{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

hvad gør jeg galt?? {{forumTopicSubject}}

Til at starte med vil jeg lige sige at jeg er helt grøn inden for RC verdenen.

Men har nu købt en Hpi firestorm. Købte den brugt men er som ny overalt. Desuden er der helt ny motor på den da den oprindelige havde knække en plejlstang. Så tidligere ejer fik en ny motor på garantien.

Nu da jeg så står og skal have gang i den nye motor, kan jeg ikke få den igang. Når jeg trækker i snoren er den mega stram og bilen følger med op medmindre jeg nærmest tvinger den ned.

Har kontrolleret at gløderøret virker. Og når gløderøret er taget ud, kan jeg nemt trække i snoren og stemplet kører elegant. Jeg har en gang for den til at snurre i ca 3 sekunder efter at jeg havde tømt den ved at trække i snoren uden gløderør og vendt den på hovedet med cylindren nedaf. Men så stoppede den og var pisse stram igen, at trække!

Mit bud er at den drukner, men ellers aner jeg ikke hvad det kan være. kører på 16% nitromethan

Det skal siges at jeg ikke har stillet på noget at justeringskruerne.

Nogen der har et forslag til at komme igang, modtager jeg det gerne med kyshånd. :0)




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør jeg galt??
  • #1   6. jan 2011 Hvis hjulene kører med rundt nå du trækker så er det koblingen smiley

  • #2   6. jan 2011 uha det kan jeg ikke lige huske men tror det umiddelbart ikke!

  • #3   6. jan 2011 Hov undskyld, misforstod lige noget smiley

  • #4   6. jan 2011 Det lyder som om den får alt for meget brændstof..

    som du selv skriver, den drukner i det...

    Karsten


  • #5   7. jan 2011 At en ny motor er stram og meget hård er normalt.. varm den evt. Op til omkring 90 grader inden du starter den, så går den nemmere.. der skal rives noget voldsomt hurtigt i træk med stræk start, så kan du få en startboks på den vil det gøre livet meget nemmere.. men hvis den drukner prøv at mager den på lsn skruen. Vi snakker 1/8 til en 1/4 omgang og mager den vil sige at den skal skrues ind af.. er du fra det nordjyske er du velkommen til at komme forbi så skal jeg hjælpe dig igang

  • #6   7. jan 2011 Hej,
    Det er nemlig rigtig hvad Morten skriver - lige varm den op en 2-3 min. med en hårtørrer. Hvis den stadig går for stramt, kan du lige løsne gløderøret en 1/4 til en ½ omgang. Når motoren så starter, skal du selvfølgelig stramme røret igen ( ikke for hårdt ! ).
    Du skal lade karburatorens fabriksindstillinger stå...hvis den drukner er der formentlig fordi du primer den for meget - altså får pustet for meget brændstof frem i karburatoren, inden du starter.
    Hvis du tager luftfilteret af, skal du prime ( puste i slangen du tager af udstødningen - den som går over på tanken ), og lige så snart du kan se brændstoffet flyde i karburatoren - stopper du.
    Hvis den er druknet gør du som du selv skriver - ud med gløderøret - tørn motoren en 4-5 gange og lad den stå i en halv times tid og dampe af - uden gløderør.
    HUSK at når du nu har fået liv i den og den har kørt den første tank i tomgang, SKAL STEMPLET STÅ I BUNDPOSITION når motoren køler af...
    Sæt evt. et mærke på svinghjulet, så du ved når stemplet er i bund.
    Go´ fornøjelse.
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe


Kommentér på:
hvad gør jeg galt??

Annonce