{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

E-Revo VXL Upgrade {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu haft denne sag i et par måneder og er da ved at blive dus med den.

Nu er det så bare at jeg begynder og spekulere lidt i at opgradere lidt på den- teknikken har jeg så bare slet ikke styr på.
Især ikke da det lyder til nogle af komponenterne er ret skrøbelige.

Jeg har tilkøbt nogle 7,2V 2s 1600mAh batterier til.
Hvor store batterier vil jeg maksimalt kunne sætte i?
Pt. sidder de i paralel, men hvis jeg køber større batterier vil det så kunne øge hastigheden hvis de stadig sidder paralelt og har måske 8 eller 11 volt?
Siden de kan sætte i serie må motoren vil kunne tåle mindst 14,4 volt

Der fulgte et 23 tands pinion gear med bilen. Er det et jeg skal gøre brug af eller er det der sidder i standarde bedre til off-road?

Har i andre forslag til opgraderinger af bilen?

Jeg har desværre knækket en axle-carrier i bag. Kan i anbefale nogle dele der er lige så godt kan blive skiftet til aludele når de engang bukker under?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E-Revo VXL Upgrade
  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Svar: 8
    #1   15. maj 2011 Hej Jonas.
    Jeg har lidt erfaring på det her område idet at jeg nemlig har præsteret at brænde min ESC af hehe.

Du må/kan: Koble 2 stk. 7,2 volt NiMh batterier i parallelt for længere køretid.
    Du må også køre med 2s Lipo (7,4V) og du må køre med 3s Lipo (11.1V).
    Hvis du Vælge at køre med 2 x 7,2 Volt NiMh i serie(totalt 14,4V) skal du montere det lille tandhjul, gør du ikke det trækker du for meget strøm igennem din ESC der helt sikkert vil brænde op og dø.

Du må ikke: Koble 2x 2s Lipo i serie.(14,8V) så slår du også noget ihjel.

Jeg kan kun anbefale at læse owners manual !!

Det lille tandhjul er ikke til andet end at køre med 14,4 v. Vil du da gerne hav mere optræk? Jeg kan i forvejen næsten ikke holde snuden ved jorden på min.

MVH Rasmus

• #2   15. maj 2011 Jeg har bestilt en Wheelie bar.

Jeg har ikke planer om yderligere tuning, blot effektivisere det allerede ilagte system.
    Men det der med strøm volt osv er jeg ikke sådan super skarp i så jeg ved ikke helt hvor grænsen er.

(jeg kan da nævne at jeg som lille synes en 12 volt blæser til bilen skulle undvære et batteri så hvorfor ikke mare sætte en stikprop på og smide den direkte i stikkontakten
    Det virkede også i et split sekund og så var der mørkt) Hihi

Jeg vil bare godt vide sådan hvilken opsætning der er bedst når den både kører on road men også kommer i en skov hvor der er nogle rimelig stjel bakker. Kan læse i manualen at det også har noget at sige.

Nej altså de der lipo batterier får den godt nok til at rykke ret hæftigt:-P
    Men er det ikke korrekt at hvisk jeg køber 2 8,4 volt batterier og sætter i parallel vil den både kører hurtigere og længere? hvis de har f.eks 3000 mah?

• #3   15. maj 2011 Fed historie med blæser. Blæseren fik da ihvertfald 12 volt + diverse:)

• #4   15. maj 2011 Den lugtede heller ikke godt. jeg er heldigvis blevet klogere, men altså sådan ligesom for at forklare at elektronik det har jeg intet begreb om

• #5   15. maj 2011 Jeg har egentlig tænkt over den knap på jerncontrollen den der hedder 50/70. Hvad er den til?

Når jeg trykker på den går bilen bare direkte i bakgear og kører.

Kommentér på:
E-Revo VXL Upgrade

Annonce