{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

power supply hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej rc folk, jeg er blevet den lykkelige ejer af denne lader: (link fjernet) som jeg skal bruge når jeg skal på skanderborg banen når vejret tillader det. Spørgsmålet er hvordan lader i jeres batterier, når i er ude at kører, og ikke har adgang til 220v. bruger i bilbatteri, eller en såkaldt power supply. Hvordan virker sådan en i øvrigt. synes jo umiddelbart det vil være lidt belastende at skulle slæbe rundt med et bilbatteri. jeg skal vel også have en lader til bilbatteriet hvis det er denne løsning det ender med. lad mig hører hvad i bruger og evt nogle links til hvor jeg kan købe det.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  power supply hjælp
  • #1   15. feb 2011 Her er laderen, første link virker tilsyneladende ikke (link fjernet)

• #2   15. feb 2011 Nu har du jo fundet en lader som kan köre paa baade 230V og 12V....
    Saa du behöver ikke nogen power supply (strömforsyning)

PS: Bruger selv Hyperion lader, og har väret ovenud tilfreds med de 2 jeg har haft.

• #3   15. feb 2011 "paa farten" er du jo nödt til at selv medbringe noget "ström" til din lader.
    Der er vist ikke andre muligheder end at koble den paa et stort batteri, fx bilbatteri. Men det er jo bare at aabne hjelmen paa 1:1 bilen, saa sidder det jo der allerede.
    Dog skal du nok lige tänke lidt over hvor meget du bruger det batteri, ellers kan det nok väre svärt at starte 1:1 bilen igen, naar du skal hjem.
    Hvis du endelig skal bruge en masse ström, saa start motoren, saa lader den jo selv batteriet op via generatoren smiley

• #4   15. feb 2011 ok tak, har vist misforstået ideen med en power supply, havde en ide om at det var en enhed som havde et indbygget batteri, man så kunne hive strøm fra.

• #5   15. feb 2011 nu er der ret sparsommelige info på den side.

Men mange multi ladere har en masse brugbare funktioner i denne sammenhæng.
    F.eks kan mange af dem justeres til en sikkerhedsspænding på det batteri du bruger som strømkilde, netop for at sikre bilen kan starte.
    Derudover kan de ofte lade bly batterier så som 12v bilbatterier, hvilket vil sige du kan lade et bilbatteri derhjemme med laderen i 220v hvis du vælger at have et separat batteri med.

Personligt gider jeg ikke have laderen sat til bilen, bilen skal være i nærheden af der man køre, man har ledninger og daller værk hængende i motorummet ved en varm motor etc etc etc etc. (ja, jeg er penitten med min bil hehe) måske platte elementer, men jeg tar hellere et løst vedligeholdelses frit batteri med som jeg kan bruge som jeg lyster lige der hvor jeg vælger at køre.

powersupply eller strøm forsyning skal forståes bogstaveligt, en strøm kilde i form af endten et batteri eller en transformater.

• #9   15. feb 2011 Tak til jer alle sammen, kan nogen fortælle mig hvad laderen skal stå på hvis det skulle være tilfældet at min lader kan lade et bil batteri. hvis der skulle være en flink klog mand der gider bruge tid på det at kigge på manualen til laderen, kunne vedkomne måske fortælle mig om den kan lade et bilbatteri. er ikke selv klog nok smiley

• #10   15. feb 2011 Den kan helt sikkert lade batteriet i din bil.
    Den skal bare indstilles til Pb i batteri typen smiley

• #11   15. feb 2011 hvis det her er din model lader 0720i-NET3-AD
    så kan den.

http://media.hyperion.hk/dn/eos/EOS-NET&DUO42-MAN-EN46.pdf

PB er bly batterier eller syre batterier som bruges i personvogne.
    et 12v PB batteri er på 6 celler.

Kommentér på:
power supply hjælp

Annonce