{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Standart Servo til FG Baja {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle skifte et tandhjul i min servo, men servo blev lige som ved med at trække mod den ene side.. Så prøvede jeg at fjerne alle tandhjulene, og der bliver motoren bare ved med at trække.. Er det rigtigt, eller er det stået noget teknik af alligevel..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Standart Servo til FG Baja
  • #1   12. maj 2011 I stedet for at købe tandhjul og andet til standard servoen vil jeg anbefale dig at spare de penge og så købe sådan en her:

http://www.fg-hobby.dk/product_info/products_id-16407.htm

Standard servoen kan slet ikke holde til alle de slag den får af sådan en voldsom offroader smiley

• #2   12. maj 2011 Giver Julle helt ret....

MEN hvis du HAR köbt tandhjul, kan du lige saa godt bruge dem smiley
    For at faa motoren til at staa stille, skal du dreje lidt paa potmeteret. Der stikker en lille aksel/tap op fra bunden (samme sted som udgangs akslen). Den skal du dreje indtil motoren staar stille smiley
    Grunden til at motoren snurrer er at potmeteret fortäller servo at der er "drejet" for langt til den ene side. Det forsöger motoren saa at rette op paa. Men fordi der ikke er nogen tandhjul til at dreje potmeteret, saa tror servo'en at den skal köre videre. Den forventer jo at faa et signal der fortäler den at nu er positionen korrekt smiley

• #3   12. maj 2011 Tak Lars, jeg havde fundet ud af det med at dreje den lille aksel, for at få den til at stå stille.. Næste problem er nu at jeg ikke kan få den til rette op af sig selv.. har du også en forklaring på det??? Den bliver bare ude, når jeg stopper med at drejse

• #4   12. maj 2011 Bliver ude ???
    Mener du at bilen ikke vil "rette op", naar du slipper rattet paa senderen ?

• #5   12. maj 2011 ja præcis

• #6   12. maj 2011 Saa tror jeg desvärre at der er lidt mere end bare tandhjul som har taget skade..
    kunne forstille mig at potmeteret er defekt/ustabilt....

Men for at väre helt sikker.. Saa afmonter tandhjul, indstil trim paa sender til 0 og sät ström paa servo og modtager. Saa drejer du potmeteret til motoren staar helt stille.
    Saa burde de hele at staa i "0", som saa det hele igen (uden at dreje potmeteret mere end aller höjest nödvendigt).

hvis den stadig ikke virker som den skal, saa er der noget elektrisk som er kaput smiley

• #7   13. maj 2011 pis lort, så tror jeg sgu den er stået af.... For det er præcist sådan jeg har gjort...

• #8   13. maj 2011 Har en org fg servo liggende der ikke fejler noget.. du kan få den billigt
    Mvh Stefan
    Skriv på 28266862

Kommentér på:
Standart Servo til FG Baja

Annonce