{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Er der et Max C for en ESC - beregning {{forumTopicSubject}}

Hejsa, er der et max antal C man kan bruge til en ESC, er der en formel for beregning a evt dette...??
Hvilket 2C lipo skal jeg gå efter uden noget brænder A 15-20-25C

Esc data:

Forward/Brake/Reverse yes
Case Size 26.0 x 26.0 x 15.7mm
Weight (excl. wires) 17.0g
Voltage Input 4-7 cells (4.8-8.4 V)
Typical Voltage Drop @10A* 0.160V
Rated Current* 60A
Rec. Motor Limit** No Motorlimit
B.E.C. 5.0 V
High Frequency yes
Fail-Safe-System yes
Multi-Protection-System yes
Connectors Standard Micro style
Setup Procedure Automatic

/Mikael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der et Max C for en ESC - beregning
  • #1   26. okt 2010 Du kan smide et 200c batteri til hvis du har lyst til det, det er og vil altid være motoren der afgør hvor mange ampere der bliver trukket.
    Dvs når du køber batterier skal de bare være inden for den spænding som motorsystemet kan håndtere, og det skal kunne levere de amperre motoren vil have.

Derudover er det ikke kun C-rating på et batteri der afgør hvad de kan afgive.
    C er en forkortelse af Capacity/kapacitet. Dvs et lipo på 2000mah 20c kan afgive 20 gange dens kapacitet i strøm flow. altså 2000 x 20 = 40.000 mah eller bare 40a (mere overskueligt)
    når der står 20/30c er det et udtryk for hvad batteriet kan afgive henholdsvis vedvarende og kortvarigt (20c vedvarende og 30c kortvarigt)

En lille sidenote.
    når du omtaler antal celler på et batteri er det en fordel endten at skrive celler, eller betegne det som 2s (for et 2 cellet lipo f.eks) når du forkorter antal celler til c bliver det hurtigt rodet sammen det hele, hvilket godt kan give nogle kedelige misforståelser.

Håber det kan bruges. ellers så spørg

• #2   26. okt 2010 Ja der skulle ha stået 2S selvfølgelig....

Der er ikke så meget data på motoren men den sidder org LRP Shark 18

Men det vil sige hvis jeg vælger nogle 2s 2200mha 20C er det fint nok....

/Mikael

• #3   26. okt 2010 Det kommer jo helt an på om motoren trækker mere end 44A, hvis den gør det, så er batteriet ikke stort nok. Eftersom ESCen er rated til 60A kontinuerligt, så ville jeg minimum vælge batterier der kan levere dette.

• #4   26. okt 2010 Ahh sådan en lille 1/18 tror jeg nu næppe trækker 60 amp. Men det er sagt uden at have erfaringer med det...
    Som morten nævner er det rigtigt nok det sikreste at gå efter ESCen når man ikke har data eller målinger på motor, men personligt havde jeg nu nok prøvet med det 2200mah 20c, og så holdt godt øje med temp på al EL i bilen som man jo burd gøre alligevel smiley

• #5   26. okt 2010 Så i given fald ville du vælge et 2s 25c 2200mha med et bust på 30c

Eller hvordan............man kan nok høre jeg mest har gjort i nitro...hehe

/Mikael

Eller går man lidt ned i mha og op i C(bust C) for at få mest effekt......??

• #6   26. okt 2010 det var sådanne jeg havde set på:

Turnigy:
    Spec.
    Minimum Capacity: 2200mAh
    Configuration: 2S1P / 7.4v / 2Cell
    Constant Discharge: 20C
    Peak Discharge (10sec): 30C
    Pack Weight: 130g

/Mikael
    Pack Size: 105 x 33 x 16mm
    Charge Plug: JST-XH

• #7   26. okt 2010 aflade evne følger jo stadigt både kapaciteten og C rating.
    Ku forstille mig du ike har plads til mere end sådan et 2200mah 20c??

Jeg har kørt sammen med en kammerat og hans 1/18 Anderson MB4 på 2s 1500 mah og mener det var 20 c (endten 15 eller 20) og det var ganske vel dimensioneret påtrods af batterierne "kun" klarer 30a afladning.
    Min egen lille vælte-peter-slash 1/16 klarer sig fint med 2s 2200mah 20c, og den vejer trods alt en tand mere, men har formodentligt os en større motor.

Som sagt ville jeg ikke være nervøs for at bruge 2200mah 20c i din, men hold lidt øje med temp alligevel. Det gør jeg altid, os på biler jeg kender ud og ind. Men nok mest fordi jeg godt kan lide at have kontrol med det smiley

• #8   26. okt 2010 ja flot da.... stavefejl er gratis smiley

Ta et kig på zippy af samme type, de vejer lidt mindre, og dimensionerne er vidst nok os en kende mindre. Ikke at turnigy er dårlige, men zippy i lige netop den størrelse har jeg gode erfaringer med smiley

• #9   26. okt 2010 Kan de stadig findes ved Hobbyking (DE),.........

/Mikael

• #10   26. okt 2010 det mener jeg ikke nej, hvis det skal være DE er der nok kun Turnigy i den størrelse. Det er først her de sidste par måneder der er kommet gang i zippys på deres tyske lager.

Turnigy er os et udemærket valg, eneste grund til jeg købte zippy var vægten. Ikke meget til forskel, men lidt har vel osse sin ret :o)

Kommentér på:
Er der et Max C for en ESC - beregning

Annonce