{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Nybegynder, valg af fly {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.. smiley
Jeg sidder lige og bliver interesseret i RC fly- og RC generelt.. smiley

Så har bestemt mig for at jeg vil købe en flyver og gøre det her til en fritids-hobby.. smiley

Har kigger på disse to:
http://hobbyfly.com/flymodeller-47/rtf-kompletsaet-begynder-215/dynam-hawksky-v3-24ghz-rtf-brusless-version-3308.html

og denne:
http://hobbyfly.com/flymodeller-47/rtf-kompletsaet-begynder-215/art-tech-cessna-182-skylane-epo-nyeste-version-24ghz-rtf-m-simulator-5143.html

Jeg heller mest til den sidste, for der er simulator med osv.. Men kan se folk mest anbefaler den første, men hvorfor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder, valg af fly
  • #1   30. jul 2010 Køb den første..

    Bedre og billigere begynderflyver får du ikke..

    Karsten


  • #2   30. jul 2010 Kan da godt forklare lidt om hvorfor..

    1. Den har propellen siddene på ryggen, så du undgår at ødelægge noget når du "lander"..

    2. den har bue på det sidste stykke af vingen, altså yderst, og det gør at den bliver hammer stabil i luften..

    3. Du kaster den når du skal af sted, og undgår en model som stort set ikke selv kan starte i græs..

    4. Ja den mavelander osse, og du undgår kolbøtter osv da der ingen hjel er til at hænge i græsset..

    5. Det er ikke for sjov den er kåret til den bedste træner i mange dele af verden :-)..

    6. Er det pga sim du vil vælge den anden, så ofre de 100 kr eller hvad kablet nu koster, og hent simulatoren over nettet, da det er FMS de bruger og den er helt gratis.. Tjek dog lige om der ikke er lære/elev i sendere, det mener jeg bestemt der er.. Men tjek det..

    Det lyder nu som om du allerede har bestemt dig, så hvorfor spørge os smiley

    Karsten


  • #3   30. jul 2010 Hej

    Hvis du vælger at købe Hawk Sky'en, så bare rolig, du behøver ikke simulator til at lære at flyve det, hvis du bare ved lidt om hvordan sådan noget virker smiley
    Bare sørg for at samle alt korrekt og stram ALLE de små skruer der nu er en ekstra gang inden du letter for første gang. (Havde selv en lille uheld første gang jeg lettede med mit, hvor jeg ikke kunne styre mit højderor, netop fordi en lille skrue var løs, så da jeg kastede det fløj det 8 meter og så hamrede det lige i jorden. Det resulterede så i en "halv-knækket" næse:( men heldigvis var det ikke noget jeg ikke kunne fikse med lidt "pakke" tape og en limpistol).

    Men ellers er det et utroligt let fly at styre, og jeg kunne let flyve det da jeg fik det i luften efter jeg havde fikset det.(Med loops og det hele smiley )
    Og det skal lige siges at jeg aldrig har brugt simulator eller fløjet et fjernstyret fly før.

    -Jeg har efterfølgende lavet nogle småstyrt. Og jeg må sige at det er et UTOLIG holdbart fly. Det klare alt lige fra hårde landinger, fodboldmål og stall fra 20 meter med næsen først.
    Du skal være klar til at styrte et par gange alligevel og så er det jo kan at have et fly der kan holde til det.

    Bare sørg for at have:
    "pakke"-tape
    en limpistol
    nogle billige tandstikker
    Og tålmodighed

    Så er du klar til at flyve. (Det er foresten sk**e skægt).

    Så Hawk Sky'en kan varmt anbefales.
    Jeg oplevede dog en lidt ringe service hos hobbyfly.com smiley desværre..

    Mvh

    Andreas



  • #4   30. jul 2010 Hej Mikkel S

    jeg købet en fly simulator for og lære og flyve med helikopter, vær gang jeg blive træd af og flyve med den lege jeg med fly, hade en ven den købe det første fly du link, han kunne overhoved ikke flyve dem de, så han spurgte om jeg ville prøve, mand skulle tro jeg hade fløjet i flere år, men nej den er bare så nem og flyve med.

    købet selv en magen til kort efter plus den anden du linker, og må sige HawkSky er nemmer og flyve med
    mvh Poulpc


  • #5   30. jul 2010 Tak for svarene og den hurtige respons.. smiley

    Men nej Karsten, jeg havde ikke rigtigt bestemt mig for noget.. smiley

    Men nu har jeg helt klart bestemt mig for at købe den hawksky. Den lyder holdbar efter hvad i fortæller og nem at flyve med.. smiley Og jeg har en del forstand på elektronik, så tror godt jeg kan sætte mig ind i hvordan det fungere.. smiley

    Men tak ihvertfald.. smiley


Kommentér på:
Nybegynder, valg af fly

Annonce