802 visninger
|
Oprettet:
esc størrelse. {{forumTopicSubject}}
godaften, jeg har fundet en bl motor der kræver en esc på 80A i information/beskrivelsen om den, men så er det jeg har kigget og læst rundt omkring at det ikke gør noget at esc'en er større end anbefalet, så kommer spørgsmålet hvor meget større?
det er til en båd og det hele bliver vandkølet.
maj 2005
Følger: 134 Følgere: 128 RC-enheder: 21 Emner: 277 Svar: 1.565
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
Personligt giver jeg ikke en rygende fis for papir specs, men kan da godt se det er nødvendigt hvis man printer det ud på spillekort, og spiller trumpf
Hvis du smider motoren i en damptromle, så trækker den nok 200A indtil den dør, men hvis du smider den i en crawler så trækker den næppe over 25A
osv....
Så giv mig alle data på hvad du vil med den, jo flere oplysninger jo mere kvlificeret svar kan vi give
Mvh k
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 2 RC-enheder: 3 Emner: 29 Svar: 95
jeg kigget på de to esc'er:
esc 1: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
esc 2: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7341
kender i de 2 esc'er, og hvilken ville i vælge, de skriver godt nok at der er lidt forskellige problemer med begge to, så der er jeg også lidt i tvivl.
båden er 1 meter langog 32cm bred, og jeg regner med at den kommer til at veje mellem 4-5kg RTR, der er 28mm vandjets på den.
maj 2009
Følger: 26 Følgere: 34 RC-enheder: 16 Emner: 28 Svar: 503
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8937
nov 2005
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15234
Så skal du bare have en waterjacket til den, sådan en kan du købe af mig for 100kr inkl fragt, sprit ny, inkl 2 ekstra gummi pakninger
mvh k
apr 2008
men kender i de 2 esc som jeg linkede til?
nov 2005
Den billige kan nemt laves vandkølet.
Skal du have dobbelt op af motorer ? og dobbelt op af jets ?
Prøv at smide spørgsmålet i bådforum, jeg har ikke en disse praktisk erfaring med både, og det siger en del. Så vil være nemmere for en person som har testet en båd af din type med 28mm jets at vurdere hvad som er nok.
Derfor jeg anbefaler 1660kv motorern da den vil have så meget overskud i forhold til den vandkølede som du linker til, så det vil være mere safe bet.
jeg købte præcis samme motor til en båd fra modelskibet, som os havde vandjet, dog kun 1 stk. og der passede det med at jeg brugte 3cells lipo og så havde jeg os overskredet max anbefalet rpm for jetdrevet en hel del
Nåede dog aldrig at bygge båden færdig, den er givet væk med alt udstyr
mvh k
apr 2008
og det med bil esc i båd var mere for at det ville være nemt at lave vandkølet, når der var en køleplade på, men selvfølgelig skulle bak slåes fra.
mine jets spec. siger 15000-20000 omdr som jeg lige er inden for med 2700kv motor og 7.4v batteri ubelastet, så den ligger inden for, men de kan nok klare 11.1v.
men jeg prøver at spørge bådfolket herinde.
nov 2005
Men der er også køleplade på den billige fly esc.
Tjek evt et af mine albums hvor jeg massekrere en af dem og laver hjemmefusket vandkøling
Hvis du er int har jeg også factory made køleplader til at konvertere fly esc til båd esc, så skal du bare fjerne orginal køle plade og montere den, og så lave den vandtæt hvis du er nervøs for vand inde i båden (kan jo ske hehe)
Men nu hvor jeg har fået de oplysninger så ville jeg sku os nappe 2 stks af de motorer du linker til med indbygget vandkøling og så 2 stks af de billige fly esc, og så er den ged barberet
apr 2008
jeg har lidt messing rør til at ligge som jeg ville vandkøling af, nogenlinde samme måde som du har gjort, og så er der kommet 50mm krumpeflex med som jeg vil pakke dem ind i, i tilfælde af lidt mere vand i båden er der massere af plads så jeg vil hæve esc'er og modtager fra bunden af.
forsat god jul:)
esc størrelse.