955 visninger
|
Oprettet:
Kan en Røggenerator kobles parralelt over ESC? {{forumTopicSubject}}
Hey RCgalleri...
Som overskriften lyder kunne jeg godt tænke mig at høre om der skulle være noget i vejen for at koble min Røggenerator/12V blæser parralet over min Motor/ESC således at røggeneratoren/blæseren for samme strøm som motoren gør, hvilket jo gør at der kommer mere røg hvis jeg gir båden fuld gas og mindre hvis jeg slipper gassen:D??! Håber i kan hjælpe, tak!!
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Men man kan sætte endnu en ESC til røggeneratoren og blæseren som er lidt forskudt i forhold til motorens ESC, så røggeneratoren og blæseren aldrig slukker helt, og røggeneratoren ikke bliver kold.
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 4 Emner: 44 Svar: 96
Okay ja den er jeg med på, men hvordan sætter man så en ESC mere til som er lidt forskudt men samtidigt følger motorens fart?? Tak
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Så den fulgte motorens hastighed, og uanset om du kørte frem eller bak ville det man satte på blæser, røggenerator osv, kun køre fremad.
Hastighed ved tomgang kunne stilles på et lille potmeter.
Jeg har haft sådan en dims for godt 15 år siden, så jeg er ikke helt sikker på at de findes mere.
Det kan være at du skulle forklare problemet for Modelskibet. Dk, det er muligt at han kender til noget der ligner.
Jeg brugte min dims til min African Queen, den drev røggenerator og plastik dampmaskine
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 4 Emner: 44 Svar: 96
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
Kan en Røggenerator kobles parralelt over ESC?