{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

RC TANK - Hvordan er de sat sammen? {{forumTopicSubject}}

Jeg leder lidt efter en måde hvor på jeg kan lave en tank - eller det er sådan set kun det elektroniske jeg er i tvivl om.

Ville gerne kunne styre den via en almindelig 2,4ghz i stil med den her:
http://www.rcecho.com/images/futaba2plandr603gf24ghz01.jpg

Men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg kan få den ene motor til at kører baglæns? når den skal dreje?

Jeg har dog tænkt på at købe en legetøjs til omkring 600kr også tage elektronikken derfra, men vil sådan en "billig" elektronik kunne holde til kraftigere motorer og batterier?

Links til projekter og lignende (dansk og engelsk) er meget velkomne !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RC TANK - Hvordan er de sat sammen?
  • #1   15. aug 2011 Hvad med 2 stk ESC med bakfunktion ?

Karsten

• #2   15. aug 2011 Du kan evt. købe den jeg har, og så lure tricket af smiley :-) smiley

• #3   15. aug 2011 Karsten K

Ja deeeeet... men jeg forstår så bare ikke hvordan filan den finder ud af at man vil dreje?

Ønsker jo ikke at skulle have to stænger at hive i, det ville være smartere med en frem/tilbage også en drej smiley

• #4   15. aug 2011 Bane mad, du skal bare sætte en V-Tail Mixer imellem modtageren og de to ESC´er der skal styre motorerne.
    De virker nogenlunde selvom der stadig er noget bedre med en pinde fjernstyring smiley
    Det er sådan en her.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4170__GWS_V_Tail_Mixer_II_200_step_.html

• #5   15. aug 2011 Så jeg skal bruge:
    2 x motorer
    2 x esc
    1 x V-Tail mixer
    1 x Sender
    1 x Modtager (2ch)??

Hvordan kobles esc'ern sammen med V-Tail mixeren og modtageren?

• #6   15. aug 2011 Hvis jeg nu skal lave det med pindestyring vil der så kun være to funktioner?

Frem / tilbage på venstre pind / "hjul"
    Frem / tilbage på højre pind / "hjul"

og vil det virkelig være muligt at de kan komme til at kører lige hurtigt ved fuld speed?

• #7   16. aug 2011 Ja det er helt rigtigt, du skal bare huske at der skal være bak funktion på ESC´erne, ellers bliver den lidt kedelig at køre med smiley

Det med at køre ligeud er ikke det store problem, for der skal faktisk en hel del til før et bæltekøretøj vil dreje.
    Larvefødder er temmelig retnings stabile, så du skal faktisk ind og bremse den ene larvefod før bæltekøretøjet vil dreje.

Men det har også noget med vægt at gøre, jo tungere den er, jo mere retnings stabil bliver den smiley
    Fordelen med en pinde fjernstyring hvor man styre hver larvefod hver for sig, er at den er meget nemmere at kante dyret ind imellem småtræer i en skov.

Du kan man ikke se det på billedet, men der sider 2 ledninger ud fra V-Tail mixeren som skal i de 2 kanaler der er i modtageren.
    ESC´erne skal side i de 2 stik du kan se på billedet, så vi V-Tail mixeren (hvis du har sat det rigtigt sammen) få dine ESC´er til at køre samme vej når du bruge gassen, og hver sin vej når du bruger styretøjet.
    Drejer du samtidig med at du giver gas vil den ene motor køre og den anden stå stille.
    Det er ret let at sætte sammen så det virker smiley

Kommentér på:
RC TANK - Hvordan er de sat sammen?

Annonce