{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

2t benzin {{forumTopicSubject}}

Sad lige og lurede på aspen benno og kan se deres færdigblandede er 2% altså 1:50. Zenoah siger deres motorer skal ha' 1:25 altså 4%... der er jo en væsentlig forskel der, så hvad gør i, der kører på aspen? -mere olie og i så fald hvilken olie, eller si'r i fq-iiit og kører med 2%?
Jeg er selv af den type, der hellere skifter tændrør end cyl+prop! -jeg har engang kørt 2t mc hvor oliepumpen gakkede og for lidt olie er ikke sundt for en 2t motor!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2t benzin
  • #1   13. sep 2011 Hvis det er kvalitets olie de hælder i det Aspen benzin, er det ikke noget problem med 2% blanding.
    Grunden til at mange 2 takts producenter foreskriver 4% er at der tages højde for at nogle nok har tendens til at vælge en billig olie presset af gamle vindruekerner og formuldet raps. og så skal der jo lidt mere til.

Jeg bruger ikke selv Aspen og forstår ikke helt hvorfor nogle kører på det. Jo, det er ikke så usundt som alimdelig olieblandet benzin men man står jo da ikke med næsen i udstødningen i 8 timer.
    Aspen er beregnet til vindstille dage med kædesav og buskrydder eller feks. udtynding i tæt nåleskov hvor udstødningsgasserne har tendens til at blive hængende.

Ude i åben terræn tager man altså ikke mere skade af almindelig olieblandet benzin end man gør ved at gå en tur i den indre del af hovedstaden.

• #2   13. sep 2011 Er enig med Dennis..

Dog kører jeg på 4% blyfri smiley

• #3   13. sep 2011 Det er ikke fordi jeg selv ville køre på aspen, spørgsmålet meldte sig båre imens jeg læste. Jeg har også en eller anden skæg fornemmelse af, at nogen bruger aspen pga dovenskab ;D
    Jeg blander selv med castrol XR77 olie og 4% som Zenoah foreskriver.

• #4   13. sep 2011 jeg kører på aspen 2%, og har gjort det i flere år, uden nogen skader på motor, grunden til at jeg bruger er at
    1: der lugter ikke af benzin i bilen
    2: der lugter ikke af benzin i garagen
    3: det er nemt
    4: det bliver ikke for gammelt

• #5   13. sep 2011 Alm benzin bliver nu heller ikke såen lige for gammelt... smiley

• #6   13. sep 2011 @Nissen: jo alm benzin bliver faktisk meget hurtigt for gammel. der er tydelig forskel på ny og 3 mdr gl benzin.
    Hvis båden eller mcén har stået vinteren over med en gammel tank benz så hoster og skyder den som en gal. hvis det er kædesaven som ikke har været i brug i 1 år. så kan man lige så godt tømme tanken og rense karburatoren for det vingummi lignende stads som alm benzin bliver til.
    Alkylat benzin ( som eks Aspen) ændre ikke struktur, og er derfor særdeles godt til motorer som i perioder står meget stille.

Har man 1 benzin bil er det ikke noget problem at køre den tom eller tømme den for vinteren men har man 10 så er det besværgeligt og nogle af bilerne køre heller ikke hver md smiley

og så er der jo også de +er at det ikke lugter og har nær de sundhedsskadelige dampe hverken som uforbrændt eller som udstødningsgas som alm benzin.

og mht pris, ja så er 30,-/L da lidt mere end selvblandet men hvor mange l bruger man pr år ? Jeg synes at jeg har kørt rigtig meget hvis jeg har brugt 10 L på et år. de fleste år kommer jeg ikke meget over 5.

• #7   13. sep 2011 Blev lidt nysgeerig ang. og tak for et Supersvar fra Brian S, Jeg anede ikke at alm benzin rent faktisk blev gammelt. Cool når man i en alder af 41 lærer lidt nyt! (Helt seriøst)

• #8   13. sep 2011 jow Brian S.... min mc har sq aller hostet, hakket og skudt efter en vinterperiode hvor jeg kører op til den lokale tank og fylder op med frisk saftevand! .....ikke mere end den gør med frisk benno ihvertfald.
    Det er rigtigt, at benzin bli'r dårligt med tiden, meeen... jeg har aldrig oplevet det så slemt som du beskriver. -jo har forresten set en yamaha xs der havde stået stille i 20+ år, der havde benzinen konsistens som udtørret maling.
    Jeg blander heller ikke 10l af gangen men bare en sjat når der skal køres lidt, iøvrigt kan jeg godt li' lugten af benzin og olie, både som væske og som afbrændt gas smiley

• #9   13. sep 2011 .... meeeen har da overvejet at købe noget aspen 4t og blande med, bare for at prøve det.

• #10   13. sep 2011 jeg har buskrydder, motorsav og generator som står med det samme benzin i i meget lang tid og de kører nu ens om det er nyt de får eller gammel,

Men hvis folk hellere vil køre på dyr aspen pga at "alm" benzin bliver gammel eller det ikek lugter, Jamen så velkommen, Jeg vil ihvertfald ikke...

Jeg kører da med benzin bil fordi lugten af benzin er skøn smiley

• #11   13. sep 2011 YE Nissen -
    Rigtigt benzin til rigtige mænd!! XD

• #12   14. sep 2011 Ringede idag til Martin FG for, at høre hans mening....

Han sagde ca: der er mange meninger om aspen og hjemmeblandet, jeg (M) bruger kun aspen på mine havemaskiner og vil aldrig hælde det på mine biler. Aspen er ikke direkte lavet til de høje omdr Zenoah kører med og 3% er også mere rigtigt at køre med ift 2%. Vil du (mig) køre med aspen så køb den blå og bland 3% med feks castrol XR77 og bland kun det du skal bruge....

-Så han har samme mening som jeg selv har, så jeg fortsætter som jeg plejer, men vil da lige prøve den blå aspen.

Skal lige gøre opmærksom på, at det ikke er citeret direkte fra Martin, men essensen af vores, som altid, behagelige tlf samtale.

• #13   14. sep 2011 Lige nøjagtigt smiley

• #14   14. sep 2011 Hov, skulle måske lige tilføje, at 4% som Zenoah skriver er for meget og vil medføre svineri, så bland 3%.

• #15   14. sep 2011 @v2rumble. Martin køre onroad med raceportede motore som render nogen flere rpm end en standart zenoah, der ikke har flere snoninger end en kædesav/buskryder.

Men når du nu får købt en dunk "blå-guld" så ta lige og tøm mc tanken, og fyld så en L aspen på og start maskinen op,når dine karburatore/indsprøjtnings system er blevet fyldt med aspen så slukker du banditten sætter batteri tenderen på og lader dyret gå i vinterhi. og du vil tro det er løgn som den går, når du til næste sommer skyder liv i den, og har jeg ikke ret så er din mc enten fra kina eller en oldsag som trænger til en bytter :O))

• #16   14. sep 2011 smiley hjemmebygget shovelhead med nye cyller og propper og et alt for kort udstødningssystem, den går fuldstændig ens hvadenten der kommer frisk benno, gammelt benno, aspen eller Jack daniels i tanken... xD og den trænger IKKE til en bytter.... martins svar lød meget generelt, men som han sagde: oh.. det er der meget delte meninger om! -og -v2rumble- vil ha' 3%!!! xD

• #17   14. sep 2011 Min fxstb 2000 går som en japser når den har overvintret på aspen :-))

• #18   15. sep 2011 fxstb....nighttrain?

iøvrigt så kører en husqvarna t435 kædesav med max 12500 omdr/min ubelastet og max 10000 omdr/min belastet.
    Zenoah motorer kører med max 19500 omdr/min ubelastet og ved brug kører de vel nemt over 16-17000 omdr/min? -så at sige de kører med samme omdr/min er vel ikke heeeelt korrekt? smiley
    jeg har dog ikke lavet en yderligere dybdegående undersøgelse af de forskellige motoriserede haveredskaber vi måtte ha stående, så om det er et helt specielt tilfælde at den husqvarna kører med lavere omdr. tal end andre save osv. vides ikke..... meeen, det er da også fqing ligegyldigt, kør med det brændstof du/i vil køre med, så køre jeg med det jeg vil køre med og så er alle (forhåbentlig) glade ;D

• #19   15. sep 2011 rettelse: der er kommet et 'over' for meget med, for der skulle have stået: ...og ved brug kører de vel nemt en 16-17000 omdr/min?

• #20   15. sep 2011 :o) jeg er ihvertfald glad :o)

Yep Nighttrain med en tc88 maskine...........:)

• #21   15. sep 2011 jamn så ér det jo også nærmest en japaner... smiley

• #22   15. sep 2011 Lol smiley ikke helt den er stadig møg besværgelig at skifte olie på, har et stel af vandrør og en ELENDIG gearkasse.. ( det folk uden kvalitetssans kalder sjæl smiley

Kommentér på:
2t benzin

Annonce