1.030 visninger
|
Oprettet:
Fjernstyring til bil {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en nitrobil hvor senderen er gået i stykker. Skal jeg købe en ny sender eller skal jeg have et helt radioanlæg med modtager og de 2 små klips som jeg ikke ved hvad hedder? Og skal servo'erne også skiftes ud?
Jeg er helt grøn på området.
På forhånd tak
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 15 Emner: 3 Svar: 122
husk at gemme krystallen(den lille clips
vær opmærksom på at din nye sender skal være samme frekvens som den gamle. altså find ud af om det er am eller fm, om det er 27 eller 35mhz.
hvis du så ikke kan finde en sender, eller du vil have et helt anlæg siger du bare til, vi er nogle stykker som efterhånden drukner i dem her inde:P
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 15
Lige en ting mere... Køber jeg bare et radioanlæg, "klasker" modtageren i bilen, sætter ledningerne fra servo'erne i modtageren og evt den lille krystal i sender og modtager??? Det skulle virke så?
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 202 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 108 Svar: 3.297
jul 2009
Dette er gjort meget nemt via senderen.
hvis du har mulighed for at tage et billede af dit nuværende anlæg/bil, kan vi evt. hjælpe dig med at vælge noget nyt.
Morten
maj 2005
Følger: 134 Følgere: 128 RC-enheder: 21 Emner: 277 Svar: 1.565
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
sådan et anlæg koster ingen penge mere i forhold til f.eks et 27MHz.
(link fjernet)
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 RC-enheder: 7 Emner: 27 Svar: 188
maj 2010
Hej Kuno. Det er en Tornado med en Vertex 21 motor. En lidt ældre model jeg har købt for 800 kr. Glødestarter/oplader, gløderørsnøgle, lidt nitro og radioanlæg (pistol model) fulgte med.
Mvh. Bob
Til morten B:
Hej igen morten B. Jeg får lagt billedere ind snarest, men skal i sommerhus fra imorgen og tre dage frem så der går lige lidt tid endnu. Jeg ved ikke om det skal være et nyt anlæg til den her bil. Jeg har efterhånden brugt mange timer på den og får den da også startet ind imellem, men ren "kørefornøjelse" har været MEGET begrænset. Ca. 30 meter af 3 gange indenfor den sidste måned. Nu har stædigheden taget over og har ikke planer om at opgive endnu. Nu er det nærmest en kamp mod mig og den. Griner. Skal den skrottes, kan jeg mærke at interressen er der og har kikket på en ny Fg, men den tid, den sorg. Nu skal jeg lige have lidt styr på de generelle ting omkring RC- enheder og høste noget erfaring. Der er Tornado'en god nok endnu.
Mvh. Bob
Til Preben C:
Hej Preben C. Det finder jeg lige ud af, men rykker i sommerhus de næste 3 dage og min bil og anlæg er i campingvognen. Jeg er pt hjemme. Det var en skam jeg ikke havde set din besked før. Har været i campingvognen tidligere i dag og leget/arbejdet med bilen.
Mvh. Bob
Til J - RCDrift:
Hej J - RCDrift. Jeg har tjekket dit link til 2,4ghz W5 radio - 2-kanals og prisen må da siges at være fornuftig. Jeg vil nu alligevel vente lidt med et helt nyt anlæg da jeg stadigvæk er i begynderfasen og har en hel del erfaring tilgode endnu.
Nu læste jeg lige at den "2,4ghz W5 radio - 2-kanals" er digital... Betyder det noget mht andre ting på bilen? Jeg tænker på servo'er og stik.? Jeg vil jo helst ikke skifte hele bilen ud. Smil.
Hva bruges EPA'en (end point adjustment) egentlig til? Throttle trim og Steering trim har jeg styr på.
Mvh. Bob
Til jannik H:
Hej jannik. Mange tak. Det var sgu en god tanke den der. Smil. Jeg bor i Horsens. Det er jo desvære et stykke derfra. "Ud og køre" er stadigvæk en by i Rusland for mig og min gamle Tornado. 15 sekunder fik jeg den startet tidligere i dag efter at have skilt motoren fulstændig ad og renset og smurt det hele i renset benzin og olie. Nu får den lige 3 dages pause fra mig af før jeg tar fat på den igen. Griner.
Ellers mange tak for det gode tilbud.
Mvh. Bob
jul 2009
hvis du kommer forbi med det kan jeg også lige hjælpe med at sætte det til hvis du vil have det.
jeg har fri i hele uge 29 så du siger bare til. jeg har sendt dig en pm med mit mobilnummer så kan du jo lige sende en sms hvis du kommer forbi.
Morten
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 88 Svar: 717
det er næsten et must hvis ikke du vil ødelægge din servo.
angående det du skriver om fg, det er fint med erfaring, men mange mister lysten til rc når de starter med nitro, som du selv har erfaret er det ikke bare at starte bilen og køre, med benzin biler er det meget enklere end nitro, så mit råd vil være at skifte til el eler benzin først og så gå over til nitro når du har fået noget mere erfaring eller lært nogle at kende som virkelig kan hjælpe dig med at lære om nitro.
maj 2010
Mange tak du
Mvh. Bob
maj 2010
Mvh. Bob
maj 2010
jul 2009
Håber du får det til at spille.