længere.
    det er næsten et must hvis ikke du vil ødelægge din servo.
    angående det du skriver om fg, det er fint med erfaring, men mange mister lysten til rc når de starter med nitro, som du selv har erfaret er det ikke bare at starte bilen og køre, med benzin biler er det meget enklere end nitro, så mit råd vil være at skifte til el eler benzin først og så gå over til nitro når du har fået noget mere erfaring eller lært nogle at kende som virkelig kan hjælpe dig med at lære om nitro.

• #11   18. jul 2010 Det lyder sgu godt morten B. Jeg messer dig lige onsdag aften el torsdag.
    Mange tak du
    Mvh. Bob

• #12   19. jul 2010 Hej Bo. Det tror jeg du har ret i og det bliver nok osse mit valg. Jeg vil dog arbejde lidt med den endnu og lære så meget som muligt for de 800 kr. Så står jeg også stærkere hvis jeg igen vender tilbage til nitro.
    Mvh. Bob

• #13   23. jul 2010 Lige en stor tak til morten B. Tak for hjælpen

• #14   23. jul 2010 Det var så lidt smiley
    Håber du får det til at spille.

Kommentér på:
Fjernstyring til bil

Annonce