{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Kyosho Inferno vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..
Hvorfor er de biler så skide svære at starte.. Altså når jeg køre så køre den fint.. Når den er varm så slukke den hvis jeg slipper gasen. Den kan så starte igen også køre vi igen og det gentager sig igen og igen.. Men til sidst vil den slet ikke starte..
Hver gang jeg tager den til RC Center eller kyosho så kan de starte den og jeg gøre nøjagtig som de beder mig om.. Kan den bil ikke tåle varme eller hvad er det jeg gøre galt.. Mister nogen gange helt at lege med den..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kyosho Inferno vil ikke starte
  • #1   18. jun 2011 Det er en nitro bil forresten.

  • #2   18. jun 2011 No shit???? (Grr....)

    Begyndere som dig gør at andre måske taber modet i stedet for enten at læse om hvordan man indstiller en motor/bil, eller tager ned på den lokale bane og får erfarne personer til at hjælpe...

    Jeg føler for at skrive . FEJL 40 !!!!!



  • #3   18. jun 2011 Sikke noget fis Nicki, hvis bilen kører fornuftigt er det da ikke nødvendigt at indstille den.

    Med det sagt så er dit problem enten indstilling eller en utæthed, sørg for at spænde alle skruer i motoren(Top, bagplade og karburator)
    Dernæst få den indstillet, at den går ud når du lægger gassen vil helt sikkert blive bedre efter en justering, du kan dog justere tomgangsskruen først.

    //Dan


  • #4   18. jun 2011 Hej.
    Jeg kunne godt tænke mig at vide om du bruget starterbox eller trækstarteren. Hvis trækstarteren er den så hård at trække når den er gået ud. Det kunne for mig lyde som om at motoren druknrer når du slipper gassen, altså der går fed i bunden. Prøv at lade motoren gå i tomgang i ca. 10 sek. og så giv den fuld gas. dør den står den fed i bunden. Hvor gammel er motoren og har den det træk som den burde have.
    Jeg havde en inferno GT med orginal motor som bare spillede, og kun ganske få gange drillede. Sørg for at nålene i kaburatoren (HSN, LSN) ikke ryster løse. giv dem evt et par omgange af parkningstape, det gjorde jeg og så havde jeg ikke problemer med den mere....
    Men en tur i den lokale klub vil aldrig skade.
    Har du endnu ikke nitrobogen så kan den klart anbefales.....
    velkommen til vores verden... (nitroverden)
    Hilsen Jan H.


  • #5   19. jun 2011 Lars. Jeg har blot brug for at komme ud og hygge mig hvad andre har lyst til eller mister modet er jeg bedøvende ligeglad med.
    Jeg vil have hjælp også er det det.
    Hej jan. Jamen den er hård at hive i hvis jeg giver gas men slipper jeg så er den lidt nemmer. Nogen gange kan man høre at den vil starte men gøre det ikke. Den prøver men når ikke dertil. Hvordan er det med skruen altså skal man skrue meget eller lidt på dem. Men den køre som den skal. Har et par video inde på min side og den er hurtig og køre rigtig godt faktisk.
    tjek dem evt ud.


  • #6   19. jun 2011 Hej Revan.
    Hvis du ønsker at din motor skal holde længe så skal den også behandles ordentligt, og det gør du desværre ikke. Jeg ved den har 2 gear men kan ikke høre at den skifter, og så kører motoren med fuld omdrejninger i lang tid, og det er ikke det bedste for dens levetid. Juster evt. 2. gear så den skifter.
    Næste problem jeg kan se er at du Drifter med den og det er ikke ideelt for en nitro. Og skal du endelig drifte så skal du sørge for at der er rigeligt lufttilførelse til motoren så den kan køles hurtigt ned.
    Derfor klip sideruden ud i døren i den side motoren sidder samt og et rundt hul i forruden foran motoren. (så kan du også tanke uden at skal pille karossen af) Det giver en god lufttilførelse til køling.
    Jeg tror at du har problemerne fordi den bliver for varm, og det er lig den visse død for din motor. Har du en tempgun? Hvis ikke så er det en af de ting du skal skaffe dig hurtigt. En nitromotor må blive ml. 100 og 120 grader varm. Jeg vil tro at din ligger på den forkerte side af 150 grader og derfor går din motor ud. Når du de første gange når hen til bilen så er den kølet nok af til at der atter er komperation på men til sidst skal den køle rigtig meget af før den starter.
    Jeg vil anbefale dig at besøge en klub i dit omrøde med en onroad bane for jeg tror at du helt sikkert vil finde det mere sjovt at køre på bane end på en parkeringsplads. Det vil også gavne levetiden på din bils motor.
    Det jeg nævnte om med hsn var at den kunne rasle løs og derved give bilen for meget brændstof. Dette kan afhjælpes med at man skruere den ud og vikler lidt pakgarnstape om ( det der bruges til rør med mere, en tynd hvis tapeagtig bånd.) Husk lige at tjekke hvordan nålen står så den kommer til at stå ca. samme sted igen, ellers må du back too natur. (grundindstillingen)
    HÅber du kan få den til at køre ordentligt.
    Ps. tror ikke det er skruen der går løs, men mere på det med at den bliver for varm.


  • #7   19. jun 2011 Hold da op. Det var virkelig noget jeg kunne bruge til noget. Tusind tak. Jeg skal hjem og klippe lidt kan jeg høre smiley
    Men ja har undret mig over hvorfor folk klippede i dem overalt troede at det var pga påfyldning af nitro osv. Men nu ved jeg det. Også at jeg ikke skal køre med fuld fart konstant må jeg jo lade være med. Men ellers så skifter den gear fra 1-2 man kan bare ikke høre det på video'n.
    Må så også skaffe mig en tempgun så jeg kan måle efter indtil jeg har lært det.
    Yes må lige prøve det med klubben. Må så finde en med racebane og offroad bane da jeg har begge biler. Men tusind tak for din hjælp. Skal hjem og rense og pleje den en ekstra gang nu smiley


  • #8   19. jun 2011 Hej igen.
    Velbekommen. Kan se du bor i StorKøbenhavn så jeg kan anbefale enten Greve (grcc.dk) eller hillerød (hrcr.dk)
    jeg foretrækker Greve da de har åbent for kørsel fra kl. 7 - 22 dog forudsat at man er pladsåbner eller en sådan er til stede....
    Jeg kører aldrig med mine onroad biler på offenlig vej og p-pladser mere efter jeg har prøvet en rigtig bane..... Man gasser op og bremser ned i svingene så motoren arbejder i alle områderne på den måde, ikke sagt at den ikke kan blive for varm på bane.
    Pøj pøj med den..... og håber at se den i greve. der er faktisk flere andre i den klasse der kører der.....


Kommentér på:
Kyosho Inferno vil ikke starte

Annonce