{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Tilmeldt:
11. nov 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

jeg har for nylig anskaffet mig en hpi savage 4,6, jeg har kørt motoren ind efter de forskrifter der følger med bilen. men har enormt svært ved at starte den, ( har skiftet gløderør til r4) har prøvet lidt af hvert, men har fundet ud af hvis jeg varmer den lidt op med en hårtørre så starter den med det samme. Er der nogen der svare på om det er normalt, eller om der er noget andet jeg kan gøre. Håber der er nogen der kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan ikke starte
  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   11. nov 2010 det er en hpi 4,6 med rotor start. hvilke gløde rør er passende at bruge på denne årstid?

  • #3   12. nov 2010 Hej
    Nu skriver du ikke hvilket fabrikat det R4 gløderør er...de forskellige fabrikanter har forskellige betegnelser for deres glødetal - der findes ingen fælles standard.
    Men du skal helt klart vælge et varmt rør her i den kolde tid. Om det så er det ene eller det andet mærke betyder ikke så meget.
    Men sådan en HPI motor skal sku starte med det samme - hvis altså den ER kørt til. hvis du tager gløderøret ud og drejer motoren med fingrene ( dreje svinghjulet ) må der ikke være nogen særlig modstand når stemplet vender i toppen. Hvis der er det, er motoren ikke tilkørt ordentlig endnu - og så kan den stadig være svær at starte osv.
    Vær sikker på at du har fuld knald på din glødestarter - og at den virker !
    Og du husker lige at prime lidt brændstof frem i karburatoren, inden du starter - ikke sandt ?
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   12. nov 2010 Hej
    det er et hpi r4 gløderør. og der nærmest ingen modstand i svinghjulet, når jeg har gløderøret ude. og husker også at prime noget fuel ind inden. det som jeg ikke forstår er at hvis jeg varmer karpurator/cylinder op med min kones hårtøre i bare et par minutter, så starter den i første hug.


  • #5   13. nov 2010 Hej
    Ja det lyder jo som om at motoren er kørt til og klar til at tage noget gas smiley
    Jeg kan ikke lige se andre muligheder end det gløderør...det er klart at hvis du varmer motoren før start, kører det hele lidt nemmere og hurtigere rundt - men det har jo ikke noget med selve start processen at gøre som sådan - udover altså gløderøret.
    Jeg ville prøve med et rimelig varmt RB eller OS rør - RB # 4 - OS # 7 f.eks. - alternativt bare et andet gløderør hvis det du har sat i, måske ikke er helt godt.
    Mvh
    Niels Vangsøe


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   13. nov 2010 tak for hjælpen. skiftede gløderør, og fik ladet glødestarteren helt op.

Kommentér på:
kan ikke starte

Annonce