{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Nanda Sniper 2,4ghz bind? {{forumTopicSubject}}

Hej Sniper ejere

Jeg har købt en Sniper RTA til knægten i julegave.
Den er nu samlet og prøve kørt.
efter en kort prøvetur. har vi haft problemer med sender/modtager.
Jeg har udelukket alt andet og bilen virker fint med et andet radio anlæg.

For at være sikker på jeg ikke er idiot, vil jeg lige høre om jeg har styr på "bind" metoden.

Jeg gør som beskrevet i vejledningen:
tænd for "on/off" kontakt, tryk på "sw" kontakt mens den blinker rødt. tænd for senderen.

Så skulle led lyset på modtageren iflg vejlednigen lyse konstant rødt.
WTF to to??

Radio anlægget er købt med bilen og hedder Suspect Champ 2,4 GHZ, det er modellen med LCD display.

Nogen der har en ide?

På forhånd tak
Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nanda Sniper 2,4ghz bind?
  • #1   30. dec 2010 Det er dette anlæg:
    (link fjernet)


  • #2   30. dec 2010 Hold "SET"-knappen inde på din ESC og tænd for den samtidigt.når den røde LED på ESC begynder at blinke, slip "set"-knappen. Hold throttle i neutral position og tryk på "SET". Grøn LED lyser og der kommer 1 bip. Tryk throttle helt tilbage og tryk på "SET". Grøn LED lyser og bipper 2 gange. Tryk throttle frem i bak-position og tryk på "SET". Grøn LED lyser og bipper 3 gange. Sluk ESC og vent 3 sek. Bilen skulle nu være klar til brug.

  • #3   30. dec 2010 Kan det være det som har været manglen? Skulle selv igennem dette, før min ville kører frem eller tilbage smiley

  • #4   30. dec 2010 Danny R
    Tror vi har forskellige ESC, jeg har ingen knapper på min....
    Som skrevet virker bilen/ESC også fint med et andet radioanlæg.


  • #5   30. dec 2010 Det var da mærkeligt! Hvordan virker den ikke rigtigt?? Hugger når du drejer, mens den blir kørt frem eller tilbage?

  • #6   30. dec 2010 Modtageren eller senderen virker ikke, fartkontrollen/ESC virker fint fint.
    Kan nemt få bilen til at virke med andet radio anlæg!


  • #7   30. dec 2010 så må du hellere ind med den mens der stadig er garanti på.

  • #8   30. dec 2010 Husk iøvrigt også at Champ kun dur`sammen med analog servo !

  • #9   30. dec 2010 Jan H, holder den påstand vand, man kan vælge en kombo ved "byg bilen" vedrørende Nanda Sniper på Morfars.dk med Champ 2,4 ghz og digital servo!
    Se dette link:
    http://www.morfars.dk/rc/sniper-rta-p-4790.html?to_sniper_selection=1

    Jeg laver gerne en video, tråden var mere hvis en ejer af samme setup kunne bekræfte jeg gør tingene rigtigt!


  • #10   30. dec 2010 Jesper K
    Både ja og nej, lige den servo morfars har virker fin til champ anlægget, alle andre vil bare ikke.

    Er der ikke også en ”sæt knap” på senderen der skal holdes nede når den tændes?????
    Det er sku´ lidt flovt at jeg selv har den sender, men at jeg ikke kan huske det smiley
    Jeg er ikke sikker, for jeg tror sku´ at jeg har blandet sætop forløbet sammen med et af de andre anlæg jeg har smiley


  • #11   30. dec 2010 På mit LRP anlæg, skal jeg tænde mig sender, derefter trykke på bind knappen på modtageren, tænde for modtageren, slippe knappen igen, så en lille LED blinker langsomt, så trykker jeg bind knappen på senderen og holder den inde, indtil LED'en på modtageren blinker hurtigt. Så er de forbundede smiley

    Har overhovedet ikke forstand på det anlæg du har, men du kan jo prøve min metode. (Det med at modtager blinker osv. gør din måske ikke)


  • #12   31. dec 2010 Modtageren har to knapper, en mærket "F/S set" og en mærket "SW" derudover en lille rød led.

    I vejledningen er der på bedste kineser engelsk beskrevet følgende (direkte afskrevet )
    Step 1
    Turn on the reciver power,'
    press the SW switch, at the same time, the receiver´s red LED is flashing.

    Step 2
    Open the transmitter ( der er et billede af en der tænder for senderen, så jeg har tilladt mig at oversætte open til on (som sagt kineser engelsk))

    Step 3
    The flashing LED on the receiver becomes bright all the time. It means the signal between transmitter and receiver is connecting.

    Sådan nøjagtigt er "Bind metoden" beskrevet.....


  • #13   31. dec 2010 BTW
    Som før beskrevet HAR det jo virket, dog ganske kort.
    da knægten skulle prøve mistede senderen "kontrollen" over bilen og vi måtte slukke den på kontakten.

    Derefter har den ikke virket, jeg er jo ret sikker på skidtet ikke virker ( har jo sat andet radiograj på og der virker bilen inc ESC, Motor, servo....)

    Indlægget er bare ment som mit sidste skriv om hjælp inden jeg kører til Århus med bilen.
    Har en 7 årig knægt der jo ikke ligefrem er lykkelig over hans julegave ikke virker..

    Tak for hjælpen alle!!


  • #14   31. dec 2010 I er ikke kommet til at indstille/trykke noget på senderen,
    Den har jo hukommelse til 15 biler.
    Tænkte på om I måske har fået sat den til en af de andre (1-15 mulige)
    Den måde du binder dem sammen på, er også den måde jeg gjorde det på.


  • #15   1. jan 2011 Thomas Ø.
    Selv om vi har gjort det, burde den jo "bind" til bilen igen ved at gennemføre metoden igen?

    MVH
    Jesper


Kommentér på:
Nanda Sniper 2,4ghz bind?

Annonce