{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Touring car EL {{forumTopicSubject}}

da jeg er noget itvivl om, hvor mange Turns visse motore max. må ha.

hvad motore må bruges? (fabrikant og sådan noget)

hvor mange Turns bruges til?

Stock?
Super Stock?
Modified er det ikke på >3T?

har hørt at stock er 21.5T, men nogle siger, at man godt kan bruge 17.5T.
Super Stock, er det ikke 17.5T, har fået advide at man kan bruge 13.5T uden Timing på ESC.

hvad er -en gang for alle- for nogle regler med det ovenstående?

på forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Touring car EL
  • #1   27. jul 2011 Hey
    Det står her på siden (link fjernet)

Jeg kører superstock og i år for udendørs løb, bruger vi Corally 13,5T motor uden timing. Derudover er der andre regler for hvad vi må kører med; dæk, gearing m.m.

Du kan læse om det på DASUs hjemmeside.

I år har jeg ikke set stock deltager smiley

• #2   27. jul 2011 Dette er fra drcmu..
    Der må i alle typer kul motorer ikke anvendes cobalt magneter
    Følgende køle former er tilladt:
    Køleplade mellem motor og transmission.
    Køleribbe som klemmes fast på motor huset.
    Blæser monteret på motorholder, chassiset eller direkte på motoren, placeringen må
    ikke være til fare ved en påsætning, blæseren skal være drevet af samme batteri
    som motoren.
    Alle 3 må kombineres eller bruges sammen.
    2.3.1 - Standard
    Dette kan være en 380 eller 540 med indvendige kul og ”flat” ende stykke.
    Motoren må ikke åbnet eller ændres.
    2.3.2.1 – Stock Touring Car
    Brushless motor, minimum 21,5
    2.3.3 – Turn Super stock Touring Car
    Brushless motor, minimum 17,5
    2.3.4 – Modified Touring Car
    Brushless motor der overholder EFRA’s regler om samme.

• #3   27. jul 2011 TUROK - alle regler du nævner er rigtige, men for forskellige forbund. Stock 21.5T og SuperStock 17.5T er DRCMU - Stock 17.5T (u. timing) og SuperStock 13.5T (u. timing) er DASU.

Ellers er der frit valg af motorer, bare de overholder reglerne. Som Mesut nævner, så kører de fleste (i DASU) i SuperStock med Corally motor, da den uden timing er hurtigere end de fleste andre motorer. Det har bl.a. noget at gøre med måden den er opbygget (magneter osv), og den er da heller ikke lovlig i fx USA, men ifølge vores regler er den. Så det er den de fleste kører med.

• #4   27. jul 2011 så hvis jeg får den 10.5T motor jeg stadig afventer, så SKAL jeg køre modified?

• #5   27. jul 2011 Ja, hvis du vil køre løb.

• #6   27. jul 2011 jeg får røv, hvis jeg så deltager!

• #7   27. jul 2011 Tag og vlg en 21,5t og så med timing til drcmu, kan godt være du syntes det virker langsomt, men det vil gøre din start på rc løb meget bedre, for der er alle nybegyndere, eller let øvede, så der vil det give sjov kamp, dem som kører superStock er alle meget dygtige kørere og som ny kan du let blive skræmt af det ret høje tempo som de kører.

• #8   27. jul 2011 Jeg er enig med René W - SuperStock og modified kan være skræmmende at starte ud i. Start ud i stock. Du skal dog være opmærksom på at uanset hvor du starter, skal du ikke regne med at vinde med det samme. Men det bliver en blødere start i stock.

• #9   27. jul 2011 hvad for nogle motore ville i anbefale evt.?

• #10   28. jul 2011 Må du køre med timing, vil jeg anbefale Speed Passion. Er det uden timing, så Corally.

• #11   28. jul 2011 siger det samme som Niklas H, det er begge populærer motorer, nogen bruger også Novak og LRP men foretrækker selv speedpassion fordi de yder godt og er nemmere at køre med for mit vedkommende, og så er det p***** nemt med de stik som speedpassion benytter.

• #12   29. jul 2011 lol. min Speedpassion 10.5T er noget møg. den kortslutter næsten alt! også mit LiPo batteri.

så je har nu lige PT: LRP Shere (SPX) Competition Stock Spec(ESC)/ LRP Vector X11 Stock Spec(Motor)

er det et godt sæt?

• #13   29. jul 2011 den kan da umugligt kortslutte din batteri smiley medmindre du har mange løse ledninger og er utroligt dårlig til at lodde det sammen rigtigt smiley
    men selvf. alle har hver deres mening og erfaring omkring el og biler.

• #14   29. jul 2011 René: jeg brugte hele sidste tors-fredag på at lodde den om hver gang. dvs. jeg har loddet +15 gange om og om og om.

men den LRP motor med tilhørende esc (LRP) det virker!

• #15   30. jul 2011 Altså den lodder sig selv af? Så er motoren nok lidt små-defekt. Sidder stikkene løst / kan du rykke dem fra side til side?

• #16   30. jul 2011 det lyder da også noget voldsomt at du bruger 2 dage på at lodde maks 10 lodninger, måske du skulle få hjælp til at lodde, eller gøre så din motor ikke bliver så voldsomt varm at den selv lodder ledningerne af.
    jeg har endnu ikke prøvet at en af mine lodninger er hoppet af, men plejer også at være omhyggelig, dog ikke så det tager 2 dage at lodde el i bilen, maks en time da.

• #17   30. jul 2011 René W - det behøver ikke være temperatur eller dårlige lodninger, der gør at en motor lodder sig selv af. Det første udendørs DM i år (i Uggerløse), der havde Steven M Olsen en motor, hvor et af stikkene sad løst. Den loddede sig selv af efter 1,5 omgang på banen. Den var ikke varm, og vi var indtil flere der prøvede at lodde på den, med forskellige slags loddetin.

Det kunne godt lyde lidt som samme problem Turok omplever.

• #18   30. jul 2011 Men det er vel pga. Slør i stikket så eller? I fandt måske aldrig ud af hvorfor? Men træls hvis problemet ikke kan afhjælpes.

• #19   30. jul 2011 Vi fandt ud af at problemet stammede fra slør i stikket, men da først skaden var sket, kunne vi ikke rigtig rette op på det. Statoren havde taget skade (der var nogle grimme "afmærkninger" inde i motoren), og uanset hvad vi prøvede, blev den ved med at lodde sig selv af.

Det er dog ikke noget jeg har oplevet ved stock-motorer, men kun på et par modified hel-turns motorer (fx 4.0T i dette tilfælde). Nogle Speed Passion V3 hel-turns motorer kan vist ikke lide timing (man kan dog godt være heldig), men halv-turns motorerne (fx 4.5T) har ingen problemer. Det har vist noget at gøre med moden de er viklet.

• #20   31. jul 2011 okay, men slup i et stik vil også genererer varme pga. forbindelsen ikke er ordentlig, så nok derfor, men ikke nemt at gøre noget ved end at skifte stikket.

Kommentér på:
Touring car EL

Annonce