{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

diff fedt {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg har fået købt mig en lille brugt xray m18 og ville lige prøve skille den ad for at lære lidt om den. I det lille tandhjuls diff var der ingen fedt i. Og i manualen står der heller ikke noget om der skal noget i. Hvad siger i kloge rc folk? Og hvil ja, hvilken slags? Ku også godt tænke mig et spurgear i noget hårdt materiale. Har søgt men kun kunne finde plastik. Nogle forslag? Satte min 8900kv børsteløs og 60a esc på og nu er der næsten ingen tænder tilbage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  diff fedt
  • #1   23. sep 2010 Nu kender jeg ikke noget til Xray m18, men jeg går ud fra at det er et lukket diff vi taler om.
    Er det et lukket dif så brug diff olie, det er en meget sejt flyende olie som man kan købe i flere forskellige hårdheder.

Spurgear er et tilbage vendende problem for alle Rc biler, men som regel er det fordi tandhjulene ikke er rykket nok sammen eller fordi at motor holderen kan give sig lidt.
    Sider det hele som det skal, er det utroligt vad det kan holde til.

Så er der dem der skifter til stål spurgear og opdager så at andre problemer dukker op, f.eks radio støj.
    Så hvis jeg var dig, ville jeg tjekke alt omkring motor og spurgear, er der noget der bare så meget som kan give sig en 1/10 del millimeter ryger spurgearet.

• #2   23. sep 2010 Jeg er godt klar over at motor og spurgear skal sidde meget præcis og det er nok der jer ikke har været grundig nok med den lille bil. Jeg bruger også bare bilen til sjov men jeg smutter lige i den næremste rc butik og køber lidt diff olie. Så tak for hjælpen indtil videre. smiley

• #3   23. sep 2010 Lige en anden ting til benny bomstærk eller andre der har den lille bil. Hvilken gearing køre du/i med? Og er det vigtigt det er xrays gear på både spur og pinion? Ved ikke om de har lavet nogle standarter.

• #4   25. sep 2010 Ok, har bestilt atomic delrin til den. Mangler lige pinioner. Handler du det herhjemme eller igennem nettet i udlandet? Ku ikke lige finde nogen herhjemme.

Kommentér på:
diff fedt

Annonce