{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

Dan J
Dan J
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 6

Bil vil ikke stå i tomgang {{forumTopicSubject}}

Goddag RCgalleri, først nitrobil hjemme (købt brugt)

igår fik jeg startet motoren efter en del træk, der var bare det at den var elendig til at stå i tomgang, den gav sådan set halv gas istedet for at stå i tomgang, nå fik så skruet lidt her og dér og nu når jeg starter den op giver den bare fuld gas i to sekunder og går ud igen (som om den kun bruger det nitro som jeg pumper in i karburatoren) og den dør før jeg når at give den gas.

men somsagt har pillet lidt ved tomgangsskruen og HS skruen.

men mit spørgsmål lyder på hvordan jeg skal indstille tomgangsskruen før det løber stabilt så jeg kan nå at justere de forskellige skruer ordenligt, skal skruen ud ved manglende tomgang eller skal den ind ?

håber I vil tage jer tid til at hjælpe mig.

OBS. jeg kører en HSP Tyrannosaurus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil vil ikke stå i tomgang
  • #1   28. sep 2011 først finder du ud af grund instillingen på den motor også sørger du for at have det rigtige rør til den rigtige temperatur en nitro bil er ikke baseret til at stå i tomgang dog max 5-6 sekunder så dør den og det er normalt da man jo ikke kører i tomgang husk den lille skrue der er i siden af kaburator er low needle og virker fra tomgang til ca halv gas resten er high needle altså den store skrue der sidder lige i øjnene dog har high needle osse indflydelse på tomgang osv

• #2   28. sep 2011 husk osse at prime den når den har været slukket den kan jo ikke selv suge brændstof det skal jo skubbes til den så tjek alle slanger og din tank for utætheder... nu har jeg selv rodet med nitro en del år og syns det er nemt dog kan en ny motor drille lidt.... men jeg primer altid til jeg ved der er kommet lidt ind i motoren som så virker som en slags choker med lidt ekstra brændstof..... jeg bruger kun OS RØR og nu bruger jeg et nr 8 rør til min 3.5ccm motor da det jo ikke er højsommer mere

• #3   28. sep 2011 dit rør kan jo være for koldt så den puster røret ud

• #4   28. sep 2011 Hvad er det for noget pladder... Selvfølgelig kan en nitrobil stå i tomgang.

Dan, det der med at skrue hist og pist er en meget dum ting.
    Gennemgå først alle tilslutninger at de er tætte, altså slangen fra udstødningen til tanken, videre fra tanken til karburatoren.
    Herefter checker du at pakninger er tætte, her tænker jeg specielt på udstødningspakningen, kig efter at den ikke er i stykker.
    Så indstiller du karburatoren til grundindstillenger som er nævnt, herefter justeres motoren ind. Kør den godt varm, stå indstiller du top skruen, altså der hvor nitroen kommer ind, når dette er gjort justere du bund skruen, den sidder oftes i den lille gummimembran på siden af karburatoren. Husk at bilen skal give en pæn blå røg når den kører.
    Hvis bilen går i stå når der bremses så justere den den helt lille skrue,
    den kan sidde foran eller bagpå karburatoren, et godt tip er af give lidt gas når denne justeres.

Håber det kan hjælpe.

//Dan

• #5   2. okt 2011 (link fjernet)

Kommentér på:
Bil vil ikke stå i tomgang

Annonce