{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

varm fartregulator {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 100 a http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F17233%5F%5FHobbyKing%5F100A%5FSensored%5FSensorless%5FCar%5FESC%5F1%5F10%5F.html
Med en 3.5 t novak motor , hvor esc'en efter kort tid slår fra fordi den er for varm. Jeg kører med et 3s lipo batteri.
Så ved ikke om jeg måske skulle anskaffe mig en mamba max pro esc. Men hvad siger i?

Ps det er på min on road bil.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  varm fartregulator
  • #1   28. aug 2011 Bliver motoren varm?

  • #2   28. aug 2011 Nej det er esc fartregulatoren

  • #3   29. aug 2011 de hobbywing esc er ikke meget værd, har set 5-6 stykker brænde sommeren over i år. gå efter et af de store mærker som castel eller tekin

  • #4   29. aug 2011 Så må jeg prøve med sådan en mamba pro max, men nu er det sårn at på motoren er ned sensor, og det er mamba pro osse, kan de godt arbejde sammen så?

  • #5   29. aug 2011 3,5T med 3s lipo? Så tror da fanden det slår fra, er du klar over hvor mange omdrejninger du kører med? Jeg er egentlig dybt overrasket motoren ikke er nedsmeltet endnu.
    3,5T motorer er egentlig ikke beregnet til mere end 6.0v. Allerede ved 7,4v (2s lipo) løber man en risiko.


  • #6   29. aug 2011 Hobbyking og hobbywing har absolut INTET med hinanden at gøre.

    Tværtimod vil jeg til enhver tid anbefale en HW frem for castle f.eks. Har aldrig nogensinde haft i nærheden af de problemer med HW som jeg har med castle.

    Tværtimod overtager en hobbywing esc pladsen hver gang der opstår problemer med en castle esc uanset om det så er MMM, MMP eller MXL.

    Mamba Max pro er i øvrigt ikke pengene værd. BECen er så svag at den giver problemer lynende hurtigt hvis man bruger servoer med lidt kraft i sig. Har 3 styk af dem alle sammen med samme problem. Et problem jeg sjovt nok ikke har oplevet med Hobbywing smiley


  • #7   29. aug 2011 Tværtimod vil jeg til enhver tid anbefale en HW frem for castle f.eks. Har aldrig nogensinde haft i nærheden af de problemer med HW som jeg har med castle.

    Lige nøjagtigt Tass.
    Jeg har præcis de samme erfaringer, dog ikke med Mamba, men med Tekin... smiley



  • #8   29. aug 2011 Tekin har jeg så aldrig haft imellem fingrene smiley
    Ku dog godt tænke mig at prøve deres motore i 1/8 og SC klasserne.


  • #9   29. aug 2011 Har ikke problemmer med at motoren bliver varm

  • #10   29. aug 2011 Ved at Tekins 1/8 sæt ikke er pengene værd....

  • #11   29. aug 2011 Kant: jeg har selv haft 3 13T sæt fra hobbywing. og har ALDRIG haft problemmer med nogle af dem, ikke EN ENESTE gang!

  • #12   29. aug 2011 For lige at komme on-topic igen, så kører du på grænsen af hvad ESCen er designet til. Dvs der skal ikke særligt meget afvigelse til før det går galt. At det sker i form af overheat protection er i det store hele bare et tegn på at ESCen virker som den skal, da den jo ikke brændr af.
    Hvis du vil spare lidt penge, så gear bilen ned. Det er fuldstændigt korrekt det Jan nævner. Dit setup er lavet til en helt anden motor end det du bruger. Ville være synd at give ESCen skylden smiley


  • #13   29. aug 2011 Så jeg skal gå ned i 2s i stedet for ?

  • #14   29. aug 2011 Ville osse bare have noget der var vildt hurtig, så jeg tænkte at det jo kunne blive vildt med det jeg har, det er det osse, skal lige sige har aldrig fuld gas på, det er kun lige hurtig op og det er det, ellers kører jeg nok kun med halv gas.

  • #15   29. aug 2011 Det ville motor og ESC nok takke dig for smiley

    Og køb dig en temp gun så du kan holde ordentlig øje med temperaturen på motor og ESC, ellers er du på herrens mark smiley


  • #16   29. aug 2011 Jeg har en temp. Føler på motoren

  • #17   29. aug 2011 En motor med mange kv (din har over 10.000!!!) vil trække flere amperer. Specielt hvis du også giver den flere volt.
    Din motor når ikke at blive varm fordi din ESC ikke kan levere de A motoren kræver.
    Skifter du ESC'en ud til en der kan tåle mere A garanterer jeg dig at din motor bryder sammen.

    Ved et fuldt ladet lipo 3s batteri vil din motor køre 132.300 omdrejninger i minuttet.
    Ikke engang de Tekin eller Castles motorer er bygget til mere end 60.000 og du beder din om at tage over dobbelt så mange.

    Gå ned på 2 celler og gear din bil lavere.
    Du kører måske ikke lige så hurtigt, men du kan køre...


  • #18   29. aug 2011 Ja okay det er måske nok lidt tosset kan jeg godt se.

  • #19   29. aug 2011 Hvis jeg så går ned i 2s hvad batteri skal jeg så have. Det jeg har nu er et 3s 4.500 mah 45-90 C så skal vel bare have et på det samme bare i 2s ?

  • #20   30. aug 2011 mambas problemer er at det er en switching bec kombiner det med en kraftig servo og en 2.4ghz og man får problemer, men det er løst for ca 18 kr det kræver bare et modtager stik og en kondensator på over 3000 uf så er det problem løst.....

    De regulatore jeg har set båle af i løbet af sommeren har alle været installeret i 1/8 biler


  • #21   30. aug 2011 Jeg tror at største delen ad dem der har problemer med mambas esc's kommer sig af at folk bare tror at det er plug and play, faktisk bliver man nødtil at sætte sig ordentligt ind i hvordan det hele hænger sammen ellers brænder man det af med de strøm træk der i 1/8 biler i dag.

    Jeg skal snakke med vores båler expert i dag på banen og finde ud af præcis hvad det er vi har set brænde.

    Grunden til at jeg anbefaler mamba er at jeg aldrig har haft problemer med mine esc's andet end crash dammage. og der har castel bare gevet mig en ny esc for 70 $ selv om det har været min fejl at printet er blevet beskadiet.


    Grunden til at jeg ikke vil anbefale hw eller hk esc er deres elendig software og programmerings muligheder. der giver neu motore dårlig acc og opstarts problemer . nogle er sikkert tilfredse med de lavpris produkter, men tager du ud på en bane så er det dog stort set kun tekin og mamba regulatore vi ser i bilerne.

    selv har jeg en mmm samt en neu castel 1515 motor i min og med de rette parameter og setup af esc så kan jeg kører ca 15-18 min men en max temp på 55-60 grader på både esc og motor. de glitch der var fra servoen var et simpelt spændings drop der blev løst med en kondensator ( den burte dog være installeret af castel i escen) men ok


  • #22   30. aug 2011 Sjovt en switch mode UBEC så løser problemet... smiley
    med andre ord den forklaring holder ikke

    Man betaler netop ekstra for at få kvalitet og undgå småproblemer, ingen af delene er tilfældet med castle eftersom de på nuværende tidspunkt har problemer med både MMP og Mamba XL.

    Det kan os ses på MMM v1 og 2, mamba XL v1 og 2 som brændte/brænder af i 1 lang stime uden grund.

    En anden ting er jeg egentlig godt gad vide hvilke ESCer du har set brænde af nu hvor du forvekslede en HK med en HW ESC, og med hvilket setup....


  • #23   30. aug 2011 Justeringsmuligheder har du ret i, der taber de bilige ESCer gnerelt kampen.

    At en HW esc har dårlig opstart har intet på sig. selv en gammel ez 150a håndtere en neu/leopard motor bedre en castles egen MMM.

    Temperaturen er i øvrigt heller ikke særligt imponerende, jeg holder en lavere temp på min 12kg baja BL med en HW ESC der i øvrigt ikke brænder af som Mamba XL nu har gjort 2 gange i træk på nøjagti samme setup. Men ok, 40 - 45 grader er så os ret imponerende på sådan et setup smiley

    Som nævnt i ovenstående så er det bare ikke hverken kvalitet eller service at levere produkter der ikke engang kan klare det de er designet til.

    At folk er glade for dem er helt i orden, man skal bruge det man føler for, men netop fordi jeg ikke har brug for at lave en brake/acc kurv (hvilket efterhånden er den mest gennemslående forskel) kan jeg sagtens leve med at betale halvdelen.
    Bid lige mærke i jeg sammenligner med HW, IKKE hobbyking og lignende ESCer.


  • #24   30. aug 2011 Forresten, valgte at slette foregående besked, da jeg syntes den godt kunne anses for provokerende hvilket ikke var meningen.
    Det var dog spild som tydeligt fremgår af dit svar.

    Dejligt at kunne debatere uden det går over i sidespring smiley


  • #25   30. aug 2011 Ud over at selve jeres diskution ER et sidespring...

  • #26   30. aug 2011 Bjarke
    Eftersom tråden bl.a. omhandler hvorvidt manden skal skifte til en MMP ESC kan jeg ikke lige se hvorfor ovenstående er et sidespring...
    Det er udtalelser om erfaringer om netop de ESCer det hele handler om. Det kan ikke rigtigt blive mere relevant.

    Michael C
    Et batteri magen til bare på 2s ville klare opgaven fortrinligt, måske endda overkill. Men netop batterier er en god ting at overdimensionere hvad afladnings evnerne angår. Så ja, go for it smiley


  • #27   30. aug 2011 tass


    Super så må jeg se om jeg ikke kan få fat i et på 2s
    Men hvad siger du, den esc jeg har er den god nok?


  • #28   30. aug 2011 Jeg har haft det jeg tror er storebror til den, 100a 4s HK ESC.
    og det er ikke den mest fintfølende ESC på markedet, men til pengene er den rigtig god. Har man ikke brug for 1 mulliard justeringsmuligheder, og ultra smooth opstart så er det bestemt en fin ESC.
    Hvis du ikke har problemer med den kan jeg ikke se nogen grund til at skifte den ud. Og jeg tror vi har konkluderet at det ikke er ESCens skyld at du har haft lidt problemer smiley

    Det skal nok komme til at køre godt når du først har rettet lidt på dit setup.


  • #29   30. aug 2011 Ja det ku være fedt, så må jeg hellere få en 2s, og så må jeg jo bare gear den efter hvordan den skal kører.

    Jeg siger tak for alle de mange gode svar smiley


Kommentér på:
varm fartregulator

Annonce