{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

servo/elektronik problemer {{forumTopicSubject}}

hej rcgalleri.

jeg har lige fået min Y-kabel så jeg kan sætte mine 2 styre servoer til, + 2 forlængerkabler,

men når jeg drejer og giver gas, ( det er en servo til gas) så spasser det ud, og reagere ikke, gasservo går helt til den ene side og jeg skal slukke og tænde anlægget igen før det virker igen, og så sker det samme igen smiley

jeg har et 6volts(4 A/timer) batteri på

Kan i hjælpe mig??

Mvh Kasper Eskildsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  servo/elektronik problemer
  • #1   21. dec 2011 Jeg går ud fra at vi taler om din hjemmebyggede bil.

Hvilket RC anlæg har du?
    Hvor kraftige er dine styreservoer?
    Er styre og gas digitale eller analoge Servoer?
    Er anlægget sat op til Digitale eller analoge servoer?

Hvis styreservoerne ikke kører 100% parralelt, så modvirker de hinanden, og trækker ekstra meget strøm.

I det opsæt du har, der skal armene på hjulene, styrestænger og servoarme være 100% identiske i størrelse, for at servoerne ikke modarbejder hinanden.

For at teste om de modarbejder hinanden, så kan du prøve at fjerne stangen der forbinder de 2 servoer med hinanden, og se om det giver en forskel.

Det kan være at du ikke kan trække så meget strøm gennem din modtager, som servoerne kræver, også selvom de ikke modarbejder hinanden.

En løsning jeg selv har brugt er, at man forbinder batteriet direkte til styreservoerne, uden om modtageren.
    Jeg brugte 2 x 22kg/cm No Name Jumbo servoer, i min FG Leopard.
    Nu bruger jeg en enkelt 40 kg/cm GWS S777 6BB Gigant servo. (Og stadig strøm udenom modtageren, den trækker op mod 20A!)

Dette gøres ved at ledningerne med "plus"(typiskt de røde) forbindes direkte til batteriet, og ikke har forbindelse til senderen.

"minus" typiskt den sorte, forbindes direkte til batteriet OG til senderen.

Så kører du strømforbruget til de "tunge" servoer udenom modtageren.

Du kan evt. prøve at måle spændingen(Volt) der kommer UD af modtageren, mens du belaster styreservoer og gas, og se om spændingen falder, og hvor meget den falder. (hvis den momentant kommer under 4V, så er der mange modtagere der "hænger")

Her er min servo: http://www.robotshop.com/world/productinfo.aspx?pc=RB-Gws-08&lang=en-US

• #2   21. dec 2011 Vedr. servoeopsæt, så skal dine servoarme også være monteret 100% parallelt.

OG De skal stadig være med 100% parallelle, uanset udslag på styretøjet.

• #3   21. dec 2011 hvad spænding kan den servo tåle du linker til jesper ?

• #4   22. dec 2011 Tak Jesper. Det er et Sanwa 2.4ghz anlæg. Men fandt ud af at mit 6volts batteri var for langt nede i volt smiley så køber et batt mere og sætter parrallelt på så jeg får flere ampere at gøre med og længere forbrugs tid smiley mange mange tak for det gode svar. Det er satme noget man kan bruge til noget :-)!!!!!

• #5   22. dec 2011 Kuno RCV.DK: Den er til 6V og den er ret stor, og kun analog.

Hvis du skal have noget væsentligt kraftigere, så kig på Seiko Tonegawa servoerne. De er ret pebrede, men ekstremt kraftige.

Et andet alternativ, hvis du virkelig skal bruge POWER, det er de gearede servoer, fra f.eks. Servocity
    (link fjernet)
    De er så lidt langsomme, hvis du vil have voldsom kraft

Kommentér på:
servo/elektronik problemer

Annonce