{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

jes bo r
jes bo r
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

for kort rækkevide på radioudstyr {{forumTopicSubject}}

hej er der nogen der et bud på hvorden får en længere rækkevide uden at skifte til et 2,4 Ghz anlg
jeg har købt en brugt rc laserjolle fra england, sender er en hitec Zebra 3 fm aero med 40.675 mhz krystal. antennelængde 109 cm . modtager Zebra fm Zr-106 sf. antenne længde 100 cm er tapet på dækket. Når båden er ca 25 - 30 m væk mister jeg styringen.
jeg har tjekket batteri spænding (genopladelige ) er ok , skiftet til alm batterier samme resultat. jeg har en anden modtager hitec HP-2RNB ( 27 Mhz ) antennelængde 104 cm, sat 40,675 Mhz krystal i den , men samme resultat.
ps hvad kan man gøre??? hilsen jes bo

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for kort rækkevide på radioudstyr
  • #2   5. apr 2011 Tjek lige om ledningen til antennen inden i senderen sider rigtigt og der ikk er dårlig forbindelse, og at antennen ikke er for slidt så der er dårlig forbindelse imellem ledene.
    Du kan eventuelt rense antennen med elektronik spray eller motor rens, du ved den slags man bruger til el motorer.
    Hvis du har mulighed for at tjekke om krystallerne er ok ville det også være rigtigt godt.

• jes bo r
    jes bo r Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   5. apr 2011 tak til alle for nye imput . jeg har tjekket batteri spænding sender 8.8v på 6celler , modtager 7,2v , renset antenne på sender og krystaller, der var et printkort mærket med 2-35, kan det tænkes det er en 35 Mhz radio ?. intet hjalp , men da jeg løsnede antennen fra dækket, fik jeg 40- 50 m rækkevide, så satte jeg ca 1m ekstra ledning på antennen og fik yderlige rækkevide ca 60-70m ,så det kan gå,men antennen skal ligge på dækket da der ikke er nogle stag på masten til at gøre fast i, mvh jes bo

• #4   5. apr 2011 sno den op af en vant det kan godt lade sig gøre. hvis det er en 35 mhz radio så skal du skift til enten 27 mhz eller 40 mhz eller 2,4 ghz

35 mhz er til fly.. det er vigtigt at din antenne kun lige er så lang som den skal være ikke for lang eller for kort.

skakset et andet sted fra:
    Der arbejder man så i 5/8 el 1/2 el 1/4 el 1/8 el 1/16 længer af dette.
    nu længer ledning er jo bedre med rækkeviden

Eks. 7.464 * 1/4 = 1.866 meter.

Hertil er der en forkortelses faktur man skal havde med, den er 0.9

eks. 1.866 * 0.9 = 1.679 meter for en kvartbølgelængde.

• #5   5. apr 2011 Jes bo.
    HOV FOR FAND……
    Der er noget jeg har overset, du skriver jo at det er en hitec HP-2RNB ( 27 Mhz ) modtagher med 40.675 mhz krystal i, du har i din båd.
    Hvis det er sandt er det ret godt klaret at du overhovedet kan styre din båd.
    27 Mhz modtagher med 40.675 mhz krystal i kan ikke fungere smiley

Kommentér på:
for kort rækkevide på radioudstyr

Annonce