{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Problemer med 3racing spil {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg har lidt problemer med spillet på min SCX-10.

Spillet får strøm direkte fra batteriet, og er koblet på en spektrum modtager på AUX porten.

Under let belastning kører bilen fint, men under hårdere belastning hakker og "hopper" motoren, som om den ikke har kræfter nok til at trække.

Så snart jeg kobler spil styringen fra AUX på modtageren er der ingen problemer.

Nogen forslag til hvad problemet skyldes?

-Frederik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med 3racing spil
  • #1   3. mar 2011 Sådan som jeg forstå dit problem, må det være BEC´en i din ESC der ikke kan give nok strøm.
    BEC´en er den enhed som søger for at din modtager kun får de max 6 volt som den kan tåle, og ikke de 7,4 eller 11,2 volt som batteriet er på.

De fleste BEC´er kan kun give max 0,5A og det er tit ikke nok til at drive bare en god servo, og hvis man så sætter to gode servoer, eller som dig en stor servo og et spil vil BEC´en hakke i det, og på den måde tænde og slukke for modtageren hele tiden så alt opføre sig mærkeligt smiley

Det er noget crawler og skala båd folket kender en del til på grund af for mange eller for store servoer.
    Jeg er ikke 100% sikker på at det er det du har problemer med, men udfra det jeg læser kan det næsten kun være det smiley

• #2   3. mar 2011 Sauron L: Tak for et fyldigt svar smiley

I følge spec. på esc'en burde den kunne levere 5A.
    (The Rock-C has a high power 5volt/ 5Amp BEC that’s perfect for super high-torque servos.)

Umiddelbart ville lyset vel blinke hvis modtageren slukker/tænder umotiveret?

Mvh. Frederik

• #3   3. mar 2011 Hej
    Jag sage at jeg ikke var sikker på at det var BEC´en, men jeg holder nu stadig på at det kan være BEC´en der volder problemer smiley
    HVIS det ikke er en defekt eller en fejlkonstruktion i spiles elektronik der forstyrre modtageren.
    Jeg selv har ikke kunne finde et lyssæt der ville arbejde sammen med min DX6i og jeg har nu fået afprøvet 6 af dem uden noget af det ville fungere smiley

Og ja 5A er mere end nok til at drive det udstyr du har i vognen (hvis BEC´en ellers virker smiley
    Prøv at sætte en modtager batteribox på (dem man bruger på nitro biler) for at tjekke om det er din BEC der fucker det hele op, eller det bare er almindelige sammenarbejdes problemer mellem modtager og spil smiley

• #4   3. mar 2011 Tak for svaret - så vil jeg da lige foretage yderligere tests og se om jeg bliver klogere.... smiley

• #5   3. mar 2011 Hvis du har en "stor" kondensator liggende, saa kunne du ogsaa pröve at koble den til udgang paa din BEC.
    Jeg har selv samme problem med mit (skrammel) ezrun, efter jeg smed 2 stk. 20kg Savöx servo'er i min. Problemer forsvinder dog helt saa snart jeg sänker hastigheden paa servo'erne, for saa träkker de ikke saa stor en spids ström under opstart..

• #6   3. mar 2011 Lars A
    Nu skulle hans BEC kunne klare 5A så det burde ikke være et problem.
    Udover det, hvorfor sætter du ikke bare en ekstern BEC på, så har du ikke nogen problemer med dine 20kg servoer smiley

• #7   3. mar 2011 Ja den skulle kunne klare 5A nominelt, men hvis den ikke er lavet ordentligt saa kan den maaske have problemer med at klare store spids strömme smiley

• #9   3. mar 2011 Maaske man skulle sätte sig ned og lave en ordetligt forsyning til de crawlere og alt det geil der kan smides paa....
    tror i hvertfald jeg liiiiige vil overveje det en ekstra gang.. saa svärt kan det heller ikke väre at lave...

• #10   4. mar 2011 Lars A
    Jeg er sådan set enig med dig, min erfaring med de spil er at det er elektronikken der ryger sig en tur, og ikke selve spilet.
    Jeg testede det første af de 3racing spil der kom til Danmark temmelig hårdt, og det holdt det til og det holder stadig smiley

Men nummer to jeg købte et halvt år efter, brændte elektronikken meget hurtigt af.
    Jeg tænkte at det nok bare var mig der fik klokket i det, men det lader til at jeg ikke er den eneste, og det er jo muligt er der er brugt billigere komponenter til de efterfølgene spil for at ”Maksimere overskudet” som de kalder det.

Det spil hvor jeg brændte elektronikken af på. har jeg sat en billig ESC på, og så fungere det hele og har gjort det siden.

Her er den test jeg bryggede sammen.
    3racing Winch for 1/10 Crawler.
    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7885

• #11   8. mar 2011 Sauron L: Hvis man nu ender med at løsningen er en ekstern BEC, hvordan tilsluttes den så? BEC'en skal jo tilsluttes (i mit tilfælde Spektrum SR300) til modtageren via AUX porten, men spil-kontrollen styres jo netop også via AUX porten. Er et y-kabel løsningen så både spil-styring og BEC'en kan gå på AUX?

• #12   8. mar 2011 Jeg kender ikke til Spektrum SR300, jeg selv køre kun fly versionerne, de er meget mere avancerede og nået billiger end det du køre med.
    Men som sagt ved jeg ikke hvordan den virker, men er du sikker på at der er de 3 fulde kanaler som du skal bruge for at kunne bruge spilet, og ikke kun 2,5 kanal som de fleste andre pistol sendere kun har.

Men motoren i spilet er jo bare en motor som alle andre kulmotorer, og den spil-styring du har er bare en meget lille og svag ESC, og den kan nemt erstattes med en stører smiley

• #13   8. mar 2011 Hmm, om der er 2½ eller 3 kanaler er jeg sådan set ikke klar over...., men hvad forskel skulle det gøre?

• #14   8. mar 2011 3 kanaler, så kan du styre alle kanaler trinløst (ligesom styre servo og ESC)
    2,5 kanaler, er den sidste kanal kun en kontakt som kan sætte en servo i to stillinger og ikke mere.
    Den kanal er beregnet til gearskift på en nitro bil.

Til dit spil skal du bruge mindst 3 stillinger, frem, nul og bak, eller trinløst frem/bak, ellers vil elektronikken brænde af fordi der ikke er noget nulpunkt.

• #15   9. mar 2011 Okay. Den Spektrum sender jeg benytter har i så fald 3 fulde kanaler.

• #16   9. mar 2011 Det lyder fint, som sagt kender jeg ikke din sender, jeg køre selv med Spektrum DX6i.

• #17   9. mar 2011 Løsningen......:

Så har jeg tilsyneladende løst mit problem. Stikket fra spilstyring til modtageren er også udstyret med strømledninger, men eftersom spillet får direkte strøm, uden om esc'en, på motorbatteriet, er der jo ikke nogen grund til at de skal sidde i modtageren. Derfor pillede jeg dem ud af stikket, så der nu kun sidder ledningen til signalet (den hvide) i modtagerens AUX port, og så er der ingen problemer.

Hvorfor de overhovedet er monteret på spilstyringen som standard, hvis der ikke er brug for dem, ved jeg sg. ikke, men de forstyrrer i hvert fald min spektrum modtager på en eller anden måde......

• #18   9. mar 2011 Hæ Hæ, fjernstyringer veje er uransaglige smiley
    Der sker noget mærkeligt nogle gange når man sætter tingene sammen, og jeg har ikke selv stødt på dit problem.
    Men det skal da huskes til en anden gang smiley

Kommentér på:
Problemer med 3racing spil

Annonce