{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Ekstra modtager til Futaba 3PM 2,4ghz {{forumTopicSubject}}

Hej

Vil gerne til at køre lidt RC igen, så er begyndt at gå og pusle lidt med det mens jeg har tid.

Vil gerne have en ekstra modtager til min Futaba 3PM 2,4 Ghz FASST sender.
Har i forvejen en modtager dertil i min TRF416, en Futaba R603FS, men vil have en til min TC4 / FG også.

En R603FS modtager koster mere end en brækket arm! Så spørgsmålet er; Kan jeg bruge 'hvilken' som helst 2,4ghz modtager til senderen, eller SKAL det være R603FS - uden det fucker noget op?

Dengang jeg kørte med 40mhz anlæg kunne jeg nemlig fint køre med Hitec sender og Sanwa modtagere - har bare ikke kørt med 2,4ghz før, og nu har jeg haft en rimelig lang RC pause.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstra modtager til Futaba 3PM 2,4ghz
  • #1   5. okt 2010 Nej, du kan ikke bruge en 'hvilken' som helst 2,4ghz modtager til din sender, og det SKAL være en FASST modtager.
    Problemet er at firmagerne ligger i krig med hvilket system der skal blive til en standart, og for at gøre det hele lidt mere problematisk, har samtlige firmager lavet 2 eller 3 versioner af det samme system på grund af småfejl, og det er kun senderne der kan tage de gamle modtager, ikke omvendt.

    Nu kender jeg ikke meget til FASST systemet, for jeg køre selv med Spektrum´s DSM2.netop på grund af prisen på modtagerne smiley
    Og i DSM2 er der to krypteringer, en til fly, og en til biler.
    Dvs at man kan ikke bruge en fly modtager til en pistol sender eller omvendt.
    Jeg ved ikke om det også gælder for FASST systemet.

    Jeg vil råde dig til at læse grundigt inden du kaster dig ud i eksperimenter smiley


Kommentér på:
Ekstra modtager til Futaba 3PM 2,4ghz

Annonce