{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

esc størrelse. {{forumTopicSubject}}

godaften, jeg har fundet en bl motor der kræver en esc på 80A i information/beskrivelsen om den, men så er det jeg har kigget og læst rundt omkring at det ikke gør noget at esc'en er større end anbefalet, så kommer spørgsmålet hvor meget større?
det er til en båd og det hele bliver vandkølet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  esc størrelse.
  • #1   21. dec 2010 det er sådan set ligemeget hvor meget større den er for motoren trækker kun det ud den kan så har du en esc på 150Ampere og motor er en 80Amp trækker den kun de 80Ampere ud

• #2   21. dec 2010 Link til motoren ? hvilken bil/fly/båd/helli/ufo/masagestav skal den i ?
    Personligt giver jeg ikke en rygende fis for papir specs, men kan da godt se det er nødvendigt hvis man printer det ud på spillekort, og spiller trumpf smiley

Hvis du smider motoren i en damptromle, så trækker den nok 200A indtil den dør, men hvis du smider den i en crawler så trækker den næppe over 25A
    osv....

Så giv mig alle data på hvad du vil med den, jo flere oplysninger jo mere kvlificeret svar kan vi give smiley

Mvh k

• #3   21. dec 2010 Man vil aldrig kunne regne det ud, køb evt en billig 100A esc fra hobbyking og se hvordan det går med varme, vis den bliver varm = mindre kv på motor, flere lipo celler, eller størrer ESC

• #4   22. dec 2010 denne motor: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5146
    jeg kigget på de to esc'er:
    esc 1: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
    esc 2: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7341

kender i de 2 esc'er, og hvilken ville i vælge, de skriver godt nok at der er lidt forskellige problemer med begge to, så der er jeg også lidt i tvivl.

båden er 1 meter langog 32cm bred, og jeg regner med at den kommer til at veje mellem 4-5kg RTR, der er 28mm vandjets på den.

• #5   22. dec 2010 Jeg ville nu vælge denne esc, da den er vandkølet fra fødslen
    http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8937

• #6   22. dec 2010 Hey hvis du vil være helt sikker på at motoren ikke får stress, så nap denne her motor og så den esc thomaxx linker til smiley

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15234
    Så skal du bare have en waterjacket til den, sådan en kan du købe af mig for 100kr inkl fragt, sprit ny, inkl 2 ekstra gummi pakninger

mvh k

• #7   22. dec 2010 jeg tænker lige over det sæt, men tror du ike den lilla motor kan trække det, den er med 2 jets så der er jo 2 til at hive båden op og plane.
    men kender i de 2 esc som jeg linkede til?

• #8   22. dec 2010 Jeg kender begge esc du linker til, begge to er fine, men er det smart med en bil esc til båden ? du skal nok slå bak fra så smiley
    Den billige kan nemt laves vandkølet.

Skal du have dobbelt op af motorer ? og dobbelt op af jets ?
    Prøv at smide spørgsmålet i bådforum, jeg har ikke en disse praktisk erfaring med både, og det siger en del. Så vil være nemmere for en person som har testet en båd af din type med 28mm jets at vurdere hvad som er nok.
    Derfor jeg anbefaler 1660kv motorern da den vil have så meget overskud i forhold til den vandkølede som du linker til, så det vil være mere safe bet.
    jeg købte præcis samme motor til en båd fra modelskibet, som os havde vandjet, dog kun 1 stk. og der passede det med at jeg brugte 3cells lipo og så havde jeg os overskredet max anbefalet rpm for jetdrevet en hel del smiley
    Nåede dog aldrig at bygge båden færdig, den er givet væk med alt udstyr
    mvh k

• #9   22. dec 2010 tak for svaret:) ja der er 2 jetdrev, så med 2 motore og 2 esc omkring de 100A syntes jeg ikke det kunne gå helt galt, når den 2700kv motor er anbefalet til 80A på papir.
    og det med bil esc i båd var mere for at det ville være nemt at lave vandkølet, når der var en køleplade på, men selvfølgelig skulle bak slåes fra.
    mine jets spec. siger 15000-20000 omdr som jeg lige er inden for med 2700kv motor og 7.4v batteri ubelastet, så den ligger inden for, men de kan nok klare 11.1v.
    men jeg prøver at spørge bådfolket herinde.

• #10   22. dec 2010 ok, lyder ikke helt tosset så smiley
    Men der er også køleplade på den billige fly esc.
    Tjek evt et af mine albums hvor jeg massekrere en af dem og laver hjemmefusket vandkøling smiley
    Hvis du er int har jeg også factory made køleplader til at konvertere fly esc til båd esc, så skal du bare fjerne orginal køle plade og montere den, og så lave den vandtæt hvis du er nervøs for vand inde i båden (kan jo ske hehe)
    Men nu hvor jeg har fået de oplysninger så ville jeg sku os nappe 2 stks af de motorer du linker til med indbygget vandkøling og så 2 stks af de billige fly esc, og så er den ged barberet smiley

• #11   24. dec 2010 jep tak for svaret:)
    jeg har lidt messing rør til at ligge som jeg ville vandkøling af, nogenlinde samme måde som du har gjort, og så er der kommet 50mm krumpeflex med som jeg vil pakke dem ind i, i tilfælde af lidt mere vand i båden er der massere af plads så jeg vil hæve esc'er og modtager fra bunden af.
    forsat god jul:)

Kommentér på:
esc størrelse.

Annonce