RC TANK - Hvordan er de sat sammen? {{forumTopicSubject}}
Jeg leder lidt efter en måde hvor på jeg kan lave en tank - eller det er sådan set kun det elektroniske jeg er i tvivl om.
Ville gerne kunne styre den via en almindelig 2,4ghz i stil med den her:
http://www.rcecho.com/images/futaba2plandr603gf24ghz01.jpg
Men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg kan få den ene motor til at kører baglæns? når den skal dreje?
Jeg har dog tænkt på at købe en legetøjs til omkring 600kr også tage elektronikken derfra, men vil sådan en "billig" elektronik kunne holde til kraftigere motorer og batterier?
Links til projekter og lignende (dansk og engelsk) er meget velkomne !
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Karsten
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 62 RC-enheder: 36 Emner: 26 Svar: 922
maj 2005
Følger: 27 Følgere: 26 RC-enheder: 1 Emner: 94 Svar: 288
Ja deeeeet... men jeg forstår så bare ikke hvordan filan den finder ud af at man vil dreje?
Ønsker jo ikke at skulle have to stænger at hive i, det ville være smartere med en frem/tilbage også en drej
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
De virker nogenlunde selvom der stadig er noget bedre med en pinde fjernstyring
Det er sådan en her.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4170__GWS_V_Tail_Mixer_II_200_step_.html
maj 2005
2 x motorer
2 x esc
1 x V-Tail mixer
1 x Sender
1 x Modtager (2ch)??
Hvordan kobles esc'ern sammen med V-Tail mixeren og modtageren?
maj 2005
Frem / tilbage på venstre pind / "hjul"
Frem / tilbage på højre pind / "hjul"
og vil det virkelig være muligt at de kan komme til at kører lige hurtigt ved fuld speed?
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Det med at køre ligeud er ikke det store problem, for der skal faktisk en hel del til før et bæltekøretøj vil dreje.
Larvefødder er temmelig retnings stabile, så du skal faktisk ind og bremse den ene larvefod før bæltekøretøjet vil dreje.
Men det har også noget med vægt at gøre, jo tungere den er, jo mere retnings stabil bliver den
Fordelen med en pinde fjernstyring hvor man styre hver larvefod hver for sig, er at den er meget nemmere at kante dyret ind imellem småtræer i en skov.
Du kan man ikke se det på billedet, men der sider 2 ledninger ud fra V-Tail mixeren som skal i de 2 kanaler der er i modtageren.
ESC´erne skal side i de 2 stik du kan se på billedet, så vi V-Tail mixeren (hvis du har sat det rigtigt sammen) få dine ESC´er til at køre samme vej når du bruge gassen, og hver sin vej når du bruger styretøjet.
Drejer du samtidig med at du giver gas vil den ene motor køre og den anden stå stille.
Det er ret let at sætte sammen så det virker
RC TANK - Hvordan er de sat sammen?