749 visninger
|
Oprettet:
Standart Servo til FG Baja {{forumTopicSubject}}
Jeg skulle skifte et tandhjul i min servo, men servo blev lige som ved med at trække mod den ene side.. Så prøvede jeg at fjerne alle tandhjulene, og der bliver motoren bare ved med at trække.. Er det rigtigt, eller er det stået noget teknik af alligevel..
dec 2003
Følger: 8 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 12 Svar: 151
http://www.fg-hobby.dk/product_info/products_id-16407.htm
Standard servoen kan slet ikke holde til alle de slag den får af sådan en voldsom offroader
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
MEN hvis du HAR köbt tandhjul, kan du lige saa godt bruge dem
For at faa motoren til at staa stille, skal du dreje lidt paa potmeteret. Der stikker en lille aksel/tap op fra bunden (samme sted som udgangs akslen). Den skal du dreje indtil motoren staar stille
Grunden til at motoren snurrer er at potmeteret fortäller servo at der er "drejet" for langt til den ene side. Det forsöger motoren saa at rette op paa. Men fordi der ikke er nogen tandhjul til at dreje potmeteret, saa tror servo'en at den skal köre videre. Den forventer jo at faa et signal der fortäler den at nu er positionen korrekt
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 50
apr 2007
Mener du at bilen ikke vil "rette op", naar du slipper rattet paa senderen ?
nov 2007
apr 2007
kunne forstille mig at potmeteret er defekt/ustabilt....
Men for at väre helt sikker.. Saa afmonter tandhjul, indstil trim paa sender til 0 og sät ström paa servo og modtager. Saa drejer du potmeteret til motoren staar helt stille.
Saa burde de hele at staa i "0", som saa det hele igen (uden at dreje potmeteret mere end aller höjest nödvendigt).
hvis den stadig ikke virker som den skal, saa er der noget elektrisk som er kaput
nov 2007
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 10
Mvh Stefan
Skriv på 28266862
Standart Servo til FG Baja